2022-02-15, 21:38
Medlem
Abelssuns avatar
Hon fick alltså jobbet för att kulturberika SVT och kravet för att få en s.k. programanställning är att man inte tidigare jobbat inom TV? Hon var därmed oerfaren för jobbet.
Citera
2022-02-15, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Vem tittar ens på Go kväll? Ingen normal människa under 80 år har väl något intresse av vad SVT sänder bortsett från nyheterna, Mello och sportsändningar (förutom damallsvenskan då).

Vad finns på andra kanaler förutom reklam och serier ?
Citera
2022-02-15, 21:41
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
Hon är en usel journalist som blivit hudhandikapp-kvoterat. Och sen skyller hon på rasism som alla lata blattar. Pinsamt. Varför flyttar hon inte hem till Afrika? Och jobbar som journalist där?

Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Svårt att fatta. Pia Herrera är född och uppvuxen i Sverige. Lika mycket svensk som dig mao och sannolikt en större tillgång för Sverige än rashatare som dig.

Till det är hon halvfinsk och halvkuban. Så det enklaste vore väl i sådana fall att hon skulle söka jobb på Hufvudstadbladet...

Intelligensreserven underhåller som vanligt.
Citera
2022-02-15, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Till det är hon halvfinsk och halvkuban. Så det enklaste vore väl i sådana fall att hon skulle söka jobb på Hufvudstadbladet...

Intelligensreserven underhåller som vanligt.

Det är ju henne jag angriper personligen. Men mindre kvoterade svartskallar vore ju bra på SVT.
Citera
2022-02-15, 21:51
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Det är ju henne jag angriper personligen. Men mindre kvoterade svartskallar vore ju bra på SVT.

Och jag angrep dig och kallade dig för det du är, korkad. Men det var du uppenbart för korkad för att inse.

Nu är jag inte särskilt intresserad av Go' kväll men av det jag sett av Herrera så är hon ändå kompetent i det hon gör.

Förhoppningsvis får SVT:s chefer skit för detta och att det bidrar till en bättre arbetsmiljö för visstidsanställda inom public service.

Nämnde jag att du är korkad?
Citera
2022-02-15, 22:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Tänkte just det.
Linda, Inger och även Beppe har väl alla varit där i 10 år minst vid det här laget?

Antar att det är olika typer av anställningar.
Kan det vara någon form av projektetanställning?
Pia pendlar ju till Umeå medan dom 3 som varit där längre kanske är anställda eller har uppdrag på mer fast basis då dom är baserade i Umeå. Antar att Jovan också pendlar.
Ta bort den där Beppe Peppe istället.
Han har ju varit med hur länge som helst, och dessutom "glassat runt" världen för att göra små "reportage" i programmet.. och där kom verkligheten ikapp...
Citera
2022-02-15, 22:10
Medlem
seranoskinkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Offerkoftan på här, asså det blir så pinsamt..

Jättebra programledare men seriöst så tröttsamt med offerkoftan hela tiden från folk med utländskt påbrå. Vi är många etniska Svenskar som dagligen får nej från jobb för att invandrare med lönebidrag på 80% är mer attraktiva.

Företag bryr sig inte om kvalite, dom vill se moderna ut och ha hela planeten på deras sida, skylta med att visst stöttar de alla och allt. Samma med byggflretag som strävar till 50/50 män kvinnor fastän 90% av alla byggare är män. Men stolta söker dom specifikt kvinnor och skiter i duktiga arbetare, bara för att i Pk sverige är det så man tjänar pengar. Samhället kommer ju att kollapsa förr eller senare om det fortsätter så.
Obs är för jämställdighet men företag ska få välja ut de som de tycker är bäst anpassade för jobbet. inte pga etnicitet, sexuallitet eller kön. Och företag skall inte behöva lida ov pk medias hat för deras val.
Citera
2022-02-15, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Och jag angrep dig och kallade dig för det du är, korkad. Men det var du uppenbart för korkad för att inse.

Nu är jag inte särskilt intresserad av Go' kväll men av det jag sett av Herrera så är hon ändå kompetent i det hon gör.

Förhoppningsvis får SVT:s chefer skit för detta och att det bidrar till en bättre arbetsmiljö för visstidsanställda inom public service.

Nämnde jag att du är korkad?

Nej jag är inte korkad. Jag uttrycker mig kraftfullt för att vara en motvikt emot ett sjukt medianarrativ. Jag vill att svenskar ska arbeta på vår nationella radio och tv, inte negrer eller blattar
Citera
2022-02-15, 23:19
Medlem
Citat:
Hon är en usel journalist som blivit hudhandikapp-kvoterat. Och sen skyller hon på rasism som alla lata blattar. Pinsamt. Varför flyttar hon inte hem till Afrika? Och jobbar som journalist där?
Vad än hon är så är hon inte blatte. Hon må vara exotisk rent etniskt, men jag lovar, om du pratar med henne utan att titta så är det helt omöjligt att gissa att hon har någon annan bakgrund än helsvensk.
Citera
2022-02-15, 23:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Vad än hon är så är hon inte blatte. Hon må vara exotisk rent etniskt, men jag lovar, om du pratar med henne utan att titta så är det helt omöjligt att gissa att hon har någon annan bakgrund än helsvensk.
Ja. Hon är född och uppvuxen i Sverige med finsk mamma och kubansk pappa.

Jag tycker hon verkar vara en bra och vettig programledare. Men ju mer man hör om hennes anställning ju märkligare låter det. Och även hennes egna reaktion. Det kan inte vara möjligt att hon inte kände till det från början, och sedan att hon gör ett nummer av det i pressen.
Citera
2022-02-15, 23:49
Medlem
Lite roligt detta, för det kan vara hennes egen etnicitet som biter henne i rumpan här.

Ofta, men inte så ofta att det är statistiskt säkerställt, har jag sappat förbi detta program och noterat 2, 3, nån gång fler blåsvarta i studion bland de kanske fem personer som är där.

Herrera är nu för vit helt enkelt.
Känn på den du Pia!
Citera
2022-02-16, 00:09
Medlem
Fimbulramns avatar
Ska man oroa sig för mångfalden på SVT? Har hennes vita chef gjort sig av med en rasifierad? Vad ska man tro? Får obehagliga vibbar av den vita makten på SVT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in