2022-02-17, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Vem. Fan. Bryr. Sig? Är du dum i skallen på allvar? Ditt påstående är uppåt väggarna, punkt.

Ja, varför göra skillnad på om det är något enstaka undantag eller något som drabbar 99%.
En ståndpunkt bara en efterbliven pajas kan anta.

Jag kan iaf meddela dig och alla andra hysteriska alarmister att covid är harmlöst för alla barn med normal hälsa.
Citera
2022-02-17, 20:43
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja, varför göra skillnad på om det är något enstaka undantag eller något som drabbar 99%.
En ståndpunkt bara en efterbliven pajas kan anta.

Jag kan iaf meddela dig och alla andra hysteriska alarmister att covid är harmlöst för alla barn med normal hälsa.
Men her-re-gud vad korkad du är, driver du med mig? Jag citerar dig än en gång:
Citat:
Inga barn med ett normalt immunförsvar får 40 grades feber av covid.
Fattar du inte att du har helt fel eller vad jiddrar du om? Ska du förstöra hela jävla tråden för att du inte fattar bättre? Snacka om efterbliven pajas.
Citera
2022-02-17, 20:44
Medlem
Citat:
Jag utgår från att du anser att ni har lika stor rättighet? Bra. Case closed.

Ska jag alltså bry mig om vad du utgår från? 😂
Citera
2022-02-17, 20:48
Medlem
Citat:
Men her-re-gud vad korkad du är, driver du med mig? Jag citerar dig än en gång:

Fattar du inte att du har helt fel eller vad jiddrar du om? Ska du förstöra hela jävla tråden för att du inte fattar bättre? Snacka om efterbliven pajas.

Jag förstår inte vad du svammlar pm när du inte svarar på något och inte tycker något spelar någon roll.
Som tex om 2 eller 43 miljoner drabbas.
För att förtydliga för en efterbliven så säger jag att den absoluta majoriteten av barn får väldigt lindriga symptom.
Citera
2022-02-17, 21:19
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Konspirationsteorier? Är ju ingen hemlighet att FHM kommunicerat precis det jag skrivit.

https://www.varldenidag.se/nyheter/tegnell-medger-fel-om-smitta-bland-barn/repueu!We@NRLHyReNTUN3WVXpFA/ (ansågs för dyrt att stänga skolorna, så man spred medvetet falsk information)

Rörande munskydden
https://www.expressen.se/debatt/nej-anders-tegnell-munskydd-hjalper-inte-bara-pa-marginalen/
SKR hade ju ett uppmärksammat möte där man inte ville ha krav på munskydd inom äldreomsorgen.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-avslojar-ministerns-medarbetare-var-med-i-serafen-processen

I tidningen "Bussmagasinet" kan vi läsa att risken för att smittas i kollektivtrafiken är låg (Inte alls någon partsinlaga, eller hur? )
https://www.bussmagasinet.se/2021/03/covid-19-liten-risk-att-smittas-i-kollektivtrafiken/

Man får vara bra jävla blåögd om man inte ser agendan och särintressena i detta :-)
Den gemensamma nämnaren är pengar. Pengar som man sätter före folks arbetsmiljö och hälsa och ytterst så offrar man människoliv för att spara pengar.

Jag tror dock vi är många som aldrig kommer glömma detta. Eftervärldens dom kommer att vara hård. Det är möjligt att vissa låter sig luras av propagandan, men jag kommer definitivt inte att göra det.

Hur gammal är du? 75? 80?

Gammal är du i alla fall. Jag förstår att du som snart sjunger på sista versen inte bryr dig om vad alla dessa restriktioner vi haft kostar eller vad det får för konsekvenser men det finns tro det eller ej människor som är yngre än dig och det är dom som tvingas betala notan. Inte bara ekonomiskt utan också i mental hälsa.

Ska alla unga verkligen behöva offra sin lycka och livskvalitet för att du som redan levt ditt liv ska få leva ett par år extra? Inser du inte hur jävla egoistisk du är? Kanske vi skulle återinföra ättestupan ändå. I alla fall för såna som dig...

Eller så kan du hålla käften, stanna hemma om du är rädd och låta ungdomar återgå till att leva sina liv, ditt egoistiska helvete.

SJÄLVKLART är det viktigare att hålla samhället öppet än att "rädda livet" på några hundra multisjuka åldringar. Det tror jag alla utom du förstår. Restriktioner av något slag ska endast finnas i absoluta nödfall, och det har kanske varit motiverat i vissa perioder de senaste två åren, men nu är det sannerligen inte det, varför en mängd länder nu avskaffar dem helt.

Och som Sunimod sa, det börjar bli dags för dig att ta ditt pick och pack och bege dig till konspirationsforumet där du hör hemma. Du sprutar ju ur dig foliehattsteorier på löpande band.
Senast redigerad av hardusettminapa 2022-02-17 kl. 21:24.
Citera
2022-02-17, 21:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Hur gammal är du? 75? 80?

