2022-02-13, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Om en person lägger sig naken bredvid någon annan och sedan inte säger till om den andra gör närmanden så är det inte våldtäkt. Att kroppen fryser är bara en kass ursäkt för att inte behöva säga rakt ut att man ångrade sig i efterhand. Det är helt uppenbart att uppsåt att våldta saknas från den andres sida, vilket är den springande punkten i samtliga brottsmål. Det är precis av den här anledningen som målsägaren måste få "jobbiga" frågor.

Det du och andra vill göra är att skapa osäkerhet bland företrädesvis män. Det är ganska uppenbart att ni anser att en kvinna överhuvudtaget inte är kapabel att visa att hon vill ha sex, och att det därför inte skall vara möjligt att göra några närmanden utan att det automatiskt blir ett sexuellt övergrepp. Det finns en annan grupp där inställningen till närmanden är densamma: barn.

Har du aldrig legat brevid en manlig polare? Tex. på en fest där ni däckat? Eller i ett tält? Om han då skulle ta sig friheter sexuellt med dig och du blir paralyserad av chock (vilket är vanligt inte bara vid sexuella övergrepp, utan även vid andra chockerande händelser, du får läsa på lite om detta, så slipper du hädan efter skriva inlägg som osar av okunskap) så menar du att hans dolme i din anal inte är våldtäkt? Du får allt läsa på om oaktsam våldtäkt. Det handlar inte om uppsåtet i detta brott, utan om att förövaren har varit oaktsam och inte inhämtat samtycke. Bra va? Så att din fd. polare kan straffas som den våldtäktsman han är och inte kommer undan med att ha våldtagit dig analt när du paralyserad av chock inte kunde freda dig.
Citera
2022-02-13, 10:37
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du jämför ju gängkriminellas liv med våldtäktsoffer. Det är en verklighetsfrånvänd jämförelse.

Och vad är det för "riskabla" situationer du menar att en person ska undvika för att slippa bli våldtagen?

Flertalet som går på efterfest blir inte våldtagna.
Flertalet som umgås med det motsatta könet blir inte våldtagna.
Flertalet som tar med ett krogragg hem blir inte våldtagna.
Flertalet som är lättklädda blir inte våldtagna.
Flertalet som är fulla på en efterfest blir inte våldtagna.
Flertalet som går utomhus på natten blir inte våldtagna.
Flertalet som har förhållande blir inte våldtagna.

Så vilka är det som riskerar att bli våldtagna? Jo, det är de som har råkat träffa på en förövare. Går det att se på en förövare att den är förövare? Svar: nej.

Så om tex. kvinnor/flickor ska försöka låta bli att bli våldtagna, så gäller det för dem att undvika alla män. män med utländsk härkomst är överrepresenterade enligt statistik, så främst får de undvika män med utländsk härkomst. Men statistiken visar även på att det finns en betydande andel svenskar bland förövarna. Så det är tydligen riskabelt för kvinnor/flickor/pojkar och män att umgås med män. Där har du riskfaktorn.

Jag tror vi alla är glada över att kvinnor inte låter bli at umgås med män? Glada över att kvinnor vågar ta denna risk, att umgås med män. Eftersom flertalet män faktiskt inte är förövare.
Jag har redan varit inne på det tidigare. Sök och du skall finna.

Det är inte det minsta konstigt att jämföra "mitt liv, mitt val, jag, jag, jag"-kvinnor med gängkriminella. De känner båda till de förutsättningar som råder i samhället, och de har aktivt valt att leva de liv de gör. Finns det andra områden där du anser att det inte skall finnas ett kausalt samband mellan kvinnors beteende och konsekvenser? I trafiken kanske?
Citera
2022-02-13, 10:41
Medlem
Citat:
Det fetade: exakt! Du måste ge samtycke till sexet. Och det kan du göra på olika sätt, genom at tex. säga "jag vill gärna att du suger av mig" eller genom att visa att du vill bli avsugen.

