2022-02-14, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Visst har jag tagit fel, men vem har väl inte gjort det? Dock så har jag haft rätt i betydligt fler antagelser/gissningar här inne än vice versa.

Kan inte du ta och lägga upp ”din” topp 4 lista för årets säsong, och då så kan vi se vem av oss det är som har mest rätt i maj? Jag är stensäker på att 4 kommer att se ut exakt så som jag tippar.
Skillnaden är att de flesta andra är ödmjuka om de skulle gissa rätt och drar inte samma story femton gånger i långbänk.

Innan säsongen drog igång så hade jag väl liksom 99.9% av alla andra i världen City, Pool och Chelsea som topp-3, med tanke på Uniteds uppsving i resultat så var man försiktigt positiv till att man kunde knapra in en bit på dessa tre lag ovanför vilket där och då inte var helt orealistiskt.

Det är fortfarande inte matematiskt omöjligt att ta 4e platsen men realistiskt så tror jag inte att de lyckas. Arsenal ligger just nu bra till definitivt men hängmatcherna skall spelas och vinnas - har sagt det innan och säger det igen - det finns inte matcher längre i PL som är garanterade 3p om du inte heter City och i viss mån Pool för nuvarande.
Citera
2022-02-14, 21:09
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Så har vi veckans avsnitt med Engelska Pundits som inte vet vad dom snackar om. Den här gången Neil Warnock i huvudrollen.

Citat:
Speaking on TalkSPORT, Warnock said: 'I think it goes two ways to be honest. I think Azpilicueta has been a very fortunate lad to be a at a club like Chelsea. I don't think he is a great defender.

Vunnit allt som går i Chelsea. Och detta som ordinarie, högerback, vänsterback och central försvarare i 3 back. Under tränare som Conte, Mourinho, Benitez, Sarri och nu Tuchel. Tränare på absoluta elitnivå, medan Warnocks senaste bedrift var att bli sparkad av Middlesbrough, som anställde Wilders istället och gick som en raket upp i tabellen. Kapten numera Azpi och kostade väl typ 12 m pund eller något. Bra affär.

I en annan del av London visar West hams fans varför man anses vara i nivå med slödder som Millwall, Leeds och kanske några till, fans som Englands värsta. Det tog inte lång tid sen var allt glömt och förlåtet.

Citat:
West Ham supporters have carried on supporting animal abuser Kurt Zouma
The Hammers defender was fined £250,000 after kicking and slapping his cat
Fans chanted about Zouma and kicked an inflatable cat in unedifying scenes
The shocking song went: 'If you throw a cat at him he'll kick the f***er back'

Ingen reaktion i hemmamatchen mot Watford. Och på det Engelska forumet verkar fansen snarare byggt upp en vi mot dom känsla och menar att det är en storm i ett vattenglas det hela.
Citera
2022-02-14, 21:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Skillnaden är att de flesta andra är ödmjuka om de skulle gissa rätt och drar inte samma story femton gånger i långbänk.

Innan säsongen drog igång så hade jag väl liksom 99.9% av alla andra i världen City, Pool och Chelsea som topp-3, med tanke på Uniteds uppsving i resultat så var man försiktigt positiv till att man kunde knapra in en bit på dessa tre lag ovanför vilket där och då inte var helt orealistiskt.

Det är fortfarande inte matematiskt omöjligt att ta 4e platsen men realistiskt så tror jag inte att de lyckas. Arsenal ligger just nu bra till definitivt men hängmatcherna skall spelas och vinnas - har sagt det innan och säger det igen - det finns inte matcher längre i PL som är garanterade 3p om du inte heter City och i viss mån Pool för nuvarande.
På vilket vis är jag oödmjuk? Att jag här rätt medans andra har fel är inte mitt problem.

Jag hånades av ett flertals användare här inne när jag först tog upp ämnet kring min topp 4 lista för EPL 21/22. Ingen av er trodde att Arsenal skulle ha chans att hamna bland topp 4, trots att jag varnarde er flera ggr om. De flesta av er trodde att Man City var slut, särskilt mtp att de inte fick in ngn ny anfallare under sommaren. De flesta av er ansåg Chelsea som favoriter till att titeln, samt att Man United skulle utmana i år, efter att de fick in Varane, Sancho och Ronaldo.

Såhär långt, så ser det ut till att jag är den enda användaren till att få rätt. Och jag är som sagt 100% säker på att jag kommer att ha helt rätt ang mina antagelser när vi väl är i maj mnd.

Generalandersson vs FB’s Keyboard Warriors, 1-0
Citera
2022-02-14, 22:00
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
På vilket vis är jag oödmjuk? Att jag här rätt medans andra har fel är inte mitt problem.

Vi alla skulle kunna rabbla upp massor med saker du spytt ut dig och haft fel i, men det är till ingen nytta då du aldrig kan ta in något, som man brukar säga, dumhet och stolthet växer på samma träd.

