2022-02-14, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Ännu ett tecken på att han kan vara den skyldige mördaren. Varför skulle han annars flytta från bidragslandet Sverige.

Du som vet vad den misstänkte mördaren heter kan väl skriva det. Så kan någon i Norge kolla upp om han har ägnat sig åt fler otäcka brott.

13-åringen heter J*l*l Abd*li.

Samtliga * = a.
Citera
2022-02-14, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Inte direkt det kan liknas vid förräderi om man mörklagt av politiska skäl vilket här förekommit typ styrt valfusk.

Det där kommer aldrig att ske. Laila Freivalds enda kommentar var att hon inte har något att säga om detta, och därigenom är saken klar. Jag äter upp båda mina vinterkängor om någon ansvarig åtalas.
Citera
2022-02-14, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
Det där kommer aldrig att ske. Laila Freivalds enda kommentar var att hon inte har något att säga om detta, och därigenom är saken klar. Jag äter upp båda mina vinterkängor om någon ansvarig åtalas.
Laila får svara inför sin skapare så också Göran men, GW straffar såsseriet kollektivt inför kommande val och går in VIP ingången ovan där GW TV4 https://www.friatider.se/gw-myndighe...om-kevinmordet
Senast redigerad av Bajsolle2 2022-02-14 kl. 09:12.
Citera
2022-02-14, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Laila får svara inför sin skapare så också Göran men, GW straffar såsseriet kollektivt inför kommande valet och går in VIP i gången ovan där.

Ska bli intressant att se vad GW tänkte dra upp. Jag tycker att han gjort en bra insats hittills vad gäller att peka på hur politiken lade sig i och hur åklagaren krånglade sig ur hela denna härva genom att, i strid med den kriminaltekniska utredningen, bestämma sig för att Kevin nog inte blev dödad ändå. ”Aldrig har jag sett någon sopa så mycket skit in under en sådan liten matta”, tror jag att GW uttryckte saken och det är väl bara att instämma.

Nästan ingen verkade nappa på storyn om hur Justitiedepartementet ska ha ringt Polisen och utövat påtryckningar kring vem som fick lov att pekas ut sådär i valtider. Så jag antar att GW har något ännu mer frapperande denna gång.
Citera
2022-02-14, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppisorginal
Men vore inte detta vara skäl nog för att ge bröderna ett skadestånd från staten.
Leif GW påtalar att möjligheten för pojkarna att begära skadestånd är preskriberad, men att JK kan pro bono, i god anda, tillåta ett skadestånd. Leif är sur över att polisen misskött fallet och att staten vägrar ge skadestånd, varvid han hotar med att ta upp denna bajsmacka inför valet om inte S gör något. Problemet för S är att om de agerar så medger de indirekt att de begick ett rättsövergrepp och lät den muslimske parasitkurden få sin vilja fram med mord och våldtäkt. Det är det underförstådda avtalet med muslimerna enligt S. Jens Orback lät ju påskina i intervju att vi måste låta muslimerna få sin vilja annars kan det gå illa. S visste redan då.
Citera
2022-02-14, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Ännu ett tecken på att han kan vara den skyldige mördaren. Varför skulle han annars flytta från bidragslandet Sverige.

Du som vet vad den misstänkte mördaren heter kan väl skriva det. Så kan någon i Norge kolla upp om han har ägnat sig åt fler otäcka brott.
En snabb sökning visade att en namne sedan ett år tillbaka är folkbokförd i Karlstad. Månne det vara 13-åringen? Född -85, fyller 37 i år.

Dådet utfördes -98, dryga 24 år sedan.
37-24=13..
Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
13-åringen heter J*l*l Abd*li.

Samtliga * = a.
Citera
2022-02-14, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
En snabb sökning visade att en namne sedan ett år tillbaka är folkbokförd i Karlstad. Månne det vara 13-åringen? Född -85, fyller 37 i år.

Dådet utfördes -98, dryga 24 år sedan.
37-24=13..

Det låter som rätt man. Han bodde i Norge i samband med att man hävde misstankarna mot de båda bröderna. Då har han alltså återvänt. Fasen vet varför han ville tillbaka till Sverige och Värmland.
Citera
2022-02-14, 09:44
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppisorginal
Men vore inte detta vara skäl nog för att ge bröderna ett skadestånd från staten.

