2022-02-12, 19:43
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Byta klubb ser jag som helt uteslutet. Hon kastade inte medaljen, hon gav den till en lagkamrat som förtjänade den bättre (med glimten i ögat)

Jag tror ett ordentligt miljöombyte med nytt folk omkring henne är vad som krävs. Detta skulle vara hennes genombrotts-OS och hon blir frånkörd av Fossesholm som är ur form. Detta vittnar om att hennes tränare och coacher fullkomligt misslyckats med att få Frida att prestera. Frida borde inte behöva sparka dom då dom självmant borde säga upp sig för hennes skull.
Citera
2022-02-12, 19:48
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Jag tror ett ordentligt miljöombyte med nytt folk omkring henne är vad som krävs. Detta skulle vara hennes genombrotts-OS och hon blir frånkörd av Fossesholm som är ur form. Detta vittnar om att hennes tränare och coacher fullkomligt misslyckats med att få Frida att prestera. Frida borde inte behöva sparka dom då dom självmant borde säga upp sig för hennes skull.

Är väl inte konstigt att en utvilad Fossesholm körde om en Frida som inte är i slag. Genombrotts-OS? Frida är 22 år. Ha lite perspektiv. Marit Björgen började dominera först efter att ha fyllt 30.
Citera
2022-02-12, 20:43
Medlem
Citat:
Tja vill man se det från det viset så. Jag tycker det var uppfriskande och i sak helt rätt. Sundling förtjänar två medaljer idag.

Norskan, som satt i en studio och inte ens blev uttagen till OS, bad ju senare om ursäkt för sitt uttalande.
Håller med om att hennes uttalande var helt rätt men kan tycka att just en medaljceremoni inte är rätt ställe att spela Allan på om man får säga så, speciellt inte när man "bara" blev trea då det handlar lite om respekt mot de övriga lagen också. Om man dessutom kämpar med att rykte om sig att vara omogen och en dramaqueen finns det nog bättre sätt att tysta de än att just agera omoget och som en dramaqueen.

Norskan drog väl förmodligen också bara tillbaka sitt uttalande just för att det av någon anledning ansågs kontroversiellt att anse att Frida är en mästare på att skapa drama runt sig och inte minst när det går lite sämre. Jämför med Poromaa och Burman som sågade Altimiras längs fotknölarna igår utan att det blev någon större grej av det.
Citera
2022-02-12, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diversifierat
Wiklund har hamnat i hetluften. Uttalar sig i AB och på Twitter.

Jag hörde Wiklund svamla på radion. Han gav inget förtroendeingivande intryck.

Mumlade något om att han inte kände igen Frida, för att hon gick i ryggen på Niskanen ut från växlingen. Det stämde inte in på Fridas mentalitet. Med den rådgivningen är Fridas huvudlösa körning ingen slump. Taktik verkar han sakna all kunskap om.

Post och Björns kritik av Fridas taktik är i högsta grad relevant.

Citat:
Hon går i samma fälla i varenda lopp. Jag trodde att hon hade lärt sig nu… Men hon går i samma fälla om och om och om igen, hon går ut för hårt, säger Torgeir Björn, expert i NRK, och fortsätter:

– Det är inte lätt att vara Frida Karlsson i dag.

Jann Post, kommentator på NRK, tar kritiken än längre.

– Det är på många sätt Frida Karlsson som kostar Sverige guldet. Hon kan inte vara nöjd i målområdet, trots att de tar brons, säger han.

https://www.msn.com/sv-se/sport/other/stora-kritiken-mot-frida-karlsson-direkt-efter-svenska-os-bronset-jag-trodde-att-hon-hade-l%C3%A4rt- sig-nu/ar-AATLcog?ocid=entnewsntp
Citera
2022-02-12, 20:49
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Håller med om att hennes uttalande var helt rätt men kan tycka att just en medaljceremoni inte är rätt ställe att spela Allan på om man får säga så, speciellt inte när man "bara" blev trea då det handlar lite om respekt mot de övriga lagen också. Om man dessutom kämpar med att rykte om sig att vara omogen och en dramaqueen finns det nog bättre sätt att tysta de än att just agera omoget och som en dramaqueen.

Norskan drog väl förmodligen också bara tillbaka sitt uttalande just för att det av någon anledning ansågs kontroversiellt att anse att Frida är en mästare på att skapa drama runt sig och inte minst när det går lite sämre. Jämför med Poromaa och Burman som sågade Altimiras längs fotknölarna igår utan att det blev någon större grej av det.

