2022-02-13, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sva990
Uppenbara fel? Om jag inte minns fel försökte Dokument inifrån redan från början att nagla fast en subjektiv åsikt om att bröderna blivit felaktigt behandlade från början till slut. Men de förhör som hölls följde den tidens rekommendationer och regler för hur barn skulle "förhöras". Det är ju lätt att tjugo, trettio år efteråt, i en ny tidsanda sabla ner alla vuxna inblandade och tolka allt som pojkarna sagt kraftigt till deras fördel. Jag är inte alls övertygad om deras oskuld. Barn kan vara grymma varelser.
Vilka befängda kommentarer. Om man hårddrar det du säger så var barnvittnena under häxprocesserna inte alls fullständigt uppåt väggarna. Sven Å Christiansson är och förblir en pajas i seriösa vetenskapliga samnanhang.
Citera
2022-02-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sva990
Uppenbara fel? Om jag inte minns fel försökte Dokument inifrån redan från början att nagla fast en subjektiv åsikt om att bröderna blivit felaktigt behandlade från början till slut. Men de förhör som hölls följde den tidens rekommendationer och regler för hur barn skulle "förhöras". Det är ju lätt att tjugo, trettio år efteråt, i en ny tidsanda sabla ner alla vuxna inblandade och tolka allt som pojkarna sagt kraftigt till deras fördel. Jag är inte alls övertygad om deras oskuld. Barn kan vara grymma varelser.
Barn kan vara grymma varelser om dom är skadade av en sjuk uppfostran eller händelser. Den 13 åriga kurden är ett skadat barn som mördar och våldtar,förmodligen hade han redan mördat en del kattungar i området innan.Alla barn gör inte sånt.
Citera
2022-02-13, 18:26
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
https://www.tv4play.se/program/nyhet...akten/13747492

"...borde fått alla blåljus gå igång på en fungerande polis"

" ... dom har utsatts för ett formidabelt rättsövergrepp!"

",,, synnerligen besvärande för statsmakten"

Och myndigheterna kommer undan med sitt grova förtal av dessa grabbar. Ingen upprättelse, ingen ursäkt och inget skadestånd. Samtidigt som man totalt ignorerat den verkliga våldtäktsmannen som sedan kunnat fortsätta begå brott mot andra barn. Sverige i ett nötskal.
Citera
2022-02-13, 18:57
Medlem
KEVIN Mordet var tydligen politiskt motiverat styrt från Såssarna som inte ville kasta blickarna på en starkt misstänkt då 13 årig Turk enligt Leif GW i Tv4 i morse Turken våldtog tre månader senare en treåring i samma område, locket lades på av anti rasist skyddande skäl och de små Svenska pojkarna 4 & 7 år fick leva med skulden. GW lovar komma med mer skit i fallet lite längre in mot valet.
Detta är nyheter & fakta för de flesta och som såsseriet PK media mörkat i snart tjugo år!
Citera
2022-02-13, 19:49
Medlem
cerns avatar
Namn på GM?
Citera
2022-02-13, 19:57
Medlem
Frågan är var finns babben nu??, Död? I finkan för andra saker? Åkt hem igen?
Citera
2022-02-13, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Frågan är var finns babben nu??, Död? I finkan för andra saker? Åkt hem igen?
Läste nånstans att dom flyttade till Norge efter mordet/våldtäkten.? Så han kanske är seriemördare där nu..
Senast redigerad av Torspjesku 2022-02-13 kl. 20:05.
Citera
2022-02-13, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Vilka befängda kommentarer. Om man hårddrar det du säger så var barnvittnena under häxprocesserna inte alls fullständigt uppåt väggarna. Sven Å Christiansson är och förblir en pajas i seriösa vetenskapliga samnanhang.
Vad gör din subjektiva uppfattning mer korrekt än min? Att du drar in processer baserade på folktro och vidskepelse för fem hundra år sedan är bara korkat. Jag anser inte att psykologi är någon riktig vetenskap och det är mycket möjligt att det du säger om psykologen är korrekt. Men att han är ute och cyklar betyder inte per automatik att killarna är oskyldiga.
Citera
2022-02-13, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Barn kan vara grymma varelser om dom är skadade av en sjuk uppfostran eller händelser. Den 13 åriga kurden är ett skadat barn som mördar och våldtar,förmodligen hade han redan mördat en del kattungar i området innan.Alla barn gör inte sånt.
Vi är alla ett resultat av både arv och miljö och våra tidiga år är mycket betydelsefulla. Men att någon haft en taskig barndom fritar den inte från ansvar för sina handlingar och gör den inte till ett offer. Begår man ett brott skall man straffas, inte gullas med, tyckas synd om och ges skadestånd eller strafflindring om man suttit häktad några dagar för länge, skadat sig själv då man begick brottet eller fått sparken från jobbet! Sverige har ett i många stycken sjukt rättssystem befolkat med politiskt korrekta idioter.
Citera
2022-02-13, 20:52
Medlem
Det vore verkligen intressant att följa upp denna kurd.
Har han begått fler brott i Norge?

Om det G.W sa i TV4 stämmer, är det en politisk skandal av gigantiska mått.
Citera
2022-02-13, 21:18
Medlem
Finns det någon sammanfattning av fallet? FUP eller liknande?
Citera
2022-02-13, 21:29
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Löjligt. Fult att skylla på en oskyldig. Det gör ni skamlöst. Den pojken är oskyldig till detta. Jag har läst, gått igenom allt från 98 års utredning. Har sett dokumentären som är vinklad av Wargren, på uppdrag av mördarfamiljen. Tyvärr är det så. De mördade Kevin. Sluttjafsat om det nu. Jag hoppas att Sandberg o Lamberth nån gång släpper resten av utredningen. Finns mycket fakta som behöver komma ut. Socialen i Arvika vet om det också. Nina Hjelmkvist sitter inne med massor av information. Jag hoppas och tror att det kommer ut i sinom tid. Ninas text censurerades bl.a. Allt hon skrev pekade tveklöst ut bröderna. Det är råa bevis, som absolut inte kan bortförklaras av Weine m. familj Så lägg bara av att försvara ett brutalt mord på en liten pojk. Ni som yttrar er efter att endast sett dokumentären.... Ja, herreguud. Kör huvet i väggen.
Det fetade; Hur kommer du fram till att kurden är oskyldig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in