Ja ur moralisk synvinkel förtjänar bröderna och deras föräldrar ett mycket stort skadestånd, de fick ju hela sin uppväxttid förstörd, men jag tror inte att staten här vill erkänna sitt fel. Staten brukar normalt sett inte göra det.
Citera
2022-02-14, 09:46
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ett billigt pris?

13 åringen våldtog senare en 3 årig pojke. Så säg billigt pris till dennes föräldrar.

Att frågan fortfarande är uppe i media. O att den riktige mördaren gått fri måste plåga Kevins föräldrar. Så fråga dem om det var billigt.

De oskyldigt utpekade har inte äns fått ersättning för rättsövergreppet, så där var det möjligtvis billigt.

Det enda denna tragiska historia visar är att svensk invandringspolitik har havererat redan på 1900-talet o låtits fortgå med lögner o mörkläggning.

Vissa personers idéer om vad som bör ske i Finspång kanske inte är så tokiga.

Nu menar jag ett billigt pris för staten. Jag personligen tycker att agerandet är fullkomligt horribelt. Staten, dvs politiker och ämbets- och tjänstemän skiter väl fullständigt i att några barn har farit illa, såtillvida det inte skulle skada deras egna intressen.
Citera
2022-02-14, 09:50
Så, ett storvuxet 13-årigt flyktingbarn, som varit högst intressant, då alibi inte stämde, påkommen i full färd med att våldta en 3-årig pojke i området, kort efter mordet..

Som vanligt så är det mest synd om flykting"barnet".

Otroligt sorgligt att det ses mellan fingrarna, då det är uppenbart för gemene man vad som pågår...

Vi ska öppna våra hjärtan, klart vi ska inkludera och hjälpa, men förihelvete, vart är moralen?!

Några fler pojkar som blev molestade vid platsen i tiden?

Skandal, messverige i sitt esse.
Nä, inte bråka, titta åt ett annat håll, var tyst och låtsas som ingenting. Gå fort och le mycket, så är det snart över.

Christian och Robin, ni är fantastiska som medverkat i vuxen ålder.
Jag beklagar att de som har makten att förändra, väljer att blunda och be om ursäkt.
Ni borde få tapperhetsmedalj av Konungen, bli ekonomiskt oberoende, men främst av allt så bör samtliga ansvariga och delaktiga stå upp för vad de utsatt er för, offentligt. Hur svårt kan det vara?
Det går inte ens att skylla på covid-restriktionerna längre.
Citera
2022-02-14, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Så, ett storvuxet 13-årigt flyktingbarn, som varit högst intressant, då alibi inte stämde, påkommen i full färd med att våldta en 3-årig pojke i området, kort efter mordet..

Som vanligt så är det mest synd om flykting"barnet".

Otroligt sorgligt att det ses mellan fingrarna, då det är uppenbart för gemene man vad som pågår...

Vi ska öppna våra hjärtan, klart vi ska inkludera och hjälpa, men förihelvete, vart är moralen?!

Några fler pojkar som blev molestade vid platsen i tiden?

Skandal, messverige i sitt esse.
Nä, inte bråka, titta åt ett annat håll, var tyst och låtsas som ingenting. Gå fort och le mycket, så är det snart över.

Christian och Robin, ni är fantastiska som medverkat i vuxen ålder.
Jag beklagar att de som har makten att förändra, väljer att blunda och be om ursäkt.
Ni borde få tapperhetsmedalj av Konungen, bli ekonomiskt oberoende, men främst av allt så bör samtliga ansvariga och delaktiga stå upp för vad de utsatt er för, offentligt. Hur svårt kan det vara?
Det går inte ens att skylla på covid-restriktionerna längre.

Vem är denna 13 åringen?
Citera
2022-02-14, 10:00
Medlem
Mig veterligen misstänktes aldrig 13-åringen för ytterligare övergrepp. Boende hade dock reagerat på hans onormala intresse för småpojkar redan innan Kevin dödades.

Som sagt, det hade varit intressant att veta hur han begick det övergrepp han faktiskt togs på bar gärning vid. Geografiskt pratar vi ca 100 meter från platsen där Kevin hittades och offret var i samma ålder, men frågan är om det även fanns fler uppenbara likheter.

(Nej, jag vill inte in och rota i det fallet. Det är givetvis total sekretess och jag vill värna den pojkens integritet.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in