2022-02-15, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ifall man är ute och svingar hela tiden med spekulationer, kommer man ju ha rätt nån gång.
Jo men så är det ju. Det blir lite som goal.com i transferrykten...

Citat:
Gällande Zouma verkar det vara många som tycker att "nu får det räcka, hur kan folk reagera så här starkt när det händer mycket hemskare saker varje dag".

Och jag är otroligt oenig. Zoumas agerande var sadistiskt, hänsynslöst, grymt, elakt, meningslöst, psykopatiskt och ondskefullt. Du beter dig inte så helt enkelt. Och har du ändå gjort det, då ska du idka botgöring och verkligen visa att du gjort fel, att du accepterar ditt straff och att du insett varför det var fel.

Frågan man oundvikligen ställer sig efter att ha sett videon: Om Zouma beter sig så här när han vet att han blir filmad, vad mer är han kapabel till? Hans uppförande passerar alla gränser för hur man beter sig.

I fallet Zouma tror jag hans enda ånger är att det kom ut. Ser inga tecken på att det förhåller sig annorlunda.

West Hams krishantering gör också att det förtjänar fortsatt kritik. Spelade mot Watford, det var prat om 1 matchs avstängning (väl?), men var ändå uttagen i startelvan mot Leicester men blev illamående på uppvärmningen.

Moyes, Antonio och lagkamraterna har också tappat respekt när de går ut och försöker spela ner kritiken, rättfärdiga att Zouma startar.

Jag tycker Dagenham & Redbridge hanterat det 100% korrekt: de har stängt av Yoan Zouma i väntan på RSPCAs utredning av katterna: https://www.daggers.co.uk/news/-MvZ6CnIVWn__GMQ99yV

Tydlig markering att vi inte accepterar detta beteende. Spelar du för vår klubb kan du inte bete dig så på sidan av planen, våra spelare representerar vår klubb 24/7 i sitt agerande. Yoan Zouma var ordinarie för dem, så inte en markering som är "gratis" på samma sätt som det hade varit om spelaren var på bänken.

Anledningen till att det fortsätter vara en grej är just West Hams krishantering också. Hade de tagit rätt åtgärder från början hade man bara sagt "bra hanterat" och släppt det tills vidare. Nu är deras genomcyniska hantering - "ja det var fel, men nu ska vi vinna fotbollsmatcher så fuck that" - skälet till att folk fortfarande är sura.

Unnade West Ham fjärdeplatsen fram till Zoumagate. Nu får de gärna påbörja en resa ner i seriesystemet och ta fansen som försvarar Zouma med sig.
Håller helt med dig. Inte bara ovanstående, han gör det dessutom framför sitt / sina barn. Tydliga tecken på gravt störd människa.
Det intressanta är med att den lilla klubben som mest troligt inte har en eller två spelare på bänk i reserv är den som gör det korrekta fastän det kanske drabbar dem hårdast rent sportsligt.
Citera
2022-02-15, 11:30
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Piers Morgan skämmer ut sig som vanligt.

”But Beckham was the most overrated player in history. Wouldn't have got onto the Arsenal Invincibles bench”

Detta efter att ha sagt att det var kul och se en Beckham som kan spela fotboll (någon Beckham som var med och vann super bowl) och Gary Lineker försvarade David.
Citera
2022-02-15, 11:54
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Jo men så är det ju. Det blir lite som goal.com i transferrykten...

Håller helt med dig. Inte bara ovanstående, han gör det dessutom framför sitt / sina barn. Tydliga tecken på gravt störd människa.
Det intressanta är med att den lilla klubben som mest troligt inte har en eller två spelare på bänk i reserv är den som gör det korrekta fastän det kanske drabbar dem hårdast rent sportsligt.

Ja, och en känsla av entitlement som många kända/rika människor får. "Jag får göra så här, för jag är KURT FUCKING ZOUMA". Minns att Arshavin beklagade sig över fortkörningsböter i England, det var bekvämare i Ryssland där han bara vevade ner rutan och när poliserna såg vem de var fick de en autograf och sen körde han vidare. De tycker att de har rätt att bete sig på ett pissigt vis och göra vad de vill, för de är bättre än alla nobodys.

Man skulle ju vilja se de människorna vara i andra änden av spektrat och se hur de gillar det. Att Zouma bli utsatt för den psykiska och fysiska tortyr han utsätter sin katt för av två testobiffar som han sen tvingas bo med. Vara helt beroende av dem för mat och husrum osv.

