2022-02-12, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Säg mig lilla putinrunkare, vad exakt är du "orolig" för att Biden "hittar på för djävulskap" i Ukraina? Ja, säg mig! Vad för hemskheter kan han göra, vad har han för resurser på plats? Är det USA som har tjogtals med brigader på plats? Är det USA som har fört fram markrobotar som inte finns någon annanstans i Europa, raketartilleri, stridsvagnar och någonstans norr om 100 000 soldater?

Förklara vidare för mig, hur detta "djävulskap" ska skydda honom från att förlora makten? Och vad för typ av psykossjukdom måste man ha, för att göra detta till en USA-grej?

Tänkte närmast att Biden ser till att några av grupper som Azov kuppar bort Z och tar över med hjälp av amerikaner. Skulle inte förvåna mig.
2022-02-12, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Tänkte närmast att Biden ser till att några av grupper som Azov kuppar bort Z och tar över med hjälp av amerikaner. Skulle inte förvåna mig.
Var specifik. Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta. Så vad oroar du dig för? Vad är värre än invasionskrig från en diktatur?
2022-02-12, 17:55
Medlem
Mr.Kaczynskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Har inte gjort några efterforskningar i vilka som ursprungligen filmat alla mobil klipp som sprids, man det skulle inte förvåna mig om en beskedlig del gjorde det på uppdrag av Rysska staten.
Så en stor del av strömmen av klipp skulle nog kunna försvinna om det beordrades om det.

Nån som sett några klipp sista 24h?
2022-02-12, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filthyanimal
Jag hoppas på det iallafall, givetvis inte att civila ska hamna i kläm men det behövs en rejäl omstart, Sverige det jävla meslandet borde Putin ha tagit över då hade vi fått det mycket bättre, ingen skillnad på den jävla diktaturen som vi lever i här.........

På vilket sätt hade du som mes fått det bättre? Mycket bättre till o med..
2022-02-12, 18:11
Medlem
Haubits77Bs avatar
Ryssland kommer inte att gå in i Ukraina.
Det här är en avledningsmanöver för något annat. Oklart vad. Det enda vi vet är att ryssarna får en ordentlig fältövning om inte annat.
2022-02-12, 18:20
Medlem
Citat:
Var specifik. Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta. Så vad oroar du dig för? Vad är värre än invasionskrig från en diktatur?

Om du menar att Ryssland invaderar, så kan jag glädja dig. Det kommer de inte göra. Men det finns gott om beväpnade nazis och andra obskyra grupper i Ukraina som kan få idéer.
2022-02-12, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Ryssland kommer inte att gå in i Ukraina.
Det här är en avledningsmanöver för något annat. Oklart vad. Det enda vi vet är att ryssarna får en ordentlig fältövning om inte annat.

Nu kommer det ju fram att på Onsdag så kommer det smälla.
2022-02-12, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Om du menar att Ryssland invaderar, så kan jag glädja dig. Det kommer de inte göra. Men det finns gott om beväpnade nazis och andra obskyra grupper i Ukraina som kan få idéer.
Håll dig till saken (att ni förbannade diktaturrunkare sedan inte kan bestämma er för om problemet med Ukraina är "nazister" eller "judar" är ju intressant, men inte så förvånande. Det är bara en plattform för att föra fram er agenda anyway).

Jag skiter i "beväpnade nazis", nu handlade om att det var mer oroväckande något som Biden skulle göra i Ukraina, än den armé som Putin har omringat landet med. Detta tarvar en förklaring och den behöver vara specifik.

Så sluta stalla och käfta. Svara eller håll truten. Jag spelar inga spel, och ingen spelar några spel med mig, begrips? Om jag nu kan "glädja" dig med att inga "beväpnade nazister" kommer ta över Ukraina, men påminner om att det som sagt står en invasionsarmé vid dörrmattan, så har du att förhålla dig till det. Även om du inte tror på invasion (jag är själv inte övertygad), så är det bra jävla ohederligt av dig att låtsas som att detta inte var ett högst verkligt, materiellt och påtagligt hot.
Senast redigerad av DjILY 2022-02-12 kl. 18:32.
2022-02-12, 18:31
Medlem
The-Seers avatar
Det som talar emot en invasion är väl att Ukraina har fått en så jävla lång förvarning.
Hur kan man vara så dum att man ger sin fiende en massa tid på sig att förbereda sig och få en massa defensiva vapen från väst under tiden?
Överraskningsmomentet i ett anfall är väldigt viktigt, och här har man gjort precis tvärtom, förvarnat så in i helvete långt i förväg.
Det är liksom inte så som man bedriver krig. Det bryter mot den mest grundläggande taktiken i krigföring.

Om Ryssland trots allt invaderar så kommer kostnaden bli extremt mycket högre än om de hade anfallit direkt iställe, helt i onödan. För de har från början varit medvetna om att kraven som de har ställt inte kommer att accepteras.
Ja det tar tid att flytta fram militära styrkor men inte så här lång tid. De skulle ha kunnat anfalla med några dagars förvarning.
Helst ska ju offret inte se det komma alls, så som Krim-operationen utfördes.
Senast redigerad av The-Seer 2022-02-12 kl. 18:35.
2022-02-12, 18:37
Medlem
Citat:
Håll dig till saken (att ni förbannade diktaturrunkare sedan inte kan bestämma er för om problemet med Ukraina är "nazister" eller "judar" är ju intressant, men inte så förvånande. Det är bara en plattform för att föra fram er agenda anyway).

Jag skiter i "beväpnade nazis", nu handlade om att det var mer oroväckande något som Biden skulle göra i Ukraina, än den armé som Putin har omringat landet med. Detta tarvar en förklaring och den behöver vara specifik.

Så sluta stalla och käfta. Svara eller håll truten. Jag spelar inga spel, och ingen spelar några spel med mig, begrips? Om jag nu kan "glädja" dig med att inga "beväpnade nazister" kommer ta över Ukraina, men påminner om att det som sagt står en invasionsarmé vid dörrmattan, så har du att förhålla dig till det. Även om du inte tror på invasion (jag är själv inte övertygad), så är det bra jävla ohederligt av dig att låtsas som att detta inte var ett högst verkligt, materiellt och påtagligt hot.

Ok, jag försöker förklara så att du förstår. USA har tradition att ofta alliera sig med olika grupper, även sådana som de inte gillar, bara för att skapa oreda för någon annan konkurrent som de ogillar ännu mer. Då är beväpnade nazis ett ypperligt verktyg för Biden. Min analys av USAs agerande i Ukraina är att om Ukraina inte gör som USA säger då ser de till att det blir oreda där. Ukraina är ett helamerikanskt projekt och de kommer inte att släppa Ukraina.
2022-02-12, 18:41
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Nu kommer det ju fram att på Onsdag så kommer det smälla.

Enligt USA, ja.
Liite partisk information därifrån, kanske?!
2022-02-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Enligt USA, ja.
Liite partisk information därifrån, kanske?!

Lite? Jag skulle säga mkt. Det är ju USA som börjat med att dra hem personal

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in