2022-02-12, 23:11
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag har inte hört så mycket snack om det var fel eller rätt utan mer "haha har detta någonsin skett tidigare?". Dock skulle jag väl ändå säga att de flesta domarna hade nog gett ett gult kort och sagt "nu får du tagga ner" men det innebär samtidigt inte att domslutet var fel.

Personligen tycker jag dock nivån är alldeles för ojämn. Martinelli's knuff för andra kortet är ju något man ser ganska ofta i matcher men skulle det ske i de första 15-20 minutrarna av matchen så släpper domarna nästan alltid det enligt den oofficiella regeln "man ska inte förstöra matchen med ett gult kort tidigt", tycker ofta spelare kommer undan med tvivelaktiga saker ibörjan av en match just pga att domaren verkar ha någon 'jag vill inte stå i centrum' inställning.

Det är ovanligt och jag tror som du att många domare hade nöjt sig med att springa fram visa det gula och markerat, ”en grej till och du åker ut!”

Mest att jag såg lite gnäll, inte minst från spelaren själv i sociala medier som inte kan förstå hur det blir rött kort (förklaring: gult + gult = rött) så jag blev nyfiken och kollade upp det.

Vad gäller olika bedömningsnivå beroende på matchminut vet du redan min inställning. Ett rött kort är ett rött kort oavsett matchminut. Som supporter är det solklart tråkigt att en hajpad match dör i minut 3 efter ett tidigt rött kort, men det är ju inget att snacka om ifall domslutet var korrekt. Då får man bli sur på omständigheterna och spelaren som tog det röda.

Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Det räcker med att gå en sida bakåt i den här tråden så har du en mer utförlig diskussion. Det är fotfel vid inkastet, båda fötterna är inte i gräset. Ett mer korrekt beslut av domaren hade varit att ge Martinelli en tillsägelse eller gult kort samt frispark till Wolves.

Svårt att se ev fel på inkastet på reprisen jag såg men det är väl isf en rak konsekvens av Martinellis bryska behandling av Semedo som inkastet blir fel?

Möjligt du har rätt oavsett men svårt att tycka synd om Martinelli. Han förlorar huvudet x2. Det händer, särskilt med unga spelare, men då får han ju käka i sig det. Rätt respons hade varit typ: ”Lost my head A little tonight and even though I think two yellows was too harsh, Im glad my teammates pulled through”
Citera
2022-02-12, 23:39
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Ett alternativ är att andra lag vinner fler matcher än Arsenal och på så sätt förpassar Arsenal längre ned i tabellen.
Naturligtvis. Fast jag ser på det som osannolikt.
Citera
2022-02-13, 00:05
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Svårt att se ev fel på inkastet på reprisen jag såg men det är väl isf en rak konsekvens av Martinellis bryska behandling av Semedo som inkastet blir fel?

Möjligt du har rätt oavsett men svårt att tycka synd om Martinelli. Han förlorar huvudet x2. Det händer, särskilt med unga spelare, men då får han ju käka i sig det. Rätt respons hade varit typ: ”Lost my head A little tonight and even though I think two yellows was too harsh, Im glad my teammates pulled through”

Jag har en klockren repris. Först har Podence en fot i gräset sen så hoppar spelaren iväg och ingen fot är i gräset samtidigt som inkastet går iväg. Inte ens innan Martinelli är där och puttar mot underarmen har Podence båda fötterna helt i gräset.
https://www.youtube.com/watch?v=JJ3B4s_FGfs
Citera
2022-02-13, 11:35
Medlem
Citat:
Förstår också önskan med ett blankt ark - skära bort dödköttet och starta på ny kula.

Problemet blir som vi sagt förr - enklare sagt än gjort att sälja. Vissa spelare får man ju i princip betala för att bli av med.

Tror fortfarande det finns mycket oförlöst potential i United. Spelarna har ju levererat på hög nivå i annan miljö, frågan är varför de inte gör det konsekvent i United.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Man skyllde på Ole var för snäll men vad håller Ragnick på med då? Var han bara en bluff allt bra man läste om honom. Lutar åt det hittills. Får hoppas han är bättre som sportslig rådgivare.

Nu kortade jag ned citeringen lite men håller med om att det behöver rensas. Men sällan man ser det hända på den här nivån i den utsträckningen. Det du tar upp får nog ses som ett drömscenario. För många spelare som tappat i värde som blir svåra att sälja, samtidigt som det lir svårt och fylla i luckorna med nyförvärv.
Kortade ner bägge era svar en hel del, ber om ursäkt för det..!! Nej, precis som ni skriver och är inne på så lär den rensningen som behövs inte göras av främst ekonomiska skäl. Samtidigt så kan man ifrågasätta hur mycket det kostar att behålla spelarna, fortsätta gå kräftgång när lagen man i realiteten utmanar om den enda kvarstående CL-platsen (och lägg till EL) faktiskt börjar springa ifrån i fråga om lagbygge, taktik osv. Vad skulle det kosta att missa CL/EL helt 3-4 år - tror det skulle bli dyrare än att lösa de spelarna som behövs lösas från sina kontrakt.

