Citat:
Ursprungligen postat av
doc-leaks
Det här är så typisk slavbeteende så att det inte är sant. Först skuldsätter du dig genom studera och sen skuldsätter du dig igen för att gå och köpa en bostad när du redan har tak över huvudet.
Om det är så du har tänkt och betala av lån o skulder hela ditt liv och leva som en fattig luffare på 500 kr kvar i månaden så kör hårt.
Jag förstår inte, säljer jag bostaden när jag pluggat klart när jag har betalat av över 300k + eventuell värdeökning som jag får, kan jag ju betala av mitt csn lån rakt av om jag vill? Inte för att tala om att csn lånet har låg ränta och att vi dessutom har stark inflation framöver vilken är bra för avbetalningen av csn lånet om du förstår hur jag menar.
Alltså redan nu har jag 250k sparat, är 20 år gammal. Och från sommarjobb räknar jag med 70k innan skatt om året på min gamla arbetsplats som vill ha tillbaks mig
Kostar lägenheten 5k har jag 6000 kvar i månaden till mat i nöjen osv. Tycker inte det känns jätteluffigt men vad vet jag. Möbler, mobiltelefon och försäkringar står mina föräldrar för. Har 2 veteranbilar också som står still 10 månader om året som hobby, 100% betalda såklart. Bilintresserade brukar ju många iofs tycka är lite luffigt sådär