Citat:
Jag har inte hört så mycket snack om det var fel eller rätt utan mer "haha har detta någonsin skett tidigare?". Dock skulle jag väl ändå säga att de flesta domarna hade nog gett ett gult kort och sagt "nu får du tagga ner" men det innebär samtidigt inte att domslutet var fel.
Personligen tycker jag dock nivån är alldeles för ojämn. Martinelli's knuff för andra kortet är ju något man ser ganska ofta i matcher men skulle det ske i de första 15-20 minutrarna av matchen så släpper domarna nästan alltid det enligt den oofficiella regeln "man ska inte förstöra matchen med ett gult kort tidigt", tycker ofta spelare kommer undan med tvivelaktiga saker ibörjan av en match just pga att domaren verkar ha någon 'jag vill inte stå i centrum' inställning.
Personligen tycker jag dock nivån är alldeles för ojämn. Martinelli's knuff för andra kortet är ju något man ser ganska ofta i matcher men skulle det ske i de första 15-20 minutrarna av matchen så släpper domarna nästan alltid det enligt den oofficiella regeln "man ska inte förstöra matchen med ett gult kort tidigt", tycker ofta spelare kommer undan med tvivelaktiga saker ibörjan av en match just pga att domaren verkar ha någon 'jag vill inte stå i centrum' inställning.
Det är ovanligt och jag tror som du att många domare hade nöjt sig med att springa fram visa det gula och markerat, ”en grej till och du åker ut!”
Mest att jag såg lite gnäll, inte minst från spelaren själv i sociala medier som inte kan förstå hur det blir rött kort (förklaring: gult + gult = rött) så jag blev nyfiken och kollade upp det.
Vad gäller olika bedömningsnivå beroende på matchminut vet du redan min inställning. Ett rött kort är ett rött kort oavsett matchminut. Som supporter är det solklart tråkigt att en hajpad match dör i minut 3 efter ett tidigt rött kort, men det är ju inget att snacka om ifall domslutet var korrekt. Då får man bli sur på omständigheterna och spelaren som tog det röda.
Citat:
Det räcker med att gå en sida bakåt i den här tråden så har du en mer utförlig diskussion. Det är fotfel vid inkastet, båda fötterna är inte i gräset. Ett mer korrekt beslut av domaren hade varit att ge Martinelli en tillsägelse eller gult kort samt frispark till Wolves.
Svårt att se ev fel på inkastet på reprisen jag såg men det är väl isf en rak konsekvens av Martinellis bryska behandling av Semedo som inkastet blir fel?
Möjligt du har rätt oavsett men svårt att tycka synd om Martinelli. Han förlorar huvudet x2. Det händer, särskilt med unga spelare, men då får han ju käka i sig det. Rätt respons hade varit typ: ”Lost my head A little tonight and even though I think two yellows was too harsh, Im glad my teammates pulled through”