Jag är med väldigt förvånad över R.R, han prata heavy metal football, om gegenpressing och gud vet vart. Men vi ser exakt samma resultat, Fyra-fem spelare som står helt stilla i offensivt läge och tittar mot backlinjen med boll, man skyller sedan på Bruno & McTominay att dessa blir av med boll när de faktiskt är de enda som löper och försöker iaf. Men det är också därför jag mer och mer känner att ut med hela jävla rasket.

Och jag är fortfarande inne på min ursprungliga tanke, man var på rätt väg men det var EN signing i somras som förändrade allt. Hur länge skall Ronaldos mål få skydda det faktum att laget störtdök i prestation och sammanhållning från det att han köptes in? Vad är det nu, sex eller sju matcher han inte gjort mål i - utan målen så bidrar han inte ett skit i spelet. Det är som Zlatan i landslaget, känns som alla har någon knasig tanke att Ronaldo kommer göra ett eller två mål varje match så allt löser sig - tyvärr fungerar inte detta längre i PL, lagen är FÖR bra för det. Det fungerade kanske 2008. Men lag som Brighton, S'hampton, West Ham, Leicester, Villa - det är inte lag som tidigare som sparkar upp bollen och hoppas på en fast situation i slutet av matcherna (det är snarare United som står för det numer) utan lag med trevligt bra rörligt tydligt anfallsspel.
Citera
2022-02-13, 12:22
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Jag har en klockren repris. Först har Podence en fot i gräset sen så hoppar spelaren iväg och ingen fot är i gräset samtidigt som inkastet går iväg. Inte ens innan Martinelli är där och puttar mot underarmen har Podence båda fötterna helt i gräset.
Du greppar efter halmstrån. Det är 2 efterslängar så han får skylla sig sj.

Sen kanske det igen är lätt att ha båda fötterna i marken när man blir nedknuffad.
Citera
2022-02-13, 12:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Att inkastet blir fel är ju en direkt konsekvens av Martinellis foul.

Med det sagt: jag köper ditt argument, domaren borde blåst av efter inkastet, gett frispark och gult. Men mycket svårt att tycka synd om Martinellli för det dåliga omdömet.

Jag tror det andra gula är en rak konsekvens av att Martinelli förväntade sig en avblåsning efter första foulen, han behövde göra ett rejält hemjobb och stoppa anfallet och var nog frustrerad. Ingen ursäkt dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Kortade ner bägge era svar en hel del, ber om ursäkt för det..!! Nej, precis som ni skriver och är inne på så lär den rensningen som behövs inte göras av främst ekonomiska skäl. Samtidigt så kan man ifrågasätta hur mycket det kostar att behålla spelarna, fortsätta gå kräftgång när lagen man i realiteten utmanar om den enda kvarstående CL-platsen (och lägg till EL) faktiskt börjar springa ifrån i fråga om lagbygge, taktik osv. Vad skulle det kosta att missa CL/EL helt 3-4 år - tror det skulle bli dyrare än att lösa de spelarna som behövs lösas från sina kontrakt.

Jag är med väldigt förvånad över R.R, han prata heavy metal football, om gegenpressing och gud vet vart. Men vi ser exakt samma resultat, Fyra-fem spelare som står helt stilla i offensivt läge och tittar mot backlinjen med boll, man skyller sedan på Bruno & McTominay att dessa blir av med boll när de faktiskt är de enda som löper och försöker iaf. Men det är också därför jag mer och mer känner att ut med hela jävla rasket.

Och jag är fortfarande inne på min ursprungliga tanke, man var på rätt väg men det var EN signing i somras som förändrade allt. Hur länge skall Ronaldos mål få skydda det faktum att laget störtdök i prestation och sammanhållning från det att han köptes in? Vad är det nu, sex eller sju matcher han inte gjort mål i - utan målen så bidrar han inte ett skit i spelet. Det är som Zlatan i landslaget, känns som alla har någon knasig tanke att Ronaldo kommer göra ett eller två mål varje match så allt löser sig - tyvärr fungerar inte detta längre i PL, lagen är FÖR bra för det. Det fungerade kanske 2008. Men lag som Brighton, S'hampton, West Ham, Leicester, Villa - det är inte lag som tidigare som sparkar upp bollen och hoppas på en fast situation i slutet av matcherna (det är snarare United som står för det numer) utan lag med trevligt bra rörligt tydligt anfallsspel.

Mycket svårt att spela hög press med en spelare längst fram som inte pressar nej. Bara hoppas PSG är dumma nog att av marknadsskäl vilja ha Neymar Ronaldo Messi längst fram nästa år så ni kan börja bygga nytt.

Såg förresten Ronalods påstådda spottloska på Elanga häromdagen, men svårt att tänka mig att det ska ha hänt, troligen kameravinkeln. Ser flera artiklar på ämnet men alla medier refererar till Twitterkommentarer från randoms (oseriöst), ingen som faktiskt kollat med produktionen om det finns en annan vinkel på det vad det verkar.

