2022-02-12, 22:41
Medlem
Bara märkligt. Lundvik verkar vara en trevlig kille och han sjunger bra, men herrejävlar vilken usel och tråkig låt. Och så röstar idioter i alla åldergrupper på sämsta låten! Bedrövligt, men till de röstande idioternas försvar skall väl sägas att motståndet var halvdant. Mest känd har alltid en klar fördel då folk i första hand röstar på artister och inte på låtar, så krävs något riktigt bra för att slå sig in före de som redan etablerat sig i stugorna.
Citera
2022-02-12, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Jupp han sjunger riktigt bra. Är dock inte så förtjust i låten. Men den kanske växer

Måste nog hålla med andra som kallat låten tråkig. Gillade den verkligen de första gångerna man lyssnade, men har nu tröttnat lite. Inget jag skulle lyssna på privat, isf bara för att höra hans röst och det fina wailandet. Den andra balladen han sjöng, My Turn, var bättre.

Cornelias Hold me closer är dock ett ännu större sömnpiller, ser inte hypen med henne.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-02-12 kl. 22:48.
Citera
2022-02-12, 22:49
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Nä, inte jag. Everything I Do (I Do It For You), eller nåt sånt, med Bryan Adams.

Byran Adams - Please forgive me tänkte jag på.
Citera
2022-02-12, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Herregud vilket uruselt röstningssystem.

70 pers som rörstar i kategorin 75+ har lika mycket att säga till om som 100 000 16-29åringar, Dessutom är det mer eller mindre valfritt vilken ålderskategori man vill tillhöra., För att inte prata om telefonrösterna, Är jue helt meningslöst att telefonrösta överhuvudtaget dem är jue inte värda något.

Spännande när poängen räknas upp är det inte av flera anledningar, dels för ingen bryr sig eftersom det bara är en deltävling, även att det är klart långt innan alla poäng är uppräknade om vem som kommer sluta var, gamla upplägget där man får vänta på att bli skickat till final/andra chansen/åkt ut är mer spännande, detta nya tar bara onödig tid. tillför absolut ingenting.
Ja, det varit nu så under många år men nu visades det helt öppet så alla fattade. Endast telefonröster ger pengar till välgörenhet men man får inget för det (påverka 12,5% av resultatet).

Och som du säger. Om några procent snorungar registrerar sig i äldsta kategorin tar de över den helt.
Citera
2022-02-12, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Kastades Eva in i deltävling 2 för att SVT ansåg att programmet inte kunde bäras av Sia på egen hand? Får lite den känslan…

Fick den känslan jag med, men blev bra när han fick någon att bolla med när Farah är fast bakom scenen och i greenroom.

Någon som vet vilken musikallåt Eva och Oskar körde förresten? Kändes så bekant men blir galen av att inte komma på vilken låt det var.
Citera
2022-02-12, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Bara märkligt. Lundvik verkar vara en trevlig kille och han sjunger bra, men herrejävlar vilken usel och tråkig låt. Och så röstar idioter i alla åldergrupper på sämsta låten! Bedrövligt, men till de röstande idioternas försvar skall väl sägas att motståndet var halvdant. Mest känd har alltid en klar fördel då folk i första hand röstar på artister och inte på låtar, så krävs något riktigt bra för att slå sig in före de som redan etablerat sig i stugorna.

Tydligen är han ett riktigt rövhål egentligen. Eller har varit innan rättare sagt. En gammal klasskompis har varit i hans krets och berättat. Typ kommentarer som ”kan knulla vem jag vill” och annat nedlåtande. Man kan inte tro det av att se honom på tv dock. Han ser ut som en helgo kille. Skenet bedrar med vissa.
Citera
2022-02-12, 23:06
Medlem
Bra låtar som gick vidare tycker jag!

John Lundvik är nog mer svenne än flera av er bittra typer eftersom han bland annat bidrar med något krativt och positivt till landet

Sluta med erat rasism och homofobi tramsande i tid och otid. Lägg krutet på det som är värt att bry sig om i världen istället
Citera
2022-02-12, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Tydligen är han ett riktigt rövhål egentligen. Eller har varit innan rättare sagt. En gammal klasskompis har varit i hans krets och berättat. Typ kommentarer som ”kan knulla vem jag vill” och annat nedlåtande. Man kan inte tro det av att se honom på tv dock. Han ser ut som en helgo kille. Skenet bedrar med vissa.

Tråkigt om det är så. Sådana killar (och tjejer) är avtändande oavsett nationalitet, svenne som utlänning.
Citera
2022-02-12, 23:12
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Tråkigt att denna tråden tagits över av rädda människor med låg IQ.
Lycka till Liam💚, John💚,
Alvaro💚 och Tone💚!!!!

Sverige behöver mer handhjärtan. Det är så vi löser våra problem 🤭
Citera
2022-02-12, 23:14
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SatGuru
Bra låtar som gick vidare tycker jag!

John Lundvik är nog mer svenne än flera av er bittra typer eftersom han bland annat bidrar med något krativt och positivt till landet

Sluta med erat rasism och homofobi tramsande i tid och otid. Lägg krutet på det som är värt att bry sig om i världen istället
Vadå "krativt"?

"erat rasism och homofobi tramsande"

Märks att du gick högstadiet i Rinkeby och aldrig klarade gymnasiet, brush...
Citera
2022-02-12, 23:17
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing

Han verkar trevlig men får känslan att direkt kameran stängs av kan han bli riktigt otrevlig. Märkte tendenser av den biten när det inte gick så bra i ESC. Kanske blivit bättre med en familj att tänka på än sig själv varje dag.
Citera
2022-02-12, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Viktar de åldersgrupperna på något sätt eller?
Det får man ju hoppas. Jävligt orimligt annars. Det är ju rätt surt att de inte är transparenta med hur det går till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in