2022-02-16, 00:10
Medlem
Bästa programledaren.
Citera
2022-02-16, 00:10
Medlem
picapicans avatar
Hon är folkbokförd som Pia Jurvanen, varför skriver hon och alla andra, Herrera?

Hon får nog någon ny programledarroll på SVT.
Citera
2022-02-16, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Till det är hon halvfinsk och halvkuban. Så det enklaste vore väl i sådana fall att hon skulle söka jobb på Hufvudstadbladet...

Intelligensreserven underhåller som vanligt.
Kan du definiera intelligensreserven?
Citera
2022-02-16, 07:12
Medlem
Om det är 3 års anställning för alla andra och det är standard, så är det ju snarare hon som har dålig koll på regelverket där hon jobbar. Varför ska det då finnas en specialregel för henne som inte omfattar andra. Sedan tror jag det kommer bita henne i ändan när hon agerade på ett sätt som inte var väntat med att sluta i förtid. Det visar på att man inte är så pålitlig och flexibel. Förmodligen kommer hon få svårare att få jobb framöver. Att de inte säger något till henne innebär inte nödvändigt att de tänker eller snackar sinsemellan.
Citera
2022-02-16, 07:15
Medlem
flesh-flutes avatar
Synd, hon är en pudding. Kommer att sakna hennes røf. Bouncy bouncy.
Citera
2022-02-16, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
"SVT har ambitionen att bättre representera landets befolkning, och jag har tyckt att viljan känns ärlig, jag vill tro att den är det. Men i så fall måste mångfalden få finnas på riktigt, inte bara i form av punktinsatser. Samtidigt vill jag absolut inte få ett jobb bara för att jag ser ut så här eller har någon speciell etnisk bakgrund."

Säg som det är, du vill ha afirmative action även i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Eftersom hon har varit i rutan 18:45 varje vardag i flera år nu så lär kvoten för "ljusbruna, kubanska kvinnor som var hyfsat attraktiva för 10-15 år sedan men nu börjar bli lite degiga" vara uppfylld för några decennium framåt? Kanske dags för "finska män med bakåtkammat hår och en hund utan koppel", "lesbiska eskimåer med ett ben och amfetaminberoende", "arbetslösa olivodlare från Swatdalen" eller någon annan smal intressegrupp att synas i rutan? Om nu alla i landets befolkning ska få representeras, alltså...

Instämmer. Det där brukar jag ofta fundera på varje gång årets sommarpratare i SR presenteras eller när man sitter och försöker förstå vad någon nyhetsuppläsare som gått direkt från SFI in i en tv-studio, och betonar ord helt åt helvete, säger. Vi är väl säkerligen runt minst 1.000.000 Svenskar från arbetarklassen ,eller som Thomas Nordegren kallade oss i sitt radioprogram, White Trash, varför har vi noll representation i public service?

Varför finns inte mångfalden på riktigt när det gäller representationen av "gul blend" kärringar, 50 åriga svenska män i skinnväst med raggarbil, etniskt svenska gamla tjackisar etc?

Så fort det dyker upp en Farmen-kristina eller liknande blir det en given succé. Varför ger inte mångfaldsvurmande public service ETT enda sommarprat/år till en WT som får berätta om ett livslångt amfetaminmissbruk med alla anekdoter i spåren av ett sådant liv eller en person som tillbringat hela yrkeslivet i en taxi med allt man varit med om då, bland alla jävla tillrättalagda akademiker, kockar, hbtq-personer och folk från jordens alla övriga hörn.

ETT sommarprat av en arbetarklassare, är det för mycket begärt??
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-02-16 kl. 08:42.
Citera
2022-02-16, 09:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Hon är folkbokförd som Pia Jurvanen, varför skriver hon och alla andra, Herrera?

Hon får nog någon ny programledarroll på SVT.

Spelar på det mer exotiska klingande namnet för att få fördelar och sedan ökar möjligheterna för att kunna spela ut rasistkortet om plan a går i stöpet. Jurvanen flyger inte om offerrollen kan komma att behövas.
Citera
2022-02-16, 09:07
Medlem
Så om jag förstår det rätt, så har hon fått en begränsad anställning på 3 år i syfte att "berika".

Ok, fine det är statstelevisionen, jag kan se poängen med att inte alla har helsvensk bakgrund.

Men förklara nu för mig, varför ska just dessa personer anställas på 3 års basis? Andra programledare har ju program många fler år än så?
Citera
2022-02-16, 09:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Vad menar de med programanställning? Inger Ljung och Linda Olovsson har väl varit programledare i flera år i Go kväll. Har de också programanställning eller har de ett annat avtal?

Lindas pappa är ju Sverker.
Citera
2022-02-16, 09:58
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Offerkoftan på här, asså det blir så pinsamt..
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/mrEk84/pia-herrera-tvingas-bort-fran-gokvall-i-svt

Rent krasst så tycker hon att hon ska få gå runt reglerna som finns för att hon inte är etnisk Svensk. "absolut inte få ett jobb bara för att jag ser ut så här", jo visst vi vi säger väl så.

Jättebra programledare men seriöst så tröttsamt med offerkoftan hela tiden från folk med utländskt påbrå. Vi är många etniska Svenskar som dagligen får nej från jobb för att invandrare med lönebidrag på 80% är mer attraktiva. Ser inte Svenskar som går ut i media och lipar över det, nej de får inte göra sin röst hörd det ska tystas ner.
Skit i offerkoftan!

Jag älskar att identitetspolitiken i "sanningskommissionen" drabbar dem själva till slut.
Revolutionens barn äter sina egna och snart äts de själva också.

Skit i kompetens. Allt ska handla om ras, kön, funk, sexualitet så länge man är någon form av värdegrunds-sosse, vilket 7,5 av 8 partiers representanter är.

Lägg ner hela huset, plöj salt i hålet så att inget annat man växa där.
Använd pengarna till att sänka skatten.
Citera
2022-02-16, 10:00
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Skit i offerkoftan!

Jag älskar att identitetspolitiken i "sanningskommissionen" drabbar dem själva till slut.
Revolutionens barn äter sina egna och snart äts de själva också.

Skit i kompetens. Allt ska handla om ras, kön, funk, sexualitet så länge man är någon form av värdegrunds-sosse, vilket 7,5 av 8 partiers representanter är.

Lägg ner hela huset, plöj salt i hålet så att inget annat man växa där.
Använd pengarna till att sänka skatten.

Håller med.
Stoppas inte utvecklingen har vi snart "Pedofil-TV" på bästa sändningstid.
Citera
2022-02-16, 10:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Hur funkar det på SVT egentligen. Kärringen har någon slags korttidskontrakt?
Jag har inte sett på TV på över 10 år, men henne har jag sett i SVT innan dess.
Har hon gått på korttidskontrakt sedan dess?

Hon är alltså 51 år & skall söka sommarjobb?? Passa på & njut av er gigekonomi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in