2022-02-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrahundratolv
Kan ju inte vi veta vad han skulle tycka om ett sånt erbjudande. Du får bara prova helt enkelt 😄

Jag trodde att alla killar gillade ett sånt erbjudande?😂 Ska föreslå massage och allt sånt först. Vi masserade varandra sist länge och det var så bra. Han tyckte att det vi hade var helt fantastiskt sa han så det känns ju lagom kul om han ändrar bilder nu. Jag menar han kan nog ärligt talat inte få det mer fantastiskt för vi hade galen kemi vilket även han sa. Så varför vill han välja bort det 😭
Citera
2022-02-15, 23:26
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joanna88
Okej förstår. Tycker det är tråkigt att han inte är ärlig mot mig med detta nu. Han sa själv att han hoppas att jag är ärlig om jag typ inte vill fortsätta. Och så gör han så här själv.

Du utgår från att en enda persons generella "analys" av killars beteende på en dejtingsida måste stämma in till 100% på din kontakt?

Det är svårt i början av en dejtingkontakt att veta hur ärlig man ska vara med olika grejer. Var några år sen jag dejtade själv senast, men nog kan jag tycka att så där i början är det underförstått att man kan ha flera trådar på gång. På en fråga tror jag rätt många skulle svara "inte så aktiv" även om man kanske fortfarande kollade lite grann och kanske hade en eller annan konversation i gång. Så länge den andra personen inte ber om en mer detaljerad förklaring så tycker jag kanske ändå inte att det är direkt oärligt. Skulle jag själv ha kunnat ladda upp nya bilder samtidigt som jag hade en konversation av den typ du beskriver igång? Definitivt.

Jag tycker du ska se det lite ur det manliga perspektivet också. Det är inte så lätt för de flesta att få igång meningsfulla kontakter överhuvudtaget. Det är tjejernas marknad och överskott på killar. Går en konversation åt helvete är det inte vansinnigt roligt att börja om totalt från noll. För vet du vad: Det kommer inte att ligga 20,30 mess, match eller vad det nu är från nya tjejer i inboxen och vänta nästa gång man loggar in. Inte jättekonstigt att man väljer att lägga upp ett par nya bra bilder man kanske precis fått till i det läget.

Sen förstår jag liksom som flera andra inte riktigt vad du tycker du kan förvänta dig. Du pratar om friendzone, du har markerat att ni inte ska ha för intensiv kontakt. Det pågår inget direkt flörtande mellan er. Tänker du att han ändå ska satsa allt fokus på dig på de premisserna? Och vad vill du själv egentligen? Och hur kommer det sig att du tycker dig ha rätten att kräva att du inte bara ska vara ett "tidsfördriv" för honom när du själv säger att du vill ligga med honom men inte "har avsikt att gifta mig med honom". Vad är skillnaden?

Istället för att sitta här borde du kanske fundera igenom just vad du själv vill och varför du inte föreslår en dejt om du nu ändå är intresserad av honom? Eller åtminstone frågar honom vad han tänker om er kontakt och vad han ser framåt (givet då att du om du upplever dig få ett ärligt svar återgäldar med samma ärlighet tillbaks)
Citera
2022-02-15, 23:27
Medlem
Citat:
Fast han har ju friend-zonat mig lika mycket? Jag skulle kunna skriva jag vill träffa dig igen så vi kan knulla lika skönt som sist men känns som om han kommer backa då. För vi båda backade ju efter sist vi sågs.

Kör, han kommer tacka ja.
Citera
2022-02-15, 23:28
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Citat:
Jag trodde att alla killar gillade ett sånt erbjudande?😂 Ska föreslå massage och allt sånt först. Vi masserade varandra sist länge och det var så bra. Han tyckte att det vi hade var helt fantastiskt sa han så det känns ju lagom kul om han ändrar bilder nu. Jag menar han kan nog ärligt talat inte få det mer fantastiskt för vi hade galen kemi vilket även han sa. Så varför vill han välja bort det 😭

Spelar ingen roll hur bra han tyckte det var. Du har lite freak-vibbar förmodligen 😄 Alltså inget han vill satsa på förhållandemässigt. Därför han söker vidare.
Citera
2022-02-15, 23:34
Medlem
Citat:
Har haft riktigt intensiv kontakt med en kille, vi har setts en gång. Vi klickade och vi är likadana. Vi hördes direkt efter han hörde av sig då. Sen hördes vi inte på flera dagar då det var så intensivt i början. Nu har vi tagit upp kontakten igen och skriver långa meddelanden en gång om dagen. Jag tycker det passar oss bra. Jag har sagt att jag inte behöver höras varje dag. Men vi har gått in i friend-zone nu och skriver bara vanligt och så, dock väldigt långa meddelanden men inget flörtade/sexuel anspelning alls.