Det var en sekvens som var över på två sekunder. Jonna vägrade ta emot medaljen. Inget att hänga upp sig på. Finns att se här:

https://www.svt.se/sport/langdskidor/har-forsoker-frida-karlsson-ge-sin-medalj-till-jonna-sundling

Någon ska väl ta rollen som dramaqueen när inte Weng finns att tillgå. Alla kan ju inte vara tysta och söta som Ebba.

Nej, hon drog tillbaka uttalandet eftersom hon insåg att hon överdrev (om att Frida inte skulle vara slutkörd) och inte ville döma från en studio i Oslo. Men att Frida är dramatisk i sina känslouttryck kommer väl inte som en nyhet för någon. Annars måste man ha bott under en sten de senaste åren och inte följt längdskidor.
Senast redigerad av katw 2022-02-12 kl. 20:55.
Citera
2022-02-12, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21

Mumlade något om att han inte kände igen Frida, för att hon gick i ryggen på Niskanen ut från växlingen. Det stämde inte in på Fridas mentalitet. Med den rådgivningen är Fridas huvudlösa körning ingen slump. Taktik verkar han sakna all kunskap om.

På en måte har de rett i det. Med en bedre løpsdisponering kunne Sverige vært nærmere Russland før siste etappe. Til gjengjeld overvurderte Norge og Finland Karlsson, og det kostet dem nok medalje i dag. Niskanen uttalte vel at hun syntes det gikk sakte foran og at hun kunne gått forbi mye før, men at hun fulgte taktikken hun hadde fått beskjed om. Hadde de gått fra Karlsson før (noe de burde gjort når de merket at tempoet var for lavt), kunne de mest sannsynlig vært like bak Russland om ikke foran etter tredje etappe. Så Karlsson ødela Sveriges gull og bidro veldig til Russlands gull på samme tid.
Citera
2022-02-12, 20:58
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
På en måte har de rett i det. Med en bedre løpsdisponering kunne Sverige vært nærmere Russland før siste etappe. Til gjengjeld overvurderte Norge og Finland Karlsson, og det kostet dem nok medalje i dag. Niskanen uttalte vel at hun syntes det gikk sakte foran og at hun kunne gått forbi mye før, men at hun fulgte taktikken hun hadde fått beskjed om. Hadde de gått fra Karlsson før (noe de burde gjort når de merket at tempoet var for lavt), kunne de mest sannsynlig vært like bak Russland om ikke foran etter tredje etappe. Så Karlsson ødela Sveriges gull og bidro veldig til Russlands gull på samme tid.

Ödelade Sveriges guld är väl att ta i. Silver kanske vi nått men ryskan var för långt fram. Jag tyckte igår att Frida borde kört förstasträckan med den (icke)form hon är i nu.
Citera
2022-02-12, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21

Det krävs viss intelligens för att kunna åka skidor taktiskt, åtminstone i nivå med en tonårings hjärna, men Fridas är inte där ännu.
Senast redigerad av MisterSeven 2022-02-12 kl. 22:27.
Citera
2022-02-12, 22:23
Avslutad
Citat:
Ödelade Sveriges guld är väl att ta i. Silver kanske vi nått men ryskan var för långt fram. Jag tyckte igår att Frida borde kört förstasträckan med den (icke)form hon är i nu.

Hade Byström gjort sitt jobb och ställt över Frida hade vi haft en Guldmedalj.
Citera
2022-02-12, 22:34
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Hade Byström gjort sitt jobb och ställt över Frida hade vi haft en Guldmedalj.

Fel. Hade Frida ställs över på 10 km hade vi troligen haft en guldmedalj.
Citera
2022-02-12, 23:15
Avslutad
Citat:
Fel. Hade Frida ställs över på 10 km hade vi troligen haft en guldmedalj.

Det ville ju inte du, du var så säker på att Frida skulle ta medalj, trots kollapsen tidigare.
Frida hade inte åkt bättre ändå, hon är sjuk.
Citera
2022-02-12, 23:27
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Det ville ju inte du, du var så säker på att Frida skulle ta medalj, trots kollapsen tidigare.
Frida hade inte åkt bättre ändå, hon är sjuk.

Vad jag vill, eller för den delen du, är oväsentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in