2022-02-12, 11:07
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charmigentvatrefyr
Sant men det lämnar ganska få länder. Som en var inne på är Danmark rätt fint!

"Det lämnar ganska få länder" kan du förtydliga det?

Hänvisningen till Danmark förstår jag inte heller, att några tomtar på Flashback har fått för sig att Danmark är en fristad för skuldsatta svenskar innebär inte att det är så i verkligheten.

Om du har en skuld på sex miljoner kronor till en privatperson så är det inte Kronofogden du skall oroa dig för, internationella inkassoföretag och "affärsmän med hölster" är mycket intresserade av fordringar i den storleken.
Senast redigerad av trottwell 2022-02-12 kl. 11:14.
Citera
2022-02-12, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
"Det lämnar ganska få länder" kan du förtydliga det?

Hänvisningen till Danmark förstår jag inte heller, att några tomtar på Flashback har fått för sig att Danmark är en fristad för skuldsatta svenskar innebär inte att det är så i verkligheten.

Om man ska undgå att vara skriven på en viss adress och undgå svenska myndigheter, det lämnar några anarkist stater i mellan östern.

Danmark fullföljer inte förelägganden av Kronofogden
Citera
2022-02-12, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadolf
https://kronofogden.se/du-har-ett-krav-mot-nagon/du-vill-fa-ditt-krav-faststallt/du-vill-fa-betalt-fran-nagon-i-annat-eu-land

Det går att driva in från alla EU länder förutom Danmark. Enligt danskarna är det nämligen inte deras problem.

Dock hade jag rekommenderat Kambodja. Danmark är fortfarande allt för nära lilla landet vansinne Sverige.

Tack för Danmark, kan säga om jag får avslag på skuldsanering att det blir.

Aldrig i livet att jag sätter foten i Afrika
Citera
2022-02-12, 11:22
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Om man ska undgå att vara skriven på en viss adress och undgå svenska myndigheter, det lämnar några anarkist stater i mellan östern.

Danmark fullföljer inte förelägganden av Kronofogden

Ärendet tar inte slut där, fordringsägarna väljer bara en annan väg.

Citat från mitt tidigare inlägg:

"Om du har en skuld på sex miljoner kronor till en privatperson så är det inte Kronofogden du skall oroa dig för, internationella inkassoföretag och "affärsmän med hölster" är mycket intresserade av fordringar i den storleken."
Senast redigerad av trottwell 2022-02-12 kl. 11:26.
Citera
2022-02-12, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Ärendet tar inte slut där, fordringsägarna väljer bara en annan väg.

Citat från mitt tidigare inlägg:

Om du har en skuld på sex miljoner kronor till en privatperson så är det inte Kronofogden du skall oroa dig för, internationella inkassoföretag och "affärsmän med hölster" är mycket intresserade av fordringar i den storleken.

Så är det. Skuldsanera skiten blir de nog
Citera
2022-02-12, 13:08
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:

Går mot att maxa CSN skulder också och plockar ut en examen i nationalekonomi.

Vi har haft flera personer med examen i nationalekonomi anställda på kontorsvaktmästeriet där jag jobbar. Ingångslön ca 21 000 kr. De verkar ha svårt att hitta jobb som är relevanta för utbildningsnivån.
Citera
2022-02-15, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Vi har haft flera personer med examen i nationalekonomi anställda på kontorsvaktmästeriet där jag jobbar. Ingångslön ca 21 000 kr. De verkar ha svårt att hitta jobb som är relevanta för utbildningsnivån.

Inte helt ovanligt!

Vet flera som jobbar som VD på stora företag som börjat som brevbärare exempelvis.

Är väl problematiskt om dessa du har på ditt jobb är 40-45 år? Då har något gått fel
Citera
2022-02-15, 09:15
Medlem
Citat:
Why not? Vem vill betala skatt till denna regering som använder pengarna för migranter?

De flesta företagare vill ha en faktura och betalar inte svart
Citera
2022-02-15, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
De flesta företagare vill ha en faktura och betalar inte svart

Visst. Men jag kommer nog inte behöva jobba svart men det är lockande.
Citera
2022-02-15, 09:21
Medlem
Citat:
Visst. Men jag kommer nog inte behöva jobba svart men det är lockande.

Ja det kan jag hålla med om
Citera
2022-02-16, 00:48
Medlem
Roidberts avatar
Tror du att du kommer få någon nytta av din utbildning då? Dessutom kan regler i utlandet göra det svårt för dig att komma ut på arbetsmarknaden till att börja med. Men jag förstår att du känner att det är hopplöst att stanna kvar och beta av en skuld på strax över 6 miljoner kronor. Det låter inte som ett roligt liv.

Hur fick du ett lån på så mycket pengar till att börja med? Låter surrealistiskt.
Citera
2023-08-06, 06:16
Medlem
Brasilien bruka en del fly till, se till att ha bra med cash vid flytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in