Citat:
Ursprungligen postat av
Ikea-Kamprad
Ok, jag försöker förklara så att du förstår. USA har tradition att ofta alliera sig med olika grupper, även sådana som de inte gillar, bara för att skapa oreda för någon annan konkurrent som de ogillar ännu mer. Då är beväpnade nazis ett ypperligt verktyg för Biden. Min analys av USAs agerande i Ukraina är att om Ukraina inte gör som USA säger då ser de till att det blir oreda där. Ukraina är ett helamerikanskt projekt och de kommer inte att släppa Ukraina.
Din "analys"?
Så, vad är det Biden "säger åt" Ukraina, som de kanske inte gör? Och, var är beläggen? Och vad ska nazisterna göra? "Skapa oreda"? I Ukraina? Och det vinner Biden på, hur?
Nä, som sagt. Jag lovar ju att inte spela några spel, så jag ska försöka hålla det och inte ställa "motfrågor" till något som är så hopplöst debilt och dunkelt tänkt av en lågutbildad, lågintelligent, lågbegåvad, omoraliskt liten diktaturrunkare. Så jag säger bara: allt du säger är bara fantasier, de är "argument" du hittar på i syfte att stöda en idé, i stället för att låta verkligheten och data forma idén. Du far alltså med ett pseudovetenskapligt angreppssätt till objektiv verklighet, och med sådana personer kan man inte resonera. Du har nämligen inte antagit din position genom analys, så ingen analys i världen kan ta dig ur den. Du har anammat din position, eftersom du gillar den. Ett intellektuellt svart hål, med andra ord.
Sanningen, den objektiva verkligheten, är förstås att Ryssland har ansamlat en stor militär apparat som är komplett för att gå in i Ukraina. Allting är där, inklusive tross och logistik, sjukvård och påfyllning, militärpolis och allt annat i kvalité och kvantitet som inte behövs på övningar. Detta är ett verkligt militärt hot, som nu används som politiskt påtryckningsmedel. Biden har ingenting att sätta emot på plats i Ukraina, oavsett fantasifulla horder av "beväpnade nazister". Om Putin ämnar använda det samlat ihop återstår att se, men det finns inget annat på horisonten än krig med Ryssland eller fortsatt press från Ryssland för Ukrainas del. Om du vill hävda något annat så
ljuger du.
Medvetet. Det du påstår kan inte bortförklaras som "åsikter" eller "analys" eller "annat synsätt". Det är inte så att vi sitter och diskuterar olika tänkbara scenarier. Nej, du försöker sabotera debatten genom att ljuga. Genom att säga saker som är objektivt felaktiga, irrelevanta eller off topic. Varför du ljuger så ohämmat kanske du inte förstår själv. Jag har mina idéer om detta, men det är inte ämnet för tråden då det rör psykologi och kognition. Jag, till skillnad från dig, försöker begagna mig av metoder som gör att jag kan sortera ut dåliga data och att jag kan korrigera och utmana min egna uppfattning. Jag ändrar den i ljuset av nya belägg och investerar inte dogmatiskt i en specifik hållning. Jag anammar ett vetenskapligt angreppssätt och därför är denna debatt asymmetrisk. Dvs du kan rapa upp horder av lögner, där varje lögn kan ta en eftermiddag för att motbevisa, medans jag måste hålla mig till verifierbar sanning. Jag argumenterar därför i ständig uppförsbacke när det kommer till troll som dig. Jag kommer därför inte att spendera tid på sådant, eftersom jag vet att bevisbördan är din. Så nu, antingen visar du upp ovedersägliga bevis, tillsammans med en riktig analys och goda, ärliga argument. Eller så bör du hålla käften.