Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jag är ärlig. Man har ju redan dragit bort alla restriktioner. Man skiter i smittspridningen, trots att den är skyhög samt att 100 pers rapporteras avlidna per rapporteringsdag. Man kommer inte göra ett skit om så smittan ökar med 300% eller minskar med 80%. Så jag undrar vad analysen av skitvattnet har för syfte. Jag tänker mätning, sedan åtgärd A eller B. Planerar man ingen åtgärd oavsett vad man finner är det ju totalt meningslöst att mäta, eller hur?
Du borde förstå mer vid det här laget.
Jag gör ett försök att förklara även om chansen att du ska fatta är låg.
Man kan se trender i smittspridningen. Man kan behöva lokala restriktioner om smittspridningen totalt skenar och sjukvården riskeras. Vi har redan nu en kraftigt ökande sjukhusinläggning och stor frånvaro bland sjukvårdspersonal. Har du uppenbarligen ingen koll på.
Man kan se typ av virus, BA.1 eller BA.2. Vet du skillnaden?
Om du har kollat kurvor för Danmark och UK så ser man skillnader men ändå vissa mindre bra saker i Danmark. Smittspridningen går inte ner utan tar nu fart igen och för UK så gick smittspridningen ner för snabbt och beror troligen på att de först haft BA.1 med risk att den tar fart igen, men de mäter och övervakar läget.
Danmark släppte restriktionerna men har ändå koll på smittspridningen. Vi släppte restriktionerna men har nu nästan ingen koll alls.
Skenar det nu här så märker vi inget före det är för sent att göra något.
Dyker det upp en ny mutation som är allvarligare har vi noll koll på sådant.
De flesta utvecklade länder mäter och rapporterar smittspridningen men vi har konsekvent hittat på egna sätt. Nu med noll koll.
Dessutom är informationen om smittspridning bra att se om det går ner till låga nivåer för då kan oroliga stackare som du våga sig ut bland folk igen.
Med det sätt vi har hanterat pandemin har vi ifrågasatts av andra länder och jag skulle inte vara förvånad om det kommer avrådan från att resa till Sverige då vi troligen har en omfattande smittspridning samtidigt som vi har väldigt dålig koll på utvecklingen.
Man kan även se en hel del annat också vid analyser av avloppsvatten. Andra typer av virus, bakterier mm.
Ägna nu lite tid att söka information istället för att hitta på massa eget trams som du skriver om här sedan.