2022-02-12, 16:05
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Tycker du att det låter bättre att skriva att jag vet att han ljuger ?

Det var ju det du skrev...
Citera
2022-02-12, 16:08
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oleoleoleole
Wow. Vilken lögnare denne SE uppenbarligen visade sig vara. Självklart är SE på platsen eftersom han ändå kan säga sånt som endast någon varande på mordplatsen minuterna senare kan beskriva, exempelvis hur LJ står där vid kulturhuset och tittar mot mordplatsen. Detta intygar LJ själv i ett förhör.

Men att han ska ha hört skotten bara 20 meter från mordplatsen? Hahahaha. SE missade mordet med nån halvminuten och han blev så ledsen över att missa århundradets mord att han behövde ljuga för sig själv och andra att han såg mordet.

Ja, det är så självklart att det var så det gick till. SE var bitter över att inte bli stjärnvittnet och hjälten. Så han fabulerade och överdrev vad han gjorde på mordplatsen.

Det som förvånar mig mest är att inte fler inser att utpekandet mot SE är CP 2.0
Citera
2022-02-12, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det var ju det du skrev...

Jasså kollar igen..

Nope skrev att han ljuger så det blir din tolkning...

Skriver jag att han ljuger så är det min tro...

Tro är inte detsamma som vet...
Citera
2022-02-12, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Ja, det är så självklart att det var så det gick till. SE var bitter över att inte bli stjärnvittnet och hjälten. Så han fabulerade och överdrev vad han gjorde på mordplatsen.

Det som förvånar mig mest är att inte fler inser att utpekandet mot SE är CP 2.0

Den största anledningen till att ett vittne ljuger är inte att förstärka eller glänsa utan mkt oftare att man har något att dölja...
Citera
2022-02-12, 16:55
Medlem
Citat:
Den största anledningen till att ett vittne ljuger är inte att förstärka eller glänsa utan mkt oftare att man har något att dölja...

Så, vad har SE att dölja?
Citera
2022-02-12, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Så, vad har SE att dölja?

Att han inte var på brottsplatsen efter mordet ?

Någon kommenterade på youtube klippet 36:40 in på klippet att Engström är mkt intresserad av att berätta att han blivit förväxlad som GM o lägger till att personen glömde att han även hade handledsväska!

Varför vill Engström så gärna få med att han blivit förväxlad?

Det "vittnet" som Engström överhör är ju inte enda vittnet som påstår lång rock så innebär det då att fler har förväxlat Engström med GM ?
Senast redigerad av Problem2020 2022-02-12 kl. 17:09.
Citera
2022-02-12, 17:20
Medlem
Citat:
Att han inte var på brottsplatsen efter mordet ?

Någon kommenterade på youtube klippet 36:40 in på klippet att Engström är mkt intresserad av att berätta att han blivit förväxlad som GM o lägger till att personen glömde att han även hade handledsväska!

Varför vill Engström så gärna få med att han blivit förväxlad?

Det "vittnet" som Engström överhör är ju inte enda vittnet som påstår lång rock så innebär det då att fler har förväxlat Engström med GM ?

Och vad skulle det visa på? Ursäkta om jag är lite övertydlig ur ditt perspektiv.
Citera
2022-02-12, 18:09
Medlem
Citat:
Och vad skulle det visa på? Ursäkta om jag är lite övertydlig ur ditt perspektiv.

Ja är han inte på brottsplatsen efter skotten så är han ju uppenbarligen någon annanstans...!

Kvar blir ju två alternativ att han är GM eller att han missade allt o ville få uppmärksamhet !

Vidare så "skapar" han förväxlingen själv

Han plantera in sin språngmarsch i gränden o sen skapar ett vittne som sen lämnar vittnesmål på hans signalement...

Jag tycker det är uppenbart
Senast redigerad av Problem2020 2022-02-12 kl. 18:17.
Citera
2022-02-12, 18:26
Medlem
Citat:
Ja är han inte på brottsplatsen efter skotten så är han ju uppenbarligen någon annanstans...!

Kvar blir ju två alternativ att han är GM eller att han missade allt o ville få uppmärksamhet !

Vidare så "skapar" han förväxlingen själv

Han plantera in sin språngmarsch i gränden o sen skapar ett vittne som sen lämnar vittnesmål på hans signalement...

Jag tycker det är uppenbart

För allan delar. Du får tycka vad du vill, men faktum är att alla vittnen på mordplatsen har kunnat se SE i tidningar och vid domstolsförhandlingar och ingen har pekat ut honom som gärningsman. Ingen polis eller åklagare har anklagat SE att vara gärningsman

Något är skumt med allt detta och det är inte SE som döljer något nu. Han kan för övrigt inte göra det, han är död.

