2022-02-11, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Det är ej konstigare än att tjejer bedömer killars moral baserat på klädsel.

Ja visst hörrudu, för jättevanligt onekligen att om en kille går runt i shorts, så skammar flickor/ samhället honom via hans sexualitet eller hur?

Finns massa ord för pojkar som går i "fel kläder".......typ................................. ............

not!

Finns tonvis för kvinnor som går i "fel" kläder....hora, luder, slyna, fitta, fnask, bitch, subba...behöver jag fortsätta?

Pojkar skammas för riktigt eller påhittad homosexualitet, de skammas INTE för att de är fullständigt normala homo sapiens som gillar gå i moderiktiga kläder och därmed "höra till" eller äger och uttrycker en egen sexualitet.
Citera
2022-02-11, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja visst hörrudu, för jättevanligt onekligen att om en kille går runt i shorts, så skammar flickor/ samhället honom via hans sexualitet eller hur?

Finns massa ord för pojkar som går i "fel kläder".......typ................................. ............

not!

Finns tonvis för kvinnor som går i "fel" kläder....hora, luder, slyna, fitta, fnask, bitch, subba...behöver jag fortsätta?

Samhället kommer inte skamma en tjej för att hon bär shorts. Om något finns gott om sammanhang (arbetsplatser, finare nöjesetablissemang och restauranger) där kvinnor men ej män tillåts visa benen.

Kvinnor bedömer mäns moral baserat på klädsel. Om hon på en dejtingsida ser en man som poserar i bar överkropp kommer hon uppfatta honom som mer narcissistisk, bara ute efter att ligga, ej pojkväns-material. På samma sätt som vissa killar ser kvinnor som gärna visar upp sin kropp som mer självupptagna, promiskuösa, ej lämpliga för seriösa relationer.

Citat:
Pojkar skammas för riktigt eller påhittad homosexualitet, de skammas INTE för att de är fullständigt normala homo sapiens som gillar gå i moderiktiga kläder och därmed "höra till" eller äger och uttrycker en egen sexualitet.

Så homosexuella ingår inte i kategorin ”fullständigt normala homo sapiens”?
Citera
2022-02-11, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Är man dum nog att skicka nakenbilder till en idiot, så är den delen ens eget fel. Han som sprider det är den som gör sig skyldig till ett brott, men att befria henne från ansvaret för sina egna handlingar är idiotiskt.

INGEN "befriar" den som är på bilden för ansvaret av att ha sänt denna enda bild till någon som man då alltså har någon slags intimt förtroende med.

Men det pojkarna på denna skola gör är att lägga ansvaret på att bilder sen SPRIDS runt, på offret, och inte på de som nu faktiskt ägnar sig åt att sprida bilder mot andras vilja.

Hur svårt är det att särskilja på detta?

Om du stjäl en cykel så är det DITT ansvar. Du kan inte skylla på att cykeln stod olåst....eller den låg i ett dike, den var så gammal, eller trasig, eller den saknade ju sadel! etc etc...du har tagit något som inte var ditt.

Om du köper/ säljer en cykel som du vet, eller har all anledning att misstänka, är stulen så är detta också ditt ansvar.

översätt nu detta till olika former av sexrelaterade brott.
Citera
2022-02-11, 13:00
Medlem
Citat:
Samhället kommer inte skamma en tjej för att hon bär shorts. Om något finns gott om sammanhang (arbetsplatser, finare nöjesetablissemang och restauranger) där kvinnor men ej män tillåts visa benen.

Kvinnor bedömer mäns moral baserat på klädsel. Om hon på en dejtingsida ser en man som poserar i bar överkropp kommer hon uppfatta honom som mer narcissistisk, bara ute efter att ligga, ej pojkväns-material. På samma sätt som vissa killar ser kvinnor som gärna visar upp sin kropp som mer självupptagna, promiskuösa, ej lämpliga för seriösa relationer.

Så homosexuella ingår inte i kategorin ”fullständigt normala homo sapiens”?

Massa samhällen skammar tjejer för att de går i shorts, snälla du.
Narcissism är inte moral. Det är en personlighetstyp.

Inget samhälle har skammat män för att de vill ligga.
Att ligga har enkom setts på som ett problem då det gällt kvinnor.
Senast redigerad av Merapi 2022-02-11 kl. 13:03.
Citera
2022-02-11, 13:05
Medlem
Citat:
Massa samhällen skammar tjejer för att de går i shorts, snälla du.

Vilka samhällen skammar tjejer för att de går i moderiktiga shorts?

Citat:
Narcissism är inte moral. Det är en personlighetstyp.

Bitch är också en personlighet (men egentligen en hund).
Hora är ett yrke.

Men används för att beskriva oönskade egenskaper/beteenden.

Citat:
Inget samhälle har skammat män för att de vill ligga.
Att ligga har enkom setts på som ett problem då det gällt kvinnor.

Om en man går runt och frågar kvinnor om sex kommer omgivningens reaktioner förr eller senare bli rejält negativ.

Finns gott om kvinnor som klagar över män som bara vill ligga.
Citera
2022-02-11, 13:16
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
"Sedan den så kallade "sexuella revolutionen" så har sex gått från att vara heligt till att bli en handelsvara på en fri och öppen marknad. Sexet är närvarande dygnet runt, och tillgängligt för barn, i allt mer depraverade former.
Instagramförstörda tonårsflickor pressas att klä sig som strippor, och när en skola vill begränsa denna galenskap med regler så uppmanas de istället av samhället att klä sig "som de vill" i protest mot "ett förtryckande patriarkat".

Är det någon som är förvånad över att denna "frihet" kommer med ett pris?
Men ingen verkar vilja betala. För nu kastar pojkar och flickor paj på varandra om vem som ska betala notan.

"

Flickors "frihet" av att få lov klä sig som de vill, kommer tydligen med ett pris.....
säg mig, nu Flammarion hur ska man tolka vad detta "pris" består av, i detta inlägg från dig i en tråd som alltså avhandlar pojkars större benägenhet att lägga skulden för olika sorters sexrelaterade brott på offren, dvs flickor?

Ansvaret för, och så även skulden för sexbrott har lagts på kvinnors axlar betydligt