Citat:
Ursprungligen postat av
charmigentvatrefyr
Hej!
Dragit på mig en jädra massa skulder bl.a. för brottsoffer så får ej skuldsanering. Privatskuld på 6 miljoner kr. Skulder jag helt enkelt inte vill betala av på.
Går mot att maxa CSN skulder också och plockar ut en examen i nationalekonomi.
Tänkte efter detta flytta till ett land där Kronofogden inte kan utmäta tillgångar och börja jobba och skita i skulderna. Finns ett sånt land? Helst engelskspråkigt!
Tack för svar
Bortsett från det moraliskt tveksamma i att agera på det sättet så finns det andra aspekter på det som kan vara värt att fundera på. Jag har en släkting som resonerade som du, han hade dock bara vanliga skulder på ca 600 tusen och inga skadeståndskrav pga kriminellt beteende. Han stack till Thailand och "levde loppan", skrattade åt oss andra idioter som gnetade på hemma och gjorde rätt för oss. Det gick bra i åtta år, sedan blev han ganska allvarligt sjuk. Thailand hade ingen som lust att subventionera hans sjukvård så han blev bokstavligt talat åtsagd av den lokala polisen att antingen packa och flyga hem självmant eller genom deras försorg körd till flyget och ombord på planet till Arlanda. Hemma i "skitlandet Sverige" som han kallade det uppsökte han vård och efter det tog det inte lång tid innan såväl inkassobolag som KFM nosade upp honom. De 600 tusen hade blivit 1,3 miljoner med ränta på ränta och han fick utmätning av de få ägodelar han hade plus utmätning på sin redan låga pension. Idag sitter han som en bruten man i en sunkig etta i en sunkig förort och lever huvudsakligen på havregrynsgröt och knäckebröd till frukost, lunch och middag. Han har slutat att håna oss andra kan jag tillägga. Bara som ett råd att tänka på ALLA aspekter.