Gammal är du i alla fall. Jag förstår att du som snart sjunger på sista versen inte bryr dig om vad alla dessa restriktioner vi haft kostar eller vad det får för konsekvenser men det finns tro det eller ej människor som är yngre än dig och det är dom som tvingas betala notan. Inte bara ekonomiskt utan också i mental hälsa.

Ska alla unga verkligen behöva offra sin lycka och livskvalitet för att du som redan levt ditt liv ska få leva ett par år extra? Inser du inte hur jävla egoistisk du är? Kanske vi skulle återinföra ättestupan ändå. I alla fall för såna som dig...

Eller så kan du hålla käften, stanna hemma om du är rädd och låta ungdomar återgå till att leva sina liv, ditt egoistiska helvete.

SJÄLVKLART är det viktigare att hålla samhället öppet än att "rädda livet" på några hundra multisjuka åldringar. Det tror jag alla utom du förstår. Restriktioner av något slag ska endast finnas i absoluta nödfall, och det har kanske varit motiverat i vissa perioder de senaste två åren, men nu är det sannerligen inte det, varför en mängd länder nu avskaffar dem helt.

Och som Sunimod sa, det börjar bli dags för dig att ta ditt pick och pack och bege dig till konspirationsforumet där du hör hemma. Du sprutar ju ur dig foliehattsteorier på löpande band.

Du sitter här och skriver samma skit dagarna i ända. Nu har de smittokaos i Hong Kong. Sjukhusen är överfulla. Folk ligger i sjukhussängar utomhus. Omikron som är så smittsam har överbelastat vården fullständigt. Har vänner som blivit svårt sjuka i Omikron. Det är ingen bra ide att stoppa huvudet i sanden. Kanske kommer du omvärdera din inställning från sjukhussängen. Flera är det som gjort det. Alla har tyvärr inte överlevt. Din arrogans kan vara dödlig om du har otur.
Citera
2022-02-17, 21:49
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saber80
Symptom är ju inte allt i detta dock. En på jobb vars son (vuxen) hade testat sig, visade sig bära på antikroppar. Inte den minsta symptom, så han var ganska förvånad. Detta var ju bak i slutet av 2020/början av 2021 precis. Då var det inte ens någon lika mild variant som härjade som nu. Så nog är det många som fått skiten, även utan att ens veta om det.

Ja, det är ju väl känt att vissa får viruset utan att känna av symtom. Redan sedan epidemins början, har det pratats att vissa får viruset utan att märka av det, och i vissa fall kan dom även sprida viruset vidare, utan att märka av det. Frågan är hur vanligt det är med asymtomatisk infektion.

Vi minns ju hur Folkhälsomyndighetens företrädare förväntade att det skulle ha byggts upp omfattande immunitet bland svenskarna, i tysthet. Senare visade det sig att Folkhälsomyndigheten hade överskattat immuniteten mycket kraftigt.
Citera
2022-02-17, 21:57
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Du sitter här och skriver samma skit dagarna i ända. Nu har de smittokaos i Hong Kong. Sjukhusen är överfulla. Folk ligger i sjukhussängar utomhus. Omikron som är så smittsam har överbelastat vården fullständigt. Har vänner som blivit svårt sjuka i Omikron. Det är ingen bra ide att stoppa huvudet i sanden. Kanske kommer du omvärdera din inställning från sjukhussängen. Flera är det som gjort det. Alla har tyvärr inte överlevt. Din arrogans kan vara dödlig om du har otur.

Kan väl inte vara möjligt, Hong Kong med sin "överlägsna" covid-strategi som du och nån dåre till hela tiden har hyllat till skyarna
Citera
2022-02-17, 22:02
Avslutad
Citat:

Det är över , du vet det va ?, det har varit över ett ganska bra tag nu.Inget du skriver kan förändra det faktumet.Omnikrom har muterat ner sig till en harmlös förkylning , sålänge du inte kan ändra på det , så är det ÖVER.
Citera
2022-02-17, 22:10
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Problemet i Hongkong är att positivt test resulterar i sjukhus inläggning. Så de lägger alltså in folk på sjukhus som inte är i behov av vård.

Lösningen är att lägga ner zero COVID strategin o sluta testa o låta folk vara snuviga ifred....
Citera
2022-02-17, 22:12
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Kan väl inte vara möjligt, Hong Kong med sin "överlägsna" covid-strategi som du och nån dåre till hela tiden har hyllat till skyarna

Deras strategi funkade ju bra tills omikron dök upp. De borde ju likt Singapore inse att man ska låta omikron spridas.
Citera
2022-02-17, 22:25
Medlem
Citat:

Märkligt att det blir kaosigt i Hongkong.
Dom har ju varit förebilder hela tiden.. Det är inte så att strategin med att hålla stängt biter dom i arslet nu?
Verkar som att öppningen av samhället i Norden är en bättre strategi..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in