Citat:
Ursprungligen postat av
nerdh
Vår gamla svindyra helautomatiska espressomaskin gick sönder häromdagen. En ny reservdel skulle kosta 2000 så jag åkte till Lidl och dom hade en kvar från sin 699 kr kampanj.
Till min stora förvåning är kaffet varmare, godare och har mer crema.
Nackdelen är ju att det är betydligt omständligare, men det är värt det för mig iaf.
Ja, de kan ibland finnas vissa guldkorn även bland köksmaskiner där. Problemet är väl att veta hur länge den kommer hålla. Å andra sidan så har du väl garanti i ett år om du har kvittot kvar, så krånglar den så är det bara att gå tillbaka med den och de lär ju knappast skicka den på reparation och de lär ju heller inte ha kvar den i sortimentet.
Våran vattenkokare gav upp, eller började i alla fall konstra, för några år sen. Var av en händelse på Rusta och köpte en 1,7 liters Grundig där för 299:- Då jag ofta tycker vattenkokare är långsamma så kollade jag en effekten på den och den hade betydligt mer effekt än de jag haft innan, den är snabbare. Nu har vi nog haft den i ett par år och det får jag väl se som ett bra köp. Så billighetskedjor såsom Lidl kan ibland ha guldkorn även på såna här saker-