2022-02-15, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Transnormalisering är så woke det kan bli

Handlar ju (än sålnge) nästan ingenting om det.
Citera
2022-02-15, 07:38
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux

Personligen har jag noll koll på skådespelarna här. Det var först härom dagen jag noterade att hon som spelare Rue är superstjärna, men så kollar jag inte på Spindelmannen eller har koll på Hollywoodskvaller.

Ännu mindre visste jag eller förstod att hon som spelar Jules är någon transperson.
Citera
2022-02-15, 09:06
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Personligen har jag noll koll på skådespelarna här. Det var först härom dagen jag noterade att hon som spelare Rue är superstjärna, men så kollar jag inte på Spindelmannen eller har koll på Hollywoodskvaller.

Ännu mindre visste jag eller förstod att hon som spelar Jules är någon transperson.

Hon gör ju en betydligt mer framträdande roll här än i Spider Man. Riktigt bra skådespelerska.
Citera
2022-02-15, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Inte koll heller. Dock noterade jag att Jules hade ett paket när hon sågs med trosor i sängen...
Citera
2022-02-15, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Det är en serie där en person är transa. Orka hålla på att bry sig så mycket som du gör. Har du sett varenda avsnitt, eller är du bara här inne för att skriva ut ditt hat? Vi kommer inte längre i diskussionen. Transnormalisering. Fina ord du använder.
Men om det är "hat" att ej inkludera transor så blir det ju således hat att ej inkludera övriga subkulturer eller individuella stilar
Citera
2022-02-15, 11:10
Medlem
Citat:
Jo, i allra högsta grad, då man har gjort ett aktivt val att inkludera en transa medans man pushar för mode eller traditionell stil med övriga manliga karaktärer
Citera
2022-02-15, 12:23
Medlem
Citat:
Men om det är "hat" att ej inkludera transor så blir det ju således hat att ej inkludera övriga subkulturer eller individuella stilar

Du verkar uppenbart fascinerad av det här med transvestiter. Kollar du på serien? Eller har du bara hakat upp dig på Jules?
Citera
2022-02-15, 12:28
Medlem
Citat:
Jo, i allra högsta grad, då man har gjort ett aktivt val att inkludera en transa medans man pushar för mode eller traditionell stil med övriga manliga karaktärer

Har du sett serien?

Jag upplever inte den alls så men jag har bara sett fyra avsnitt.
Citera
2022-02-15, 12:50
Medlem
Citat:
Du verkar uppenbart fascinerad av det här med transvestiter. Kollar du på serien? Eller har du bara hakat upp dig på Jules?
Jag kämpar emot transtyraniet varje tillfäle som ges
Och medans du i andra sociala situationer säger till män att klippa sig och klä sig normalt, så sitter du nu här och white knightar för en transa
Citera
2022-02-15, 12:51
Medlem
Citat:
Har du sett serien?

Jag upplever inte den alls så men jag har bara sett fyra avsnitt.
Den har ett cast med män i modeenliga eller traditionella kläder med en mallplacerad transa som sticker ut och bara är där för "toleransens" skull
Citera
2022-02-15, 12:52
Medlem
Citat:
Jag kämpar emot transtyraniet varje tillfäle som ges
Och medans du i andra sociala situationer säger till män att klippa sig och klä sig normalt, så sitter du nu här och white knightar för en transa

Du verkar ju totalt efterbliven. Jag skiter väl fullständigt om hon är transvestit eller inte. Det är en serie för fan. Men du hakar upp dig på transvestiter. Du babblar en massa skit. Kryp tillbaka till den sten du dök upp under.
Citera
2022-02-15, 12:56
Medlem
Citat:
Du verkar ju totalt efterbliven. Jag skiter väl fullständigt om hon är transvestit eller inte. Det är en serie för fan. Men du hakar upp dig på transvestiter. Du babblar en massa skit. Kryp tillbaka till den sten du dök upp under.
Men när du klagar över om en manlig karaktär bär smink och utstickande kläder UTAN att han är transvestit, då är du inte totalt efterbliven?
En transa är som en emo, gothare, glamrockare, punkare, etc. bara att han har extrema kroppsmodifikationer
Du blir alltså arg om en manlig karaktär ej har enkla säckiga kläder, men så fort det rör sig om en transa så skall du försvara hans stil medd näbbar och klor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in