2022-02-15, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Förstår! Jag har knappt några tänder kvar pga en sjukdom som gör dem extremt porösa och knarkandet har ju inte hjälpt då direkt.
Så ska definitivt kolla in mig på detta!
Tack!
Det lät inte så trevligt, men genom LARO kan du få hjälp med nya tänder har jag för mig då metadon tär på tänderna, ta det med din läkare i samma veva har för mig att det är någon förmån man kan få genom att va med i laro
Citera
2022-02-16, 03:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Det lät inte så trevligt, men genom LARO kan du få hjälp med nya tänder har jag för mig då metadon tär på tänderna, ta det med din läkare i samma veva har för mig att det är någon förmån man kan få genom att va med i laro

Tror inte jag kan få det då jag redan har tandvårdskort pga min sjukdom så betalar bara vanliga "vårdbesök" kostnaden och får det på frikort.
Kanske att de kan bli ett avdrag på de implantat jag planerar att skaffa dock då tandläkaren tror det är min bästa lösning så visst ska jag kolla det oavsett!
Citera
2022-02-16, 06:36
Medlem
Izzardkings avatar
Citat:
Det ska vara skillnad enligt folk, har endast gått på dne själv så kan inte jämföra och det var många år sedan, däremot så kan jag väl tycka allmänt att dne verkar vara lite "nyttigare" då det inte är massa socker samt att koncentrationen är 5mg/ml, tror dock laro klinikerna föredrar nordic drugs då det inte är någon etanol i deras lösning (tror den infon stämmer om jag inte missminner mig orkar inte fact checka)!

det är många mottagningar som är nojjiga att man ska injicera dne för det är ju mindre vätska i dom flaskorna..
Citera
2022-02-16, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izzardking
det är många mottagningar som är nojjiga att man ska injicera dne för det är ju mindre vätska i dom flaskorna..
Om någon har lust att slå i sig 20-25ml vätska så låt dom... Förmodligen större chans att man slår i sig pillrena då.
Citera
2022-02-16, 06:47
Medlem
Izzardkings avatar
Citat:
Om någon har lust att slå i sig 20-25ml vätska så låt dom... Förmodligen större chans att man slår i sig pillrena då.

jag vet flera som skjuter både dne och levopidon, man får ha en stor pump, men jag tycker inte att det är värt att skjuta..
Citera
2022-02-16, 06:51
Medlem
Citat:
jag vet flera som skjuter både dne och levopidon, man får ha en stor pump, men jag tycker inte att det är värt att skjuta..
Absolut inte värt att skjuta, då kan man istället höja dosen om man tycker att den ör för låg, alt gå tillbak till varorna om det är så frestande.
Citera
2022-02-16, 14:57
Medlem
Citat:
Tror inte jag kan få det då jag redan har tandvårdskort pga min sjukdom så betalar bara vanliga "vårdbesök" kostnaden och får det på frikort.
Kanske att de kan bli ett avdrag på de implantat jag planerar att skaffa dock då tandläkaren tror det är min bästa lösning så visst ska jag kolla det oavsett!
En polare som börjat laro och går på suboxone får jävla konstiga biverkningar, som han förklarar det så får han huvudvärk en stund efter han tar sin dos samt att han knappt får någon sömn, han kan bara inte somna (verkar vara en biverkning av subben enligt Fass?), Han har bara gått där en vecka eller två och undrar om det är möjligt med byte till metadon/levopidon redan nu (vågar inte fråga läkaren än han ville ha tips från er först).