Dagenham & Redbridge ligger i mitten på tabellen, 8p bakom toppen och hade säkerligen velat mönstra starkast möjliga lag för att komma ikapp/inte tappa placeringar. Så kudos till dem för att de gör det rätta.

https://www.thenationalleague.org.uk/match-info/tables?division_id=42247&external_domain=www.thena tionalleague.org.uk
Citera
2022-02-15, 11:59
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Piers Morgan skämmer ut sig som vanligt.

”But Beckham was the most overrated player in history. Wouldn't have got onto the Arsenal Invincibles bench”

Detta efter att ha sagt att det var kul och se en Beckham som kan spela fotboll (någon Beckham som var med och vann super bowl) och Gary Lineker försvarade David.

Tveklöst var Beckham en väldigt bra spelare - ikon even - men jag förstår ändå var kritiken mot honom kommer ifrån (om vi bortser från Piers Morgan som är en idiot utan dess like).

Beckham var en hårt jobbande yttermittfältare som tog löpningarna både framåt och bakåt, fin inläggs- och frisparksfot - men minus frisparkarna var hans spelstil inte särskilt spektakulär.

Detta stod i stark kontrast mot hans publika persona som fotomodell, superkändis och glamourpojke.

Jämför med Zlatan (när han var yngre) eller Ronaldinho. Otroligt spektakulära spelare på planen, bara deras närvaro var värd entrébiljetten. Den som hoppades på gnistor när Beckham var på planen och fick en bättre variant av James Ward-Prowse var väl knappast underhållen.

Lite som John Guidetti. Attityd som Zlatan, spelstil som en sämre variant av Johan Elmander. Det är något i kontrasten där som gör att folk blir irriterade.
Citera
2022-02-15, 13:27
Medlem
Citat:
Lite som John Guidetti. Attityd som Zlatan, spelstil som en sämre variant av Johan Elmander. Det är något i kontrasten där som gör att folk blir irriterade.
Bara nyfiken på var du fått denna känslan ifrån att den stämmer in på Becks? Ja några lite halvknasiga målgester absolut men utanför planen har han väl aldrig direkt utmärkt sig på något vis genom taskigt, arrogant, divigt sätt?

Guidetti känns som någon som kopierade hela Zlatans utanför plan beteende men kunde inte backa upp det på plan. Becks känns i min skola som någon som gjorde precis tvärtom, tror det mest spektakulära jag vet med honom var hans gröngula halsduk på Old Trafford, och pratade genom spelet.
Citera
2022-02-15, 13:58
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Beckham var en hårt jobbande yttermittfältare som tog löpningarna både framåt och bakåt, fin inläggs- och frisparksfot - men minus frisparkarna var hans spelstil inte särskilt spektakulär.

Man behöver ju inte vara spektakulär för att vara bra. Se Muller tex.

Sen fick han ju så klart så himla mycket mer ''fame'' för att han var tillsammans med Victoria och de sågs väl som Brad Pitt och Angelina Jolie på den tiden. Även folk som inte var intresserad utav fotboll visste vem han var.
Citera
2022-02-15, 14:23
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Bara nyfiken på var du fått denna känslan ifrån att den stämmer in på Becks? Ja några lite halvknasiga målgester absolut men utanför planen har han väl aldrig direkt utmärkt sig på något vis genom taskigt, arrogant, divigt sätt?

Guidetti känns som någon som kopierade hela Zlatans utanför plan beteende men kunde inte backa upp det på plan. Becks känns i min skola som någon som gjorde precis tvärtom, tror det mest spektakulära jag vet med honom var hans gröngula halsduk på Old Trafford, och pratade genom spelet.

Jag är lite otydlig - jag menar inte att Beckham hade attityd och var en showboater utanför planen, utan mest att det fanns en tydlig kontrast mellan hans public image och spelstil. That's it.

Folk som förväntade sig glamour och en showman på planen fick något annat.

Glamour, modell, dejtar spice girl, världsstjärna på sitt utseende och klädstil utanför planen, en grovjobbare med bra frisparkar på planen.

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Man behöver ju inte vara spektakulär för att vara bra. Se Muller tex.

Sen fick han ju så klart så himla mycket mer ''fame'' för att han var tillsammans med Victoria och de sågs väl som Brad Pitt och Angelina Jolie på den tiden. Även folk som inte var intresserad utav fotboll visste vem han var.

Yes, hans persona utanför planen gjorde att folk tänkte att här har vi en superstar i alla avseenden, sen får de se honom spela fotboll och han är inget speciellt. Väldigt bra, men väldigt ospektakulär. Jämför med Adama Traore som är otroligt spektakulär men inte i närheten av Beckhams nivå.
Citera
2022-02-15, 16:05
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Vi körde över er i båda matcherna, var ju bara ren flax att vi inte nätade i första men Jota tystade Emirates fint sen.