----

Såg höjdpunkter från Villa - Leeds nu, verkar ha varit en mycket rolig match. Personlig revansch för Coutinho och Daniel James som båda var mycket bra, och Jacob Ramsey ser ju ut att vara exakt den sortens spelare Coutinho vill ha bredvid sig - Ramsey löper, Coutinho spelar fram.

Garvade högt när jag såg James andra mål. Han går upp i nickduell mot två Villa-fyrtorn, blir manglad mellan dem och fast han åker runt som en vante i en torktumlare är det han som - oavsiktligt - får huvudet på den och in. Oerhört snygg klackning fram till målet för övrigt.

Mings olycklig på kvitteringen som inte får bort den. Hur klarar han tugga tuggummi när han spelar? Är inte risken stor att sätta det i halsen när man är i maxlöpning eller nickduell? Hade inte fixat det.

En annan talking point var Zahas straffmiss mot Norwich - mindre spektakulär än förväntat. När han sätter ner stödbenet för tillslaget håller inte underlaget, han halkar till och missar. Svårt för Zaha att göra något åt om planen inte håller för att springa/skjuta på.
Citera
2022-02-13, 12:49
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Premier league stjärna ”arresterad” för attackerat flickvän och skickat hotfulla meddelande.

” The footballer, who cannot be named for legal reasons, hired lawyers who then came up with the proposal of a payout which was accepted, bringing an end to the incident. ”

- The mirror uk

Sjukt att man kan köpa sig fri. Hoppas det kommer ut vem denna fega jävel är.
Citera
2022-02-13, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Premier league stjärna ”arresterad” för attackerat flickvän och skickat hotfulla meddelande.

” The footballer, who cannot be named for legal reasons, hired lawyers who then came up with the proposal of a payout which was accepted, bringing an end to the incident. ”

- The mirror uk

Därför skönt Mason greenwood inte fick chansen till detta iochmed det blev en påbörjad utredning.

Men gissar media kommer släppa namnet på denna knös så han inte får det så lungt i livet
Citera
2022-02-13, 14:42
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
https://www.youtube.com/watch?v=u5fFnVfOv98

Sällan har väl ett klipp beskrivit en spelare så bra som detta. På 27 sekunder så ser vi Maguires stora brist som man tjatat om så länge. Höll på och flyga av stolen av skratt när jag såg det live. Han är för långsam. Men också så brister det i spelförståelse, men kanske framförallt någon form av självuppfattning att han inte inser det själv och bör ge fan i att stöta och hela tiden köra safe och ta djup istället. Sen undrar man vad United coacherna ger honom för instruktioer eller tips. Fins det ingen personlig coaching i laget eller som kan hjälpa honom? Samma gäller ju många andra spelare. Som Pogba och hans bollkladdande och brist på hemjbb och dåliga attityd. Kan dra upp fler spelare där. Man skyllde på Ole var för snäll men vad håller Ragnick på med då? Var han bara en bluff allt bra man läste om honom. Lutar åt det hittills. Får hoppas han är bättre som sportslig rådgivare.

Nu kortade jag ned citeringen lite men håller med om att det behöver rensas. Men sällan man ser det hända på den här nivån i den utsträckningen. Det du tar upp får nog ses som ett drömscenario. För många spelare som tappat i värde som blir svåra att sälja, samtidigt som det lir svårt och fylla i luckorna med nyförvärv.

800 miljoner kronor och lagkaptensbindeln.

Sen undrar folk vad som är fel i klubben.

Fniss
Citera
2022-02-13, 15:51
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

- The mirror uk

Dean Henderson ryktas det om. Den PR United har just nu är helt åt helvete om detta stämmer, vi får väl se när de stora blaskorna får tag i mer information om avslöjar namnet.
Citera
2022-02-13, 15:53
Medlem
Citat:
Såg förresten Ronalods påstådda spottloska på Elanga häromdagen, men svårt att tänka mig att det ska ha hänt, troligen kameravinkeln. Ser flera artiklar på ämnet men alla medier refererar till Twitterkommentarer från randoms (oseriöst), ingen som faktiskt kollat med produktionen om det finns en annan vinkel på det vad det verkar.
Viaplay har gått ut med bilder och på slow-mo ser man att loskan klart och tydligt träffar Elanga i rygg/nacke. Jag vet fan inte vad man skall säga men detta tillsammans med att storma av planen ett antal gånger - är det medveten loska så hoppas jag Ralf har balls nog att skeppa honom direkt.
Citera
2022-02-13, 16:00
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Viaplay har gått ut med bilder och på slow-mo ser man att loskan klart och tydligt träffar Elanga i rygg/nacke. Jag vet fan inte vad man skall säga men detta tillsammans med att storma av planen ett antal gånger - är det medveten loska så hoppas jag Ralf har balls nog att skeppa honom direkt.

Ok. De spottar ju i tid och otid så om det är fallet får man verkligen hoppas det är en olycka. Annars är det ju mobbingfasoner mot en up and coming spelare och avskyvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in