Under tiden jag gick var man tvungen att testa sub en jävla lång tid innan man gick över till mettan men vet inte hur det är nu för tiden, kan han nämna biverkningarna och be om byte redan nu eller vad tror du? Enligt han så är huvudvärken nästan outhärdlig och att han inte verkar sova något alls enligt vad han förklarar han somnar inte så typ verkar som den ger han insomni?
Citera
2022-02-16, 14:57
Medlem
Citat:
Se gärna min fråga ovan, vill inte att min polare ska falla tillbak så behöver lite tips till han!
Citera
2022-02-17, 17:41
Avstängd
Citat:
En polare som börjat laro och går på suboxone får jävla konstiga biverkningar, som han förklarar det så får han huvudvärk en stund efter han tar sin dos samt att han knappt får någon sömn, han kan bara inte somna (verkar vara en biverkning av subben enligt Fass?), Han har bara gått där en vecka eller två och undrar om det är möjligt med byte till metadon/levopidon redan nu (vågar inte fråga läkaren än han ville ha tips från er först).

Under tiden jag gick var man tvungen att testa sub en jävla lång tid innan man gick över till mettan men vet inte hur det är nu för tiden, kan han nämna biverkningarna och be om byte redan nu eller vad tror du? Enligt han så är huvudvärken nästan outhärdlig och att han inte verkar sova något alls enligt vad han förklarar han somnar inte så typ verkar som den ger han insomni?

Jag fick byta redan mindre än två veckor in men då går jag iofs i första hand för att jag behöver smärtlindringen och suben funkade inte alls där - men också för att suben gav mig sjuka biverkningar. Fick feber och frossa och min diagnostiserade insomnia blev betydligt värre så jag känner hans pain där.

Hur länge har han varit ren?
Kan de röra sig om abstinens också?
Citera
2022-02-17, 22:36
Medlem
Citat:
Jag fick byta redan mindre än två veckor in men då går jag iofs i första hand för att jag behöver smärtlindringen och suben funkade inte alls där - men också för att suben gav mig sjuka biverkningar. Fick feber och frossa och min diagnostiserade insomnia blev betydligt värre så jag känner hans pain där.

Hur länge har han varit ren?
Kan de röra sig om abstinens också?
Nej det handlar inte om abstinens, verkar helt enkelt som att han inte tål naloxonet antar jag?

Han skulle prata med kliniken på måndag om hans biverkningar ej ändrats så får väl se om han får testa vanlig bup eller om ett byte till metadon, smidigast hade väl enligt mig varit till levopidon direkt men själva överläkaren till laro där han går var på semester till i början på Mars så inte säkert det blir något byte innan det, får väl se, hoppas bara gabben orkar hålla emot biverkningarna vill verkligen inte att han ska tillbak till det aktiva när han kommit så långt som han har redan!
Citera
2022-02-18, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Där jag bor är det svin svårt att komma in. Jag har haft 9år på p12. Sen hvb hem och ett antal avgiftningar. Första gången jag sökte laro fick jag ett nej, sen runt 1år senare när jag vart skjuten och låg på sjukhus så fatta äntligen dr att jag behövde laro och fick en plats.
Jag tycker det är bra att dom inte släpper in vem som helst. Bra att du äntligen fick hjälp men att något så drastiskt behöver hända för att du ska få det. Jag önskar att jag kunde vara utan sub men jag har försökt flertal gånger.
Citera
2022-02-18, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Men du har ju tidigare skrivit att du genomgått avgiftning i "öppenvård" så att säga. Men det hjälpte alltså inte, utan du började med subben igen?

Det kan vara så att den mottagning du ansökt hos av någon anledning bestämt sig för att inte ta in dig. Det behöver inte vara rationellt, det räcker med att den ansvariga läkaren anser att du inte är tillräckligt "nere i skiten". Sannolikt kommer det inte bli någon annan bedömning om du ansöker där igen. Därför tycker jag att du bör försöka med en annan mottagning.
Ja precis, lyckades trappa ner en hel del men inte till noll. När jag va där såg jag anständig ut fina kläder, fixad i håret osv. Så skulle egentligen komma som ett riktigt vrak. Många här pratar om behandlingshem det går inte, har barn och föräldrar som är gamla de behöver mig. Där jag bor finns en mottagning sen är närmsta på 20 mil och hämta medicin varje dag i 3 mån går väl knappt? Skulle vilja sluta helt och hållet egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in