Såg precis att han har lagt till 2 nya bilder på sig själv på Facebook-dejting där vi "träffades". Han är alltså aktiv där igen eller om han har varit hela tiden det vet jag inte. Men känner att om man vill lägga till bilder så är man ju ute efter att träffa någon mer.

Jag vet att vi bara har setts en gång. Är det normalt att alla dejtar flera olika? Vi hörs ju sakta men säkert tycker jag men vet inte om han aktivt letar efter någon bättre nu. Jag har ju inget behov av att lägga till nya bilder på mig själv på en dejtingsida nu men det har uppenbarligen han. Men alla ser ju på detta olika. Dock sa han till mig när vi skrev intensivt att han inte är så aktiv på dejtingappen men tydligen så är han det ändå?

Så ska jag inte bry mig om detta utan fortsätta eller är det risk nu att han har kontakt med mig i väntan på något bättre? Vill inte ta upp detta med honom än för vill inte verka som att jag stalkar honom på dejtingappen 😬

Han hade väl hoppats på något bättre än vad han fick, du kanske var knullbar men inte mer än så och nu vill han inte spilla tid utan upp i sadeln igen och kör vidare.
Citera
2022-02-15, 23:34
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Fast han har ju friend-zonat mig lika mycket? Jag skulle kunna skriva jag vill träffa dig igen så vi kan knulla lika skönt som sist men känns som om han kommer backa då. För vi båda backade ju efter sist vi sågs.

Kan ju vara så att han är lika korkad som dig vad det gäller relationer. Du har alltså inga problem att knulla med någon första gången ni ses, men du kan inte fråga om ni ska träffas igen?????????
Citera
2022-02-15, 23:36
Medlem
Xpander-s avatar
Imponerande ändå att det finns män som fortfarande orkar hålla på med sånt här trams.
Citera
2022-02-15, 23:45
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Imponerande ändå att det finns män som fortfarande orkar hålla på med sånt här trams.

Män? Snarare har TS träffat som alla andra svenska tjejer gör en beta hane som är pussy som inte kan leda en tjej.

Svenska tjejer gillar beta hanar som är dörrmatta för att de kan sen dominera honom i ett förhållande sen när tjejerna inser att varken attraktionen eller förhållande går som de vill så kommer de som TS och ifrågasätter sig själva och sina känslor om vad som är fel.

I Sverige vet inte varken tjejer eller killar sin roll i en relation. Sen undrar de varför det sker så mycket skilsmässor eller att de gör slut.
Senast redigerad av doc-leaks 2022-02-15 kl. 23:47.
Citera
2022-02-15, 23:52
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
Män? Snarare har TS träffat som alla andra svenska tjejer gör en beta hane som är pussy som inte kan leda en tjej.

Svenska tjejer gillar beta hanar som är dörrmatta för att de kan sen dominera honom i ett förhållande sen när tjejerna inser att varken attraktionen eller förhållande går som de vill så kommer de som TS och ifrågasätter sig själva och sina känslor om vad som är fel.

I Sverige vet inte varken tjejer eller killar sin roll i en relation. Sen undrar de varför det sker så mycket skilsmässor eller att de gör slut.

ja, det är iof sant, antingen svensk beta soyboy som nickar instämmande till all tänkbart PK trams, eller invandrad aggressiv betahane som slåss och är tuff med sin betagrupp uppbyggd av osäkra grabbar, vilken svenska kvinnor iof misstar för alfa..
Citera
2022-02-15, 23:54
Medlem
DayNites avatar
Låter som han tröttnat och söker vidare då det härliga dog fort vilket det ofta gör när man har för tät kontakt, det blir för intensivt, blir snabbt vardag och det känns som du redan är i relation med rapportskyldighet trots att du är singel.
Kvävande och inte alls roligt, man vill känna jakten och känslan av att du måste jobba lagom mycket, du har ju redan sagt vad du vill, och han kanske hade en annan agenda så han tappade intresset, du gick från Prio 1 till Prio 5 av knullbara kvinnor.

