2022-02-04, 16:28
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är bara att steka dom ju. Det är bara vanligt fläsk. Stekt fläsk med löksås?

Det lät gott och om du vill få det amerikanskt då med bruna bönor.
Citera
2022-02-05, 14:40
Medlem
bravehs avatar
Lidls linschips innehåller endast 11 g protein (per 100g) medans OLWs linschips har 17 g. Klar varningssignal på att Lidl har fuskar med kvaliteten i det här fallet. Jag tycker ofta att det är tvärtom men här är det helt klart att lägga till två eller tre kronor för att få bättre kvalitet.
Citera
2022-02-05, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Lidls linschips innehåller endast 11 g protein (per 100g) medans OLWs linschips har 17 g. Klar varningssignal på att Lidl har fuskar med kvaliteten i det här fallet. Jag tycker ofta att det är tvärtom men här är det helt klart att lägga till två eller tre kronor för att få bättre kvalitet.

"fuskar med kvalitén"

det är väl helt enkelt mindre mängd linser kontra all annan skit i påsen

billigare är dom väl också gissar jag
Citera
2022-02-05, 23:51
Medlem
vepiss avatar
För oss som gillar picklat (och inte alltid orkar göra själv) är Lidl en guldgruva. De gröna brukarna (Freshona) är billiga som tusan och håller god kvalitet. Rekomenderar särskilt kapris, inlagd rödkål och längdskivad gurka (s.ka hamburgergurka).

Någon som har uppdaterad koll på Lidls olivolja? Är den värd att köpa och om ja, vilken av dem? Tänker främst ha den som vardagsolja.
Citera
2022-02-06, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vepis
För oss som gillar picklat (och inte alltid orkar göra själv) är Lidl en guldgruva. De gröna brukarna (Freshona) är billiga som tusan och håller god kvalitet. Rekomenderar särskilt kapris, inlagd rödkål och längdskivad gurka (s.ka hamburgergurka).

Någon som har uppdaterad koll på Lidls olivolja? Är den värd att köpa och om ja, vilken av dem? Tänker främst ha den som vardagsolja.
Lids olivolja funkar men finns en bättre för samma pris, testa ica basics, kostar 46kr (tror exakt samma som lidls). Är nyttigare då den innehåller mer polyfenoler
Citera
2022-02-06, 01:27
Medlem
Swan65s avatar
Citat:

Deras jalapeños är överlägsna faktiskt
Citera
2022-02-06, 11:51
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Hamburgergurkan är fantastisk. Freshona är, som du säger, överlag ett gott köp.
Citera
2022-02-06, 13:16
Medlem
Om det är så mycket sämre eller bättre överlåter jag till er andra.

Tyvärr har jag ingen Lidl i närheten. Men jag uppskattar de gånger man passerar en Lidl-butik och har möjligheten att handla där, mest för att få testa nya och annorlunda produkter/märken. Går man på ICA/COOP är det ju exakt samma varor och märken hela tiden vilket gör att matglädjen blir noll.
Citera
2022-02-06, 15:57
Medlem
Nu när vi är inne i freshonas produkter slår jag ett slag för deras smörgåsgurka i största behållaren med ~800gram avrunnen vikt skivad smörgåsgurka. MYCKET billigare än likvärdiga produkter såsom felix,garant,onos osv…
Citera
2022-02-06, 19:45
Medlem
Bertings avatar
Köpte en glasburk med Freshona Chillies Hot, det var starka peperoni som låg i spad, men inte de där mjälla. Dessa var lite grövre och"träiga", så kommer ej att köpa dem igen.
Senast redigerad av Berting 2022-02-06 kl. 19:46. Anledning: Tillägg
Citera
2022-02-06, 22:22
Avslutad
Citat:

Håll utkik när de har "spansk vecka" för då brukar de ha spansk olivolja "Solmar" eller vad de nu kallar den, i mitt tycke den bästa olivoljan som finns.
Deras vanliga olivolja duger men inte mer än så, därför köper jag bara den spanska.

På tal om den spanska veckan, hey Lidl varför tog ni bort paellan? Den säljs ju fortfarande i till exempel polska Lidl, så varför inte i Sverige?
Citera
2022-02-07, 16:02
Medlem
CoZeCos avatar
Southern style chicken pops från mcennedy förra veckan var grymt goda, med piri piri såsen från spanska veckan vart det ännu bättre, kommer lätt köpa på mig dessa från restlagret i min lokala butik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in