För egen del tror jag inte att SE sköt Olof Palme.
Citera
2022-02-12, 18:44
Medlem
Citat:
För allan delar. Du får tycka vad du vill, men faktum är att alla vittnen på mordplatsen har kunnat se SE i tidningar och vid domstolsförhandlingar och ingen har pekat ut honom som gärningsman. Ingen polis eller åklagare har anklagat SE att vara gärningsman

Något är skumt med allt detta och det är inte SE som döljer något nu. Han kan för övrigt inte göra det, han är död.

För egen del tror jag inte att SE sköt Olof Palme.

Det stämmer att ingen pekat ut honom...

Men ur ett psykologisk vinkel så blev han ju väldigt snabbt vittnet Engström så det kan påverkat...

Sen framförallt så var det inte många som eg såg ansiktet helt...

Dock har ju LJ o YN varit dom som pekat lite åt Engströms håll....

Men vi kommer troligen inte längre utan bevis...

Frågan man kanske mer ska ställa ...!!

Även om du inte tror Engström är GM hade du ändå kollat upp honom i sömmarna ?

Alltså misstänkt honom ?
Citera
2022-02-12, 19:05
Medlem
Citat:
Det stämmer att ingen pekat ut honom...

Men ur ett psykologisk vinkel så blev han ju väldigt snabbt vittnet Engström så det kan påverkat...

Sen framförallt så var det inte många som eg såg ansiktet helt...

Dock har ju LJ o YN varit dom som pekat lite åt Engströms håll....

Men vi kommer troligen inte längre utan bevis...

Frågan man kanske mer ska ställa ...!!

Även om du inte tror Engström är GM hade du ändå kollat upp honom i sömmarna ?

Alltså misstänkt honom ?

Inte för delaktighet i mordet men väl för att missleda utredningen.

Jag har några frågor som jag skulle vilja ha svar på. De är,

Var SE ute och åt under dagen och i så fall med vem?

Kan Hubert Falk, som hade huvudnyckel, ha släppt ut/in SE?

Framförallt vad som åstadkom följande kommentar när han återkom till Skandia:

Kommentar.
(Maskat) som samtalade med Engström uppfattade honom såsom märkligt uppsvälld runt halsen. Engströms ögon stod ut på ett anmärkningsvärt sätt.
Källa: https://wpu.nu/wiki/Sida:Pol-1987-02-06_EA9982-00-D_Stig_Engström_Skandia_Per_Häggström.pdf/5

Det verkar som någon har strypt SE till den grad att han varit villig att göra vad som helst, exempelvis delta i mörkläggning som ett förvirrat vittne.

Vem talade han med i Norge, kan inte vara svårt att kolla upp dom samtalen. Inte var det norsk press i alla fall.

Och varför var han på Åland direkt efter mordet?

Jag är inte främmande för att han kände konspiratörerna, kanske inte skytten, men några av anstiftarna.

Jo, jag har en hel del och en del till jag skulle ha kollat upp om honom
Citera
2022-02-12, 19:20
Medlem
Citat:
Inte för delaktighet i mordet men väl för att missleda utredningen.

Jag har några frågor som jag skulle vilja ha svar på. De är,

Var SE ute och åt under dagen och i så fall med vem?

Kan Hubert Falk, som hade huvudnyckel, ha släppt ut/in SE?

Framförallt vad som åstadkom följande kommentar när han återkom till Skandia:

Kommentar.
(Maskat) som samtalade med Engström uppfattade honom såsom märkligt uppsvälld runt halsen. Engströms ögon stod ut på ett anmärkningsvärt sätt.
Källa: https://wpu.nu/wiki/Sida:Pol-1987-02-06_EA9982-00-D_Stig_Engström_Skandia_Per_Häggström.pdf/5

Det verkar som någon har strypt SE till den grad att han varit villig att göra vad som helst, exempelvis delta i mörkläggning som ett förvirrat vittne.

Vem talade han med i Norge, kan inte vara svårt att kolla upp dom samtalen. Inte var det norsk press i alla fall.

Och varför var han på Åland direkt efter mordet?

Jag är inte främmande för att han kände konspiratörerna, kanske inte skytten, men några av anstiftarna.

Jo, jag har en hel del och en del till jag skulle ha kollat upp om honom

Men då håller du ju med om att någon form av känsla att Engström döljer något !

Jag tror faktiskt att många som misstänker Engström för att ljuga väljer att se det som att han är GM men det kan vara som du säger en del av något annat...

Troligen kände HH till en del av Engströms medverkan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in