Men om du bara vill ligga där naken brevid din flickvän och mysa och vara henne nära och absolut inte vill bli avsugen och hon börjar suga av dig ändå, utan ditt samtycke och du blir först paralyserad av chock, för du vill verkligen inte men situationen känns overklig och din kropp fryser i just detta ögonblick. Finns inget hos dig som visar att du vill. Du har ingen lust och avsugningen gör ont i både själ och kuk. Du kanske tom. gråter och till slut försöker vända dig bort från henne, så att hon inte ska kunna fortsätta suga av dig. Efter en stund slutar hon och försöker istället peta in dig i sig och du kan nu reagera och säger ifrån. Hela händelsen känns dålig för dig. Du känner i princip hat och äckel över din flickvän som gjort sådär mot din vilja. Och du känner äckel över dig själv och vill bara duscha av dig äcklet du känner. Vill att hon ska gå hem till sig. Du vill inte se henne någonsin mer. Hon har passerat din gräns för vad som är ok. Det gör ont i din dolme. Du säger "kan du gå". Hon säger "visst älskling, jag ringer dig sen" och går. Och du sitter kvar i lukten av kvinnlig kåthet, med värkande dolme, trassliga lakan, i chock över vad som just har hänt. Du vill aldrig mer se din flickvän. Ja: detta är en våldtäkt. En sk. "oaktsam våldtäkt" eftersom hon inte tog reda på om hon hade samtycke eller inte. Hon borde verkligen ha frågat när du låg där blixt stilla och tårar tom. rann från dina kinder. Kan du anmäla henne för detta?: ja, absolut.

Du inser att ovan scenario skiljer sig från sex? En sexakt kan börja med att du ligger naken med din flickvän för att mysa och hon börjar suga av dig och du blir glatt överraskad över detta och du blir kåt nästan omedelbart och du stönar och visar tydligt ditt gillande, du smeker hennes kropp och vill ha mer och visar detta tydligt genom både ord "åh vad skönt", gester (du håller kanske i hennes huvud och visar vilket tempo du önskar att hon ska hålla) osv.

Att ligga naken brevid en annan person är inte en invit till sex. Att vara lättklädd är ännu mindre en invit till sex.

Det krävs inte att man gråter, eller att man känner hat och äckel, för att något ska vara våldtäkt. Det krävs inte ens att man bryter upp relationen.
Citera
2022-02-13, 10:47
Medlem
Citat:
Vad är det för fel på mitt användarnamn?

Om du struntar i att låsa bilen och därför råkar ut för brott så kommer du att bli ifrågasatt.

ja gissa 3 ggr.

Nej ingen blir "ifrågasatt" för att den får sin bil stulen, det är alltid tjuven som blir "ifrågasatt".
Och samhället stort riktar in sig just på biltjuvar, hur ska vi få biltjuvar att inte sno bilar.
Vad är det för fel på DEM, och inte vad är det för fel på bilägare.

Och jämförelsen mellan en bil och en människa är också rätt obehaglig. Kvinnor är inte objekt...
Citera
2022-02-13, 10:50
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Har du aldrig legat brevid en manlig polare? Tex. på en fest där ni däckat? Eller i ett tält? Om han då skulle ta sig friheter sexuellt med dig och du blir paralyserad av chock (vilket är vanligt inte bara vid sexuella övergrepp, utan även vid andra chockerande händelser, du får läsa på lite om detta, så slipper du hädan efter skriva inlägg som osar av okunskap) så menar du att hans dolme i din anal inte är våldtäkt? Du får allt läsa på om oaktsam våldtäkt. Det handlar inte om uppsåtet i detta brott, utan om att förövaren har varit oaktsam och inte inhämtat samtycke. Bra va? Så att din fd. polare kan straffas som den våldtäktsman han är och inte kommer undan med att ha våldtagit dig analt när du paralyserad av chock inte kunde freda dig.
Det är inte mig och mitt beteende som tråden handlar om. Jag kan dock göra ett litet undantag och svara nej på din fråga. Jag har aldrig lagt mig naken bredvid någon som jag inte kan tänka mig att ha sex med, och om jag ändå hade gjort det så hade jag fått leva med sexuella närmanden.

Som sagt, att kroppen fryser är bara ett sätt att dra på sig offerkoftan. Om en kvinna lägger sig naken bredvid en man så har hon tackat ja till sex i min värld. Ett enkelt nej är det minsta man kan begära om hon skulle ångra sig, den anständigheten måste hon bjuda på. Man måste lida av autism eller liknande för att inte förstå att i princip samtliga människor uppfattar en situation där en person lägger sig naken bredvid en annan som sexuell. Varför skall ditt resonemang sluta där för övrigt? Varför inte inhämta aktivt samtycke genom hela samlaget? Jag menar, hon kanske uttryckligen säger ja när han stoppar in den, men ångrar sig efter fem minuter utan att säga något?