Men du har väll sagt att Arsenal skulle krossa Liverpool och att Conte aldrig skulle bli Tottenhams manager, Arsenals nya boss kallade du honom för.
Citera
2022-02-14, 22:06
Medlem
15/16 var alltså senast Arsenal slutade top 4. Helt sjukt, börjar känna mig gammal. Hela min uppväxt har jag varit van med att se dem spela rolig fotboll i CL för att därefter alltid få nån tuff nöt (Barca eller Bayern) i åttondel.

Om det är nån gång de ska knipa platsen är det nu, åren börjar rulla iväg för dem. Liverpool hade några bleka år i början av 2010-talet där det såg riktigt trött ut t. ex.
Citera
2022-02-14, 22:22
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Vi alla skulle kunna rabbla upp massor med saker du spytt ut dig och haft fel i, men det är till ingen nytta då du aldrig kan ta in något, som man brukar säga, dumhet och stolthet växer på samma träd.

Men du har väll sagt att Arsenal skulle krossa Liverpool och att Conte aldrig skulle bli Tottenhams manager, Arsenals nya boss kallade du honom för.
Jag erkänner glatt att jag har tagit fel ett par ggr, dock så har jag haft rätt fler ggr än vad jag har haft fel vid mina antagelser osv. När det gäller det övriga, så skrev att Conte kommer bli AFCs nästa boss eftersom att alt pekade mot det tillbaka i september, inför Liverpool - Arsenal matchen, så skrev jag att det var 0% chans för att Liverpool skulle utklassa oss och vinna med tex 3-0, jag förutspådde en jämnspelad match, och jag hade helt rätt enda fram tills ”fighten” mellan Arteta och Klopp inträffade, efter detta så ändrades matchbilden i den matchen totalt.

Så tekniskt sett, så hade jag rätt även där.
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
15/16 var alltså senast Arsenal slutade top 4. Helt sjukt, börjar känna mig gammal. Hela min uppväxt har jag varit van med att se dem spela rolig fotboll i CL för att därefter alltid få nån tuff nöt (Barca eller Bayern) i åttondel.

Om det är nån gång de ska knipa platsen är det nu, åren börjar rulla iväg för dem. Liverpool hade några bleka år i början av 2010-talet där det såg riktigt trött ut t. ex.
Ja, det är på hög tid att vi (Arsenal) säkrar en topp 4 plats igen. Håller även med i dina jämförelser med Liverpool mellan 2010-13 ca, dock så menar jag att vi är i betydligt bättre skick nu än vad de var då.
Citera
2022-02-14, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Så har vi veckans avsnitt med Engelska Pundits som inte vet vad dom snackar om. Den här gången Neil Warnock i huvudrollen.

Vunnit allt som går i Chelsea. Och detta som ordinarie, högerback, vänsterback och central försvarare i 3 back. Under tränare som Conte, Mourinho, Benitez, Sarri och nu Tuchel. Tränare på absoluta elitnivå, medan Warnocks senaste bedrift var att bli sparkad av Middlesbrough, som anställde Wilders istället och gick som en raket upp i tabellen. Kapten numera Azpi och kostade väl typ 12 m pund eller något. Bra affär.

I en annan del av London visar West hams fans varför man anses vara i nivå med slödder som Millwall, Leeds och kanske några till, fans som Englands värsta. Det tog inte lång tid sen var allt glömt och förlåtet.

Ingen reaktion i hemmamatchen mot Watford. Och på det Engelska forumet verkar fansen snarare byggt upp en vi mot dom känsla och menar att det är en storm i ett vattenglas det hela.
Ja det är skitsnack, Azpi har varit en av Chelseas bästa spelare under åren han varit där.

Zouma grejen däremot får fan lägga sig nu, han har fått sitt straff. Han gav katten nån lavett, inte som att han slog sönder den, så inte ska han få hela karriären förstörd för det.
Det springer runt mördare och värre slödder i ligan och andra ligor utan problem.
Citera
2022-02-14, 23:24
Medlem
Citat:
Jag erkänner glatt att jag har tagit fel ett par ggr, dock så har jag haft rätt fler ggr än vad jag har haft fel vid mina antagelser osv. När det gäller det övriga, så skrev att Conte kommer bli AFCs nästa boss eftersom att alt pekade mot det tillbaka i september, inför Liverpool - Arsenal matchen, så skrev jag att det var 0% chans för att Liverpool skulle utklassa oss och vinna med tex 3-0, jag förutspådde en jämnspelad match, och jag hade helt rätt enda fram tills ”fighten” mellan Arteta och Klopp inträffade, efter detta så ändrades matchbilden i den matchen totalt.

Så tekniskt sett, så hade jag rätt även där.

Ja, det är på hög tid att vi (Arsenal) säkrar en topp 4 plats igen. Håller även med i dina jämförelser med Liverpool mellan 2010-13 ca, dock så menar jag att vi är i betydligt bättre skick nu än vad de var då.
Vi körde över er i båda matcherna, var ju bara ren flax att vi inte nätade i första men Jota tystade Emirates fint sen.