Det rinner ut i sanden, finns inget så osexigt som att kallaprata via SMS.

Testa honom igenom att inte höra av dig på några dagar, se vad som händer
om han inte hör av sig till dig, så vet du att intresset inte var så stort och ni båda kan fortsätta ligga med andra och ha sex 02.00 lite random om ni känner för det.

En person som byter bilder är ju aktiv och gör som kvinnor ofta gör, ser om det nappar på andra ställen och när tiden är mogen ghostar han förmodligen dig.

Jag skulle chilla lite och inte stänga några dörrar, leta vidare du med, gör som alla andra kvinnor, håll dina options lagom varma, datea flera och sedan välj den som visar ett genuint intresse för dig, dom andra har du som FWBs och bygger ditt stall på ca 3-5 män som ger dig lite olika saker beroende på vad du är på för humör, det är kvinnornas marknad i denna hårda datingvärld.

Om han är en proffs dateare så kommer han hålla dig lagom varm, kanske sätta på dig, lovebomba dig ibland, kolla läget ibland, se till att du finns i perferin tills du avpolleteras på listan och någon annan tar din plats.

dont hate the player, hate the game
Senast redigerad av DayNite 2022-02-16 kl. 00:08.
Citera
2022-02-16, 01:28
Medlem
Citat:
Har haft riktigt intensiv kontakt med en kille, vi har setts en gång. Vi klickade och vi är likadana. Vi hördes direkt efter han hörde av sig då. Sen hördes vi inte på flera dagar då det var så intensivt i början. Nu har vi tagit upp kontakten igen och skriver långa meddelanden en gång om dagen. Jag tycker det passar oss bra. Jag har sagt att jag inte behöver höras varje dag. Men vi har gått in i friend-zone nu och skriver bara vanligt och så, dock väldigt långa meddelanden men inget flörtade/sexuel anspelning alls.

Såg precis att han har lagt till 2 nya bilder på sig själv på Facebook-dejting där vi "träffades". Han är alltså aktiv där igen eller om han har varit hela tiden det vet jag inte. Men känner att om man vill lägga till bilder så är man ju ute efter att träffa någon mer.

Jag vet att vi bara har setts en gång. Är det normalt att alla dejtar flera olika? Vi hörs ju sakta men säkert tycker jag men vet inte om han aktivt letar efter någon bättre nu. Jag har ju inget behov av att lägga till nya bilder på mig själv på en dejtingsida nu men det har uppenbarligen han. Men alla ser ju på detta olika. Dock sa han till mig när vi skrev intensivt att han inte är så aktiv på dejtingappen men tydligen så är han det ändå?

Så ska jag inte bry mig om detta utan fortsätta eller är det risk nu att han har kontakt med mig i väntan på något bättre? Vill inte ta upp detta med honom än för vill inte verka som att jag stalkar honom på dejtingappen 😬
Utifrån vad jag hört från omgivningen förefaller de flesta på dejtingsidor ha flera bollar i luften. Många kan välja och vraka på nätet, ger sig ut för att vara seriösa men är i sanningen ute efter sexpartners. Tyvärr tror jag nätdejting är det nya sättet att ragga på, lite som krogragg helt enkelt.
En del historier jag har hört får mig att tro att en del lider av sexmissbruk. Det ger en kick att få bekräftelse från nya okända personer och att ständigt jaga nya villebråd att fälla bakåt i sänghalmen.

Å andra sidan känner jag flera personer som har träffat sin partner på nätet och som är gifta numera. Så det gäller väl att skilja agnarna från vetet!
Citera
2022-02-16, 06:25
Medlem
Om jag har läst rätt, så har du inte träffat honom. Varför? Man måste sätta av tid till varandra.. Skriv att du vill träffa honom lördag kl 13. Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in