Citat:
Ursprungligen postat av
Bemp
Tyvärr står ju inte Ekevis engagemang i paritet med hans journalistiska förmåga. Så mycket tid nedplöjt på detta utan att få fram något av intresse. Vad är poängen med att närma sig en massa vittnen och annat folk utan att ställa en enda fråga de inte redan fått tio gånger? Hans intervjuer är oerhört frustrerande att höra av det skälet. Men om det är så att han med jämna mellanrum super bort den kunskap om fallet han kan tänkas besitta så förklarar väl det saken.
Så är det. Han började hyggligt en gång i tiden på Youtube, även om det i de tidigare Palmemordet-intervjuerna - t.ex. med Borgnäs och Wall (Wall är sympatisk men mest en pratglad trivselgubbe med betydelselös skåpmat på repertoaren) - märktes att han var mycket av journalistisk valp, en nyfiken amatörjournalist eller wannabe-journalist, han var (och är en del fortfarande) farligt nära en charlatan-journalist till sättet. Exakt, om man vill snacka med gamla Palmemordetvittnen, lyckas får tid med någon (i Ekevis fall Jeppsson) är det av stor betydelse att intervjun eller samtalet sker med nya frågor och följdfrågor. Problemet Ekevi har är att han - även då han är nykter (inte som med Olden dvs.) - är rörig, oredig, inte inger någon som helst respekt eller dylik tyngd när han pratar med folk. Han har alltså snackat om en uppföljning, en ny intervju med Borgnäs. Det känns inte kompatibelt eller realistiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Tack för en detaljerad redogörelse. Ja, jag stängde av under en av de senaste sändningarna, tyvärr.
Så jag missade helt det du skildrar. Kände väl vart det barkade ...
Det är inte "Svidde Bärs" som man vill se. Det är den modige och (helst) påläste intervjuaren OE.
Visst kan det "mer avslappnade" vara kul, fast då möjligen för en "Only Fans" eller nåt.
Gillar heller inte att OE så pass okritiskt ger "Matte" så mycket svängrum, han som hackade på ambulansföraren, även om arbetet med att förstärka ljudet är intressant i sig. "Mattes" slutsatser håller inte särskilt väl vid en jämförelse med vad vittnen som fanns på platsen har att säga.
Tycker att OE borde stå upp bättre för de som han tidigare intervjuat, som LJ och ambulansföraren.
Hur som helst tror jag det är svårt att hitta en person med detta engagemang och mod, som OE besitter. Så jag hoppas innerligt att han hittar en god form igen och kan leverera intervjuer i klass med den med ambulansföraren, LJ och några andra. Det är mänskligt att vackla till och fela.
Han är ung och har gott om tid att hitta rätt väg. Däremot inte bra om potentiella intervjuobjekt skräms bort.
Han har satsat mycket på Palmemordet på Youtube, tyvärr tycks han inte klara av att avhålla sig från andra ämnen (t.ex. Estonia - även om Estonia skulle kunna funka då det inte ligger alltför långt borta, men då måste han kunna leverera också - sedan klipp om Peter Wahlbeck och nyligen något om den politiserat massmediala situationen i Sverige, ett klipp jag tror Ekevi tog bort häromveckan).
Otto bör nog satsa helt och hållet på Palmemordsintervjuer med "ambulansföraren", "LJ" och liknande.
Risken finns, ganska så klart, att han skrämt bort tänkbara intervjuer, intervjuobjekt.
Frågan är vad han, om han, kan leverera nu den närmaste tiden i åtanke av årsdagen (36-årsdagen) om snart två veckor. Han har sagt för ett tag sen att han har intervjuer på gång och sedan att han ska befinna sig på plats vid Palme-mordplatsen för att göra dylikt program i samband med 28 februari...