Tar ni inte 4de platsen nu så kommer ni tyvärr föralltid vara en banterklubb, men håller tummarna för ni har faktiskt spelat fin fotboll jämfört med t.ex United och Spurs som ser värdelösa ut.
Citera
2022-02-15, 00:45
Medlem
Citat:

Jag hånades av ett flertals användare här inne när jag först tog upp ämnet kring min topp 4 lista för EPL 21/22. Ingen av er trodde att Arsenal skulle ha chans att hamna bland topp 4, trots att jag varnarde er flera ggr om. De flesta av er trodde att Man City var slut, särskilt mtp att de inte fick in ngn ny anfallare under sommaren. De flesta av er ansåg Chelsea som favoriter till att titeln, samt att Man United skulle utmana i år, efter att de fick in Varane, Sancho och Ronaldo.

Såhär långt, så ser det ut till att jag är den enda användaren till att få rätt. Och jag är som sagt 100% säker på att jag kommer att ha helt rätt ang mina antagelser när vi väl är i maj mnd.

Generalandersson vs FB’s Keyboard Warriors, 1-0

"Jag, jag... JAG!!". Du är oskönast på Flashback.
Citera
2022-02-15, 00:55
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap

Zouma grejen däremot får fan lägga sig nu, han har fått sitt straff. Han gav katten nån lavett, inte som att han slog sönder den, så inte ska han få hela karriären förstörd för det.
Det springer runt mördare och värre slödder i ligan och andra ligor utan problem.

Nån lavett? Om det vore så väl. Är du möjligtvis förståndshandikappad?
Citera
2022-02-15, 01:23
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nån lavett? Om det vore så väl. Är du möjligtvis förståndshandikappad?

Han fick den stämpeln nu i alla fall.

Katten väger typ 4-5kg och en människa på 95kilo som slår och även sparkar katten.

Hoppas zouma får karma och bryter benen i någon olycka.
Citera
2022-02-15, 09:28
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon

Ifall man är ute och svingar hela tiden med spekulationer, kommer man ju ha rätt nån gång. Om man sen blundar jättehårt för alla gånger man haft fel men slår sig för bröstet när man för ovanlighetens skull hade rätt, säger det ju något om en som person. Diskrepansen mellan hur en viss användare själv minns något och verkligheten är ungefär som Homer Simpson:

https://www.youtube.com/watch?v=FCfAftJ3EMA

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm

Warnock, Souness mfl. Varje gång de öppnar munnen blir man irriterad. Dinosaurier som är tvärsäkra men inte hänger med. Jag är verkligen inte Azpis största fan, men var det inte Mourinho som sa att han helst hade haft 11 Azpis på plan, då hade han vunnit alla matcher? Inte utan att man förstår vad han menar.

Gällande Zouma verkar det vara många som tycker att "nu får det räcka, hur kan folk reagera så här starkt när det händer mycket hemskare saker varje dag".

T.ex. nedan post:

Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap

Och jag är otroligt oenig. Zoumas agerande var sadistiskt, hänsynslöst, grymt, elakt, meningslöst, psykopatiskt och ondskefullt. Du beter dig inte så helt enkelt. Och har du ändå gjort det, då ska du idka botgöring och verkligen visa att du gjort fel, att du accepterar ditt straff och att du insett varför det var fel.

Frågan man oundvikligen ställer sig efter att ha sett videon: Om Zouma beter sig så här när han vet att han blir filmad, vad mer är han kapabel till? Hans uppförande passerar alla gränser för hur man beter sig.

I fallet Zouma tror jag hans enda ånger är att det kom ut. Ser inga tecken på att det förhåller sig annorlunda.

West Hams krishantering gör också att det förtjänar fortsatt kritik. Spelade mot Watford, det var prat om 1 matchs avstängning (väl?), men var ändå uttagen i startelvan mot Leicester men blev illamående på uppvärmningen.

Moyes, Antonio och lagkamraterna har också tappat respekt när de går ut och försöker spela ner kritiken, rättfärdiga att Zouma startar.

Jag tycker Dagenham & Redbridge hanterat det 100% korrekt: de har stängt av Yoan Zouma i väntan på RSPCAs utredning av katterna: https://www.daggers.co.uk/news/-MvZ6CnIVWn__GMQ99yV

Tydlig markering att vi inte accepterar detta beteende. Spelar du för vår klubb kan du inte bete dig så på sidan av planen, våra spelare representerar vår klubb 24/7 i sitt agerande. Yoan Zouma var ordinarie för dem, så inte en markering som är "gratis" på samma sätt som det hade varit om spelaren var på bänken.

Anledningen till att det fortsätter vara en grej är just West Hams krishantering också. Hade de tagit rätt åtgärder från början hade man bara sagt "bra hanterat" och släppt det tills vidare. Nu är deras genomcyniska hantering - "ja det var fel, men nu ska vi vinna fotbollsmatcher så fuck that" - skälet till att folk fortfarande är sura.

Unnade West Ham fjärdeplatsen fram till Zoumagate. Nu får de gärna påbörja en resa ner i seriesystemet och ta fansen som försvarar Zouma med sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in