Tar ni inte 4de platsen nu så kommer ni tyvärr föralltid vara en banterklubb, men håller tummarna för ni har faktiskt spelat fin fotboll jämfört med t.ex United och Spurs som ser värdelösa ut.
Haha.. Liverpool körde på inget vis över oss. Tvärtom, så var det en jämnspelad match mellan två lag som var jämnbördiga i den matchen. Och om det inte vore för incidenten mellan Arteta och Klopp, så hade aldrig den matchen slutat med det resultatet, matchbilden ändrades totalt efter episoden med Arteta och Klopp.

Annars så är det ju rätt komiskt att se ngn Liverpool fan kalla andra klubb för ”banterklubb” får man ju tycka, mtp att din klubb var en nobody klubb som hela fotbollsvärlden bara tog och skrattade åt i 25+ år.
Citat:
Ursprungligen postat av zimbabwe9
"Jag, jag... JAG!!". Du är oskönast på Flashback.
Aha, Ok. Vad intressant att du tycker så då.
Citera
2022-02-15, 16:12
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Tveklöst var Beckham en väldigt bra spelare - ikon even - men jag förstår ändå var kritiken mot honom kommer ifrån (om vi bortser från Piers Morgan som är en idiot utan dess like).

Detta stod i stark kontrast mot hans publika persona som fotomodell, superkändis och glamourpojke.

Jämför med Zlatan (när han var yngre) eller Ronaldinho. Otroligt spektakulära spelare på planen, bara deras närvaro var värd entrébiljetten. Den som hoppades på gnistor när Beckham var på planen och fick en bättre variant av James Ward-Prowse var väl knappast underhållen.

Var väl först efter att Beckham träffade sin Spice Girls crush som han blev ”kändis” utanför fotbollen. Jag har egentligen ingen aning, men efter vad jag har hört/läst i brittiska medier osv, så styrde Fru Beckham honom till 100%, Victoria var/är utan tvekan bossen i det huset.

Annars så var Beckham en OK spelare, men samtidigt så var han troligen den mest överskattade fotbollsspelaren i världen över en tidsperiod på en 6-7 år.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-02-15 kl. 16:16.
Citera
2022-02-15, 16:23
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Haha.. Liverpool körde på inget vis över oss. Tvärtom, så var det en jämnspelad match mellan två lag som var jämnbördiga i den matchen. Och om det inte vore för incidenten mellan Arteta och Klopp, så hade aldrig den matchen slutat med det resultatet, matchbilden ändrades totalt efter episoden med Arteta och Klopp.

Annars så är det ju rätt komiskt att se ngn Liverpool fan kalla andra klubb för ”banterklubb” får man ju tycka, mtp att din klubb var en nobody klubb som hela fotbollsvärlden bara tog och skrattade åt i 25+ år.

Aha, Ok. Vad intressant att du tycker så då.

Skönt att du alltid har något att skylla på, som andra innan påpekat, ingen här förutom du går på dina påhitt. Det sorliga är att det gör ingen nytta att säga något till dig då du har ingen förmåga att ta till dig någonting. Hoppas du innerligt får hjälp av någon vårdare eller mamma i verkliga livet.
Citera
2022-02-15, 18:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Skönt att du alltid har något att skylla på, som andra innan påpekat, ingen här förutom du går på dina påhitt. Det sorliga är att det gör ingen nytta att säga något till dig då du har ingen förmåga att ta till dig någonting. Hoppas du innerligt får hjälp av någon vårdare eller mamma i verkliga livet.
Ngt att skylla på? Såg du ens den nämnda matchen, hur många mål gjorde Liverpool innan den där incidenten inträffade, huh? Det är ju glasklart att matchen var 50/50 fram tills dispyten mellan Arteta och Klopp.. dock så ändrades matchbilden efter detta. Liverpool fick då en nytändning, men det är 0% chans för att Liverpool hade tagit en storvinst över oss om det inte vore för den incidenten, vi var fullt på höjd med Liverpool fram tills dess. Kom med ngt vettigt istället för en massa BS.

Tackar för tipset, men tror knappast att det är jag som behöver hjälp av oss två.
Citera
2022-02-15, 18:44
Medlem
Generalanderssons avatar
BTW, anser alla Liverpool fans här inne nu Chelsea som världens bästa lag, eftersom att de vann det mäktiga klubblags VM nyligen..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in