2022-02-17, 20:05
Medlem
Hej Kära Mods!

Nu får det väl ändå vara nog?

Hur länge ska IMBILDEN få använda denna tråd som sin personliga Coronadagbok? 🤯
Citera
2022-02-17, 20:06
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Vilket svammel.
Att någon kan få är inte detsamma som att det är normalt.
Jag har inte sagt ett ord om vaccin.
Att du är dum i huvudet är nog sant dock.
Du själv sa såhär:
Citat:
Inga barn med ett normalt immunförsvar får 40 grades feber av covid.
Men du verkar ha glömt det? Du har alltså helt fel och är dumförklarad i ett svep. Skärp dig nu.
Citera
2022-02-17, 20:08
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Äsch, jag tror Folkhälsomyndigheten vet betydligt mer än vad de kommunicerar. Själv tycker jag det är lite fascinerande att folk i allmänhet är så fruktansvärt konforma med deras sk rekommendationer. Säger Folkhälsomyndigheten åt folk att stå på ett ben och hoppa så gör folk det. Säger Folkhälsomyndigheten åt folk att sluta hoppa på ett ben så slutar folk med att göra det. Det är ju inte så att sjukdomen blivit mindre farlig, men om man tittar på hur folk betedde sig för 2 år sedan och hur folk beter sig nu är skillnaden närmast avgrundsdjup. Det om något är intressant. Folk verkar inte fatta att de rekommendationer som FHM avger inte syftar till att skydda befolkningen (man räknar kallt med förluster), utan det handlar om att skydda helt andra intressen.
Du ska nog hålla din skit i trådar med konspirationsteorier. I denna tråd håller vi oss så gott det går till fakta vilket du är totalt immun emot.
Citera
2022-02-17, 20:08
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Hej Kära Mods!

Nu får det väl ändå vara nog?

Hur länge ska IMBILDEN få använda denna tråd som sin personliga Coronadagbok? 🤯
Varför får det vara nog? Vill du censurera? Stödjer inte åsiktfrihet?
Och inte minst - du har ju tråden som din dagbok, vad är skillnaden?
Citera
2022-02-17, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Du själv sa såhär:

Men du verkar ha glömt det? Du har alltså helt fel och är dumförklarad i ett svep. Skärp dig nu.

Så hur stor andel av barn får 40 graders feber?
0.042%?
Citera
2022-02-17, 20:18
Medlem
Citat:
Varför får det vara nog? Vill du censurera? Stödjer inte åsiktfrihet?
Och inte minst - du har ju tråden som din dagbok, vad är skillnaden?

Har jag tråden som min dagbok? 🧐 När har du sett mig skriva i tråden senast förutom det jag skrev precis?

Hur ofta har du sett IMBILDEN skriva i denna tråd bara dom senaste 24 timmarna?

I rest my case..😉
Citera
2022-02-17, 20:31
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Så hur stor andel av barn får 40 graders feber?
0.042%?
Vem. Fan. Bryr. Sig? Är du dum i skallen på allvar? Ditt påstående är uppåt väggarna, punkt.
Citera
2022-02-17, 20:31
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Har jag tråden som min dagbok? 🧐 När har du sett mig skriva i tråden senast förutom det jag skrev precis?

Hur ofta har du sett IMBILDEN skriva i denna tråd bara dom senaste 24 timmarna?

I rest my case..😉
Jag utgår från att du anser att ni har lika stor rättighet? Bra. Case closed.
Citera
2022-02-17, 20:32
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är ju inte så att sjukdomen blivit mindre farlig

Jo det är precis vad den har. Idag har du fanimej slagit personligt rekord i antal dumheter på en och samma dag, och det säger inte lite. Grattis.
Citera
2022-02-17, 20:32
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du ska nog hålla din skit i trådar med konspirationsteorier. I denna tråd håller vi oss så gott det går till fakta vilket du är totalt immun emot.

Konspirationsteorier? Är ju ingen hemlighet att FHM kommunicerat precis det jag skrivit.

https://www.varldenidag.se/nyheter/tegnell-medger-fel-om-smitta-bland-barn/repueu!We@NRLHyReNTUN3WVXpFA/ (ansågs för dyrt att stänga skolorna, så man spred medvetet falsk information)

Rörande munskydden
https://www.expressen.se/debatt/nej-anders-tegnell-munskydd-hjalper-inte-bara-pa-marginalen/
SKR hade ju ett uppmärksammat möte där man inte ville ha krav på munskydd inom äldreomsorgen.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-avslojar-ministerns-medarbetare-var-med-i-serafen-processen

I tidningen "Bussmagasinet" kan vi läsa att risken för att smittas i kollektivtrafiken är låg (Inte alls någon partsinlaga, eller hur? )
https://www.bussmagasinet.se/2021/03/covid-19-liten-risk-att-smittas-i-kollektivtrafiken/

Man får vara bra jävla blåögd om man inte ser agendan och särintressena i detta :-)
Den gemensamma nämnaren är pengar. Pengar som man sätter före folks arbetsmiljö och hälsa och ytterst så offrar man människoliv för att spara pengar.

Jag tror dock vi är många som aldrig kommer glömma detta. Eftervärldens dom kommer att vara hård. Det är möjligt att vissa låter sig luras av propagandan, men jag kommer definitivt inte att göra det.
Citera
2022-02-17, 20:34
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Jo det är precis vad den har. Idag har du fanimej slagit personligt rekord i antal dumheter på en och samma dag, och det säger inte lite. Grattis.

Nix. Det är tack vare vaccinerna som folk idag har ett lägre krav på sjukhusvård givet samma mängd smittade. Det borde inte undgått någon, inte ens dig.
Citera
2022-02-17, 20:36
Medlem
Citat:
Vem. Fan. Bryr. Sig? Är du dum i skallen på allvar? Ditt påstående är uppåt väggarna, punkt.

Ja, varför göra skillnad på om det är något enstaka undantag eller något som drabbar 99%.
En ståndpunkt bara en efterbliven pajas kan anta.

Jag kan iaf meddela dig och alla andra hysteriska alarmister att covid är harmlöst för alla barn med normal hälsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in