Samtyckeslagen är ett stort skämt som de flesta människor inte bryr sig om. Den tar inte det minsta hänsyn till det normala spelet mellan människor, och verkar skriven av autister som aldrig har haft sex överhuvudtaget.
Citera
2022-02-13, 10:54
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
ja gissa 3 ggr.

Nej ingen blir "ifrågasatt" för att den får sin bil stulen, det är alltid tjuven som blir "ifrågasatt".
Och samhället stort riktar in sig just på biltjuvar, hur ska vi få biltjuvar att inte sno bilar.
Vad är det för fel på DEM, och inte vad är det för fel på bilägare.

Och jämförelsen mellan en bil och en människa är också rätt obehaglig. Kvinnor är inte objekt...
Första gissningen: Att män inte skall få säga något om något som är associerat med kvinnosjukvård.
Andra: Att kvinnosjukvård är något fult.
Tredje: Att substantiv är dåliga som användarnamn.

Jo, en bilägare som uppför sig vårdslöst med sin bil kommer att bli ifrågasatt. Det är som sagt inte samma sak som att tjuven slipper bli ifrågasatt.
Citera
Medlem
Citat:
Om en person lägger sig naken bredvid någon annan och sedan inte säger till om den andra gör närmanden så är det inte våldtäkt. Att kroppen fryser är bara en kass ursäkt för att inte behöva säga rakt ut att man ångrade sig i efterhand. Det är helt uppenbart att uppsåt att våldta saknas från den andres sida, vilket är den springande punkten i samtliga brottsmål. Det är precis av den här anledningen som målsägaren måste få "jobbiga" frågor.

Det du och andra vill göra är att skapa osäkerhet bland företrädesvis män. Det är ganska uppenbart att ni anser att en kvinna överhuvudtaget inte är kapabel att visa att hon vill ha sex, och att det därför inte skall vara möjligt att göra några närmanden utan att det automatiskt blir ett sexuellt övergrepp. Det finns en annan grupp där inställningen till närmanden är densamma: barn.
Och hur många sådana scenarior tror du finns ute i verkligheten? Att människor lägger sig helnakna bredvid en främling utan att säga ifrån att de inte vill ha sex?

Det är tvärtom rätt uppenbart att din sort anser att män inte klarar ta reda på/ respektera andras ( läs kivnnors) sexuella vilja och integritet, och därför ska få "frikort" på respektlöst beteende.
Citera
Medlem
Citat:
Jag har redan varit inne på det tidigare. Sök och du skall finna.

Det är inte det minsta konstigt att jämföra "mitt liv, mitt val, jag, jag, jag"-kvinnor med gängkriminella. De känner båda till de förutsättningar som råder i samhället, och de har aktivt valt att leva de liv de gör. Finns det andra områden där du anser att det inte skall finnas ett kausalt samband mellan kvinnors beteende och konsekvenser? I trafiken kanske?

Så du tror i din enfald att det bara är "mitt liv, mitt val, jag, jag, jag"-kvinnor som blir våldtagna? Ack så jädra fel du har. Fördomsfullt fel. De allra flesta av dessa kvinnor blir inte våldtagna. Medans andra kvinnor som lever väldigt trista liv, blir våldtagna. Den enda gemensamma nämnaren mellan våldtagna kvinnor är att de har råkat på en förövare och att många av kvinnorna är rätt unga.
Att vara ung och att råka på en förövare är riskfaktorer för att bli våldtagen. Men även äldre kvinnor kan bli våldtagna, om de råkar på en förövare.

Jag vet flera kvinnor som tog många "risker" i sina liv. De efterfestade med bara män, var ute och gick själv om nätterna, hånglade med män utan mening att ligga med dem osv. De blev aldrig utsatt för våldtäkt, eftersom de umgicks med bra män som inte är förövare.

