2022-02-12, 08:49
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Själv anser jag att Aerosmith har gjort bra musik under alla eror, men är som helhet väldigt ojämna.
Jävla bra liveband dock.
Citera
2022-02-13, 00:55
Medlem
-GGs avatar
Att Stairway To Heaven blir skitdålig efter 2-3 minuter. Lyssnar jag på den stänger jag av efter ett par minuter då den känslan som ger ett sug i magen är helt borta efter inledningen. Fan vad kass den blir!

Jämför med Hotel California, som håller precis hela vägen.

Många så kallade klassiska låtar är inte så värst bra över tid, men man kan fatta att de var det när de först släpptes.

Annars kan jag säga att jag aldrig förstått storheten med David Bowie. Vad exakt var han bra på?
Citera
2022-02-13, 01:02
Medlem
-GGs avatar
Nicos platta Chelsea Girl, och Scott Walkers platta Scott 3, är så stämningsfulla att man vill gråta! Så otroligt fina album och artister. Folk brukar inte veta vem de är när jag tar upp dem.
Citera
2022-02-13, 03:45
Medlem
Adelaides avatar
Ärligt talat, vem fan lyssnar på Bruce Springsteen? Det är helt bortom mig att en så ointressant artist kan fylla Ullevi. Tycker hans musik är ungefär lika intressant som Ulf Lundells. Han är USAs Ulf Lundell.
Citera
2022-02-13, 04:39
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Ahem... Marcus&Martinus - Slalom

Hejdå
Citera
2022-02-13, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Själv anser jag att Aerosmith har gjort bra musik under alla eror, men är som helhet väldigt ojämna.
Jävla bra liveband dock.
Nu har jag bara sett Aerosmith live en gång och visst dom var väldigt tighta och så. Men det jag kunde sakna lite grann var publikkontakt. Minns inte att Steven Tyler sa mycket mer än nästa låttitel i mellansnacket.
Jämfört med dom två bästa liveband jag sett Thin Lizzy och Faith no more var det en väldig skillnad. Både Phil Lynott och Mike Patton har/hade fantastisk publikrelation. Men visst det är en smaksak.
Citera
2022-02-13, 06:08
Medlem
Inte mest kontroversiell kanske...........

https://www.youtube.com/watch?v=9pdj4iJD08s
Citera
2022-02-13, 18:02
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Ärligt talat, vem fan lyssnar på Bruce Springsteen? Det är helt bortom mig att en så ointressant artist kan fylla Ullevi. Tycker hans musik är ungefär lika intressant som Ulf Lundells. Han är USAs Ulf Lundell.
Tror du faktiskt besvarade din egen fråga där.
Är rätt säker på att de som köper biljett till Bruce Springsteens Ullevi-konserter lyssnar på hans musik.
Citera
2022-02-13, 20:01
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Tror du faktiskt besvarade din egen fråga där.
Är rätt säker på att de som köper biljett till Bruce Springsteens Ullevi-konserter lyssnar på hans musik.

Nej, för det säger inte vilka som köper biljetterna och går på konserterna.
Citera
2022-02-13, 20:14
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Nej, för det säger inte vilka som köper biljetterna och går på konserterna.
Ring Live Nation och be om en lista på alla biljettköpare.
Citera
2022-02-13, 20:48
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ring Live Nation och be om en lista på alla biljettköpare.

Du har svårt att förstå talspråk, eller hur?
Citera
2022-02-13, 20:50
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Du har svårt att förstå talspråk, eller hur?
Nej, jag försökte bara vara lustig. Hoppades på att min smiley skulle göra det uppenbart. Men nåväl...
Senast redigerad av TheNarrowMargin 2022-02-13 kl. 21:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in