2022-02-14, 14:53
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Efter Superbowl reklamen från Polestar rasar alla Tesla anhängare på twitter för fullt, vilket är lustigt för nu är Polestar trendande överallt. Mission accomplished.

https://www.youtube.com/watch?v=B4QI0VzbkHk

Rasar? Det var ett konstaterande från filmerna från några?

De borde spenderat pengarna på något vettigare än reklam i SB. Jäkla tryck på dem där siffrorna! #ironi #not
https://i.imgur.com/n8UynJU.png

Jag såg några videos nu från SB rörande EV segmentet. Inte en enda tillverkare visade ju något att ta på direkt. Det kändes som de deklarerade mest "we exist and we are comming".

Borde man inte fokusera sin reklam på att presentera sin produkt och något som gör att man vill äga deras modell? Såg inte en enda reklam för EV:s som presenterade något utöver att de existerar?

Inget fel i att göra reklam för att synas heller. Men det kändes väldigt substansfattigt iom att det inte var en annons bara hej, vårat märke existerar.
Citera
2022-02-14, 15:03
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben

De borde spenderat pengarna på något vettigare än reklam i SB. Jäkla tryck på dem där siffrorna! #ironi #not

Jag såg några videos nu från SB rörande EV segmentet. Inte en enda tillverkare visade ju något att ta på direkt. Det kändes som de deklarerade mest "we exist and we are comming".

Borde man inte fokusera sin reklam på att presentera sin produkt och något som gör att man vill äga deras modell? Såg inte en enda reklam för EV:s som presenterade något utöver att de existerar?

Inget fel i att göra reklam för att synas heller. Men det kändes väldigt substansfattigt iom att det inte var en annons bara hej, vårat märke existerar.

Det här är reklam i din smak kanske: https://www.youtube.com/watch?v=96rxuIHPT5M
Citera
2022-02-14, 15:15
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaZero
du far byta upp dig till en battre umgangeskrets de verkar vara lagpannade

Jag tror alla med hyffsat normal begåvning lärt sig hur det ser ut när folk med under genomsnittlig begåvning tror de kommit på en snajsig liten strategi för att påverka folk.
Citera
2022-02-14, 15:16
Medlem
Citat:

Prova #GGPI med..

Att kränkta människor skriver att dom inte ska köpa GGPI nu eftersom Polestar mobbade Elon Musk på Superbowl är verkligen konstaterande av fakta...

Polestar spenderade en promilles promille på reklamen jämfört med vad Teslas nyemitterande av aktier och lösandet av optioner kostar aktieägarna varje år för att Elon ska plocka ut sina pengar. Jag ser det som en del av Teslas reklambudget, då Elon Musk är Teslas PR avdelning.
Citera
2022-02-14, 15:18
Medlem
Citat:
Prova #GGPI med..

Att kränkta människor skriver att dom inte ska köpa GGPI nu eftersom Polestar mobbade Elon Musk på Superbowl är verkligen konstaterande av fakta...

Polestar spenderade en promilles promille på reklamen jämfört med vad Teslas nyemitterande av aktier och lösandet av optioner kostar aktieägarna varje år för att Elon ska plocka ut sina pengar. Jag ser det som en del av Teslas reklambudget, då Elon Musk är Teslas PR avdelning.

precis. elon är en liten pr-hora. den högst avlönade pr-horan i världshistorien. tesla har betalat mer för PR på ett år än coca cola har över 100 år sammanlagt
Citera
2022-02-14, 16:03
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Prova #GGPI med..

Teslas referral program blev en grymt dyrbar historia som gick på marknadsföringskontot, även om nu teslaanhängarna insisterar på att Telsa aldrig behövde sats på marknadsföring.

Onekligen har referral programmet varit effektivt. Inte långt från pyramidspel.
Citera
2022-02-14, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Av de 4 som ägt polestar i min umgängeskrets har samtliga bytt till tesla. Dom var inte alls nöjda med bilen.

Det låter väldigt troligt! Att fyra personer köpt en ny bil (Som inte ens är 1.5 år gammal) och alla har hunnit byta till Tesla. Lögnerna som folk kastar ut sig i detta forum är skrattretande
Citera
2022-02-14, 21:21
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Av de 4 som ägt polestar i min umgängeskrets har samtliga bytt till tesla. Dom var inte alls nöjda med bilen.

Sandy Munro gillar ju Polestar. Vad var de missnöjda med?
Citera
2022-02-15, 01:14
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Sandy Munro gillar ju Polestar. Vad var de missnöjda med?

Största problemet med andra elbilar är nog främst laddstationerna. Ingen är i närheten av Tesla i dagsläget. Synd att de inte bara alla sluter upp bakom standarden Tesla använder och ansluter sig.

Tesla bygger nya supercharger stations konstant. Vissa högtrafikerade ställen får väldigt många platser. De andra som ska ha egna laddstationer verkar mest bara skapa missnöje.
Citera
2022-02-15, 03:46
Medlem
Citat:
Största problemet med andra elbilar är nog främst laddstationerna.
Det är såklart en nackdel för dig som konsument om du väljer en annan bil, men det kommer lösa sig och är inte ett allmänt "problem" på så vis att det bra nätverket har ganska hög beläggning oavsett.

Ett mer allmänt problem är att alla* konkurrenter fortfarande är helt värdelösa på att göra elbilar. Det är inte så uppenbart för alla konsumenter, för marknaden är så omogen att få tittar på saker som effektivitet. Bilhandlaren säger att bilen går 60 mil och du säger "OK", eller så säger bilhandlaren att den går 40 mil och du säger "OK", det blir sällan prat om att den skulle gå 80 mil om det inte var rent skräp under huven.

Detta är ett stort problem eftersom det påverkar hela världens utnyttjande av energi. Jag har dock ingen aning om varför det ser ut såhär; om det är patent i vägen, eller om konkurrenter helt enkelt bara inte hunnit kopiera Tesla (går ju inte jättesnabbt att ställa upp nya produktionslinjer, så det kanske släpar många år).

*jag insåg att jag faktiskt inte kikat ännu om tex Rivian lyckats bättre
Citera
2022-02-15, 07:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
När Elon valde bort Lidar i massproduktion så var det för att det inte var vettigt just då och de valde en annan väg. Ifall de inför lidar om något år så blir det bara ytterligare ett lager utöver sina 8 kameror.

Elon kallade det fools errand för några år sedan av en anledning. Priset var en del av det och han anser att de kan lösa mer problem visuellt med hjälp av AI än bara någon lidar.

Jag ser inga problem ifall Tesla återinför radar samt lidar sensorer på sina bilar i framtiden.
Du menar att det inte är något problem att Tesla kastat bort åratal på en återvändsgränd?
Citera
2022-02-15, 08:45
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Största problemet med andra elbilar är nog främst laddstationerna. Ingen är i närheten av Tesla i dagsläget. Synd att de inte bara alla sluter upp bakom standarden Tesla använder och ansluter sig.

Tesla bygger nya supercharger stations konstant. Vissa högtrafikerade ställen får väldigt många platser. De andra som ska ha egna laddstationer verkar mest bara skapa missnöje.

Jo jag förstår det. Men var ändå intresseead av skillnader som ägare av både Polestar och Tesla upplevde. Och största problemet för konkurrenterna är nog inte laddnätverket, det är att bygga en bil där det finns nån som helst vinstmarginal. Men laddnätverket är nog en stark 2a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in