Sedan träffade en av dessa kvinnor en töntig man (tyckte vi alla). Men charmig och typ "svärmorsdröm". De blev ett par. Han våldtog henne grovt. Så pass att hon fortfarande har både fysiska och psykiska men efter övergreppen. Hur kunde detta ske? Jo, hon hade råkat ut för en förövare. Det är nämligen då risken för våldtäkt finns.

Risken för våldtäkt ligger i att det finns förövare. Inte i offrets levnadssätt.

Kvinnor och flickor skulle kunna leva som "mitt liv, mitt val, jag, jag, jag"-kvinnor (dvs. leva som flertalet män gör) om det inte fanns några förövare. Det är förövarna som utgör risken för våldtäkt.

Och nu ökar även risken för pojkar och män at bli våldtagna. Denna statistik ökar. Så snart kan inte pojkar och män leva enligt devisen "mitt liv, mitt val, ja, jag, jag" heller. Och hur stoppar vi denna utvecklingen? Jo: genom att stoppa förövarna och föra skulden för deras brott på dem och inte på deras offer.

Snart kan ingen människa leva enligt levnadssättet "mitt liv, mitt val, jag, jag jag" om vi inte kommer tillrätta med förövarna. SÅ sluta släng skulden på offren, så som du gör. För även din frihet är hotad.
Citera
2022-02-13, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Det krävs inte att man gråter, eller att man känner hat och äckel, för att något ska vara våldtäkt. Det krävs inte ens att man bryter upp relationen.

Lagen om oaktsam våldtäkt ställer krav på oss alla att försäkra oss om att den vi är redo att ha sex med, vill ha sex med oss tillbaka och vill ha det sex vi vill ha med dem. Det är bra att detta krav ställs, så inga idioter kan påstå "jag visste inte att han/hon inte ville, jag trodde att han/hon ville".
Citera
2022-02-13, 10:59
Medlem
Citat:
Första gissningen: Att män inte skall få säga något om något som är associerat med kvinnosjukvård.
Andra: Att kvinnosjukvård är något fult.
Tredje: Att substantiv är dåliga som användarnamn.

Jo, en bilägare som uppför sig vårdslöst med sin bil kommer att bli ifrågasatt. Det är som sagt inte samma sak som att tjuven slipper bli ifrågasatt.

Att du fantiserar om, och önskar vidaresända denna fantasi/ association till andra manliga flashbacksanvändare, situationen att ha ett uppfläkt kvinnounderliv framför ögonen.

Nej, finns ingen sådan kultur av att skambelägga bilägare för att de får sina bilar stulna som ens är i närheten av den skamkultur som existerar kring kvinnor som haft sex på egna villkor eller blivit våldtagna.
Citera
2022-02-13, 11:00
Medlem
Citat:
Lagen om oaktsam våldtäkt ställer krav på oss alla att försäkra oss om att den vi är redo att ha sex med, vill ha sex med oss tillbaka och vill ha det sex vi vill ha med dem. Det är bra att detta krav ställs, så inga idioter kan påstå "jag visste inte att han/hon inte ville, jag trodde att han/hon ville".

Ja? Det är ju inte vad vi diskuterade. Utan huruvida en våldtäkt måste vara lika illa som ett blodigt bett.

Själv föredrar jag att min flickvän suger av mig utan samtycke när jag lagt mig naken bredvid henne framför att bli biten. Precis som jag hellre blir bestulen än knivhuggen.
Citera
2022-02-13, 11:02
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och hur många sådana scenarior tror du finns ute i verkligheten? Att människor lägger sig helnakna bredvid en främling utan att säga ifrån att de inte vill ha sex?

Det är tvärtom rätt uppenbart att din sort anser att män inte klarar ta reda på/ respektera andras ( läs kivnnors) sexuella vilja och integritet, och därför ska få "frikort" på respektlöst beteende.
Som tur är så är det inte jättevanligt enligt min uppfattning. Jag kan bara dra mig till minnes att jag har träffat på en kvinna av den typ som vi diskuterar.

Jag tror att män av min sort (vad det nu innebär) kan leva hela sina liv utan missöden om vi bara är lite försiktiga. Det gäller att leta efter varningssignaler hos kvinnor, och sedan agera omedelbart på dessa. Ett grundtips är att inte ha relationer med den typ av kvinnor som diskuteras i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in