2022-02-11, 20:50
Medlem
Och nu har Moyes gått ut med att Zouma är tillgänglig för spel mot Leicester, de har inte lärt sig mycket på dagarna som gått känns det som

https://www.skysports.com/football/news/11685/12538525/kurt-zouma-west-ham-boss-david-moyes-says-defender-available-to-play-against-leicester-despite-cat-k icking-incident
Citera
2022-02-11, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Daniel James.

Jag tyckte han var bra redan i Man U, alltid när jag såg honom gjorde han något konstruktivt med bollen. Han är rapp, bra skott, och han vågar. Med låg tyngdpunkt också.
Han har spetsegenskaper för en större klubb. Man U:s kaosiga miljö passade inte honom.

När jag tittar på hans lag och han spelar, gör han alltid bra insatser.

Fint kap av Leeds!
De gångerna jag sett honom har han helt verkat sakna spelintelligens... väldigt många anfall slutade med att han gjorde något dumt med bollen.
Citera
2022-02-11, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Och nu har Moyes gått ut med att Zouma är tillgänglig för spel mot Leicester, de har inte lärt sig mycket på dagarna som gått känns det som

https://www.skysports.com/football/news/11685/12538525/kurt-zouma-west-ham-boss-david-moyes-says-defender-available-to-play-against-leicester-despite-cat-k icking-incident
Ur West Hams synvinkel hade det varit bättre att åtminstone sätta ned foten litegrand. 3-4 matchers avstängning. Det sättet dom hanterar det på kommer kosta mer än det smakar i längden.
Citera
2022-02-11, 20:55
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Hoppas alla sponsorer lämnar skitklubben.

Finns fan ingen värdighet kvar i klubben.
Citera
2022-02-11, 20:57
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Ett gult kort är en varning. Hur kan man få två gula kort utan att först ha hörsammat den första varningen? Först sedan spelet igångsatts igen kan spelaren visa om han tagit till sig varningen. Har han inte det utan gör en ny förseelse, då kan han få ett till gult och därmed rött.

Märklig regelbok... om man kan få två gula så som Martinelli fick igår.

Edit: Jag hade fattat att det kunde varit ett direkt rött. För man kan ju inte springa runt och begå regelbrott ett efter vartannat bara för att domaren låtit spelet gå.

Här sätter du huvudet på spiken. Jag har inga problem med att Martinelli skulle få gult kort i första situationen vid inkastet. Martinelli är full av energi och ibland går det för snabbt och blir fel. Domaren får gärna dela ut ett gult kort här.

Ett problem jag har är att inkastet blir felaktigt utfört, Wolves-spelaren har inte båda fötterna i gräset när han gör sitt inkast. Domaren borde ha blåst frispark till Wolves och gult kort till Martinelli. Alternativt låtit Arsenal få inkastet eftersom inkastet blir fel.

Oliver saknar precis som dom andra domarna i PL spelförståelse.
Citera
2022-02-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Här sätter du huvudet på spiken. Jag har inga problem med att Martinelli skulle få gult kort i första situationen vid inkastet. Martinelli är full av energi och ibland går det för snabbt och blir fel. Domaren får gärna dela ut ett gult kort här.

Ett problem jag har är att inkastet blir felaktigt utfört, Wolves-spelaren har inte båda fötterna i gräset när han gör sitt inkast. Domaren borde ha blåst frispark till Wolves och gult kort till Martinelli. Alternativt låtit Arsenal få inkastet eftersom inkastet blir fel.

Oliver saknar precis som dom andra domarna i PL spelförståelse.
Det är mer undantag än regel att domarna blåser för felaktigt inkast. Precis som att domarna ignorerar regeln att målvakten bara får hålla bollen i händerna i 6 (?) sekunder.

Om domarna hade hållit nitiskt på dessa båda regler så hade det blivit LÅNGT många fler avblåsningar under en match.
Senast redigerad av Friherr 2022-02-11 kl. 21:07.
Citera
2022-02-11, 21:26
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det är mer undantag än regel att domarna blåser för felaktigt inkast. Precis som att domarna ignorerar regeln att målvakten bara får hålla bollen i händerna i 6 (?) sekunder.

Om domarna hade hållit nitiskt på dessa båda regler så hade det blivit LÅNGT många fler avblåsningar under en match.

Min poäng är att domaren missade att blåsa för felaktigt inkast. Domaren måste hålla uppe nivån annars så hamnar vi på ett sluttande plan. Jag har som alla andra sett domaren blåsa för felaktigt inkast tidigare, bollen har inte varit tillräckligt långt bakom huvudet eller att fötterna hamnar inne på planen. Jag har aldrig sett en spelare utföra ett inkast med bara en fot i gräset innan. Det förekommer inte.

Ett år stod Hector Bellerin för 6 av 20 felaktiga inkast under en säsong. Jag såg inga större fel med hans inkast då. I gårdagens match reagerade jag på en gång när jag såg en fot i gräset.
Citera
2022-02-11, 21:27
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:

Klubbkamraterna är inte så glada heller i att han är den med mest lön.
Citera
2022-02-11, 21:33
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Min poäng är att domaren missade att blåsa för felaktigt inkast. Domaren måste hålla uppe nivån annars så hamnar vi på ett sluttande plan. Jag har som alla andra sett domaren blåsa för felaktigt inkast tidigare, bollen har inte varit tillräckligt långt bakom huvudet eller att fötterna hamnar inne på planen. Jag har aldrig sett en spelare utföra ett inkast med bara en fot i gräset innan. Det förekommer inte.

Ett år stod Hector Bellerin för 6 av 20 felaktiga inkast under en säsong. Jag såg inga större fel med hans inkast då. I gårdagens match reagerade jag på en gång när jag såg en fot i gräset.

Ska vi gå ned på den nivån så får vi nog 20 sidor bara i vad domaren missat för alla lags supportrar här.
Citera
2022-02-11, 21:40
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ska vi gå ned på den nivån så får vi nog 20 sidor bara i vad domaren missat för alla lags supportrar här.

Jag välkomnar att vi går ner djupare på detaljnivå samtidigt som vi höjer nivån i den här tråden.
Citera
2022-02-11, 21:44
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Jag välkomnar att vi går ner djupare på detaljnivå samtidigt som vi höjer nivån i den här tråden.

Haha bra poäng

Dock så tycker jag att nivån på domarna i England är sämst bland toppligorna.
Citera
2022-02-11, 21:48
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Ett gult kort är en varning. Hur kan man få två gula kort utan att först ha hörsammat den första varningen? Först sedan spelet igångsatts igen kan spelaren visa om han tagit till sig varningen. Har han inte det utan gör en ny förseelse, då kan han få ett till gult och därmed rött.

Märklig regelbok... om man kan få två gula så som Martinelli fick igår.

Edit: Jag hade fattat att det kunde varit ett direkt rött. För man kan ju inte springa runt och begå regelbrott ett efter vartannat bara för att domaren låtit spelet gå.

PL-domarna får ståkuk av att sätta dit Arsenal, det hade de aldrig vågat när klubben var ett topplag.

Citat:

Som sagt... ståkuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in