Citat:
Ursprungligen postat av
Joanna88
Okej förstår. Tycker det är tråkigt att han inte är ärlig mot mig med detta nu. Han sa själv att han hoppas att jag är ärlig om jag typ inte vill fortsätta. Och så gör han så här själv.
Du utgår från att en enda persons generella "analys" av killars beteende på en dejtingsida måste stämma in till 100% på din kontakt?
Det är svårt i början av en dejtingkontakt att veta hur ärlig man ska vara med olika grejer. Var några år sen jag dejtade själv senast, men nog kan jag tycka att så där i början är det underförstått att man kan ha flera trådar på gång. På en fråga tror jag rätt många skulle svara "inte så aktiv" även om man kanske fortfarande kollade lite grann och kanske hade en eller annan konversation i gång. Så länge den andra personen inte ber om en mer detaljerad förklaring så tycker jag kanske ändå inte att det är direkt oärligt. Skulle jag själv ha kunnat ladda upp nya bilder samtidigt som jag hade en konversation av den typ du beskriver igång? Definitivt.
Jag tycker du ska se det lite ur det manliga perspektivet också. Det är inte så lätt för de flesta att få igång meningsfulla kontakter överhuvudtaget. Det är tjejernas marknad och överskott på killar. Går en konversation åt helvete är det inte vansinnigt roligt att börja om totalt från noll. För vet du vad: Det kommer inte att ligga 20,30 mess, match eller vad det nu är från nya tjejer i inboxen och vänta nästa gång man loggar in. Inte jättekonstigt att man väljer att lägga upp ett par nya bra bilder man kanske precis fått till i det läget.
Sen förstår jag liksom som flera andra inte riktigt vad du tycker du kan förvänta dig. Du pratar om friendzone, du har markerat att ni inte ska ha för intensiv kontakt. Det pågår inget direkt flörtande mellan er. Tänker du att han ändå ska satsa allt fokus på dig på de premisserna? Och vad vill du själv egentligen? Och hur kommer det sig att du tycker dig ha rätten att kräva att du inte bara ska vara ett "tidsfördriv" för honom när du själv säger att du vill ligga med honom men inte "har avsikt att gifta mig med honom". Vad är skillnaden?
Istället för att sitta här borde du kanske fundera igenom just vad du själv vill och varför du inte föreslår en dejt om du nu ändå är intresserad av honom? Eller åtminstone frågar honom vad han tänker om er kontakt och vad han ser framåt (givet då att du om du upplever dig få ett ärligt svar återgäldar med samma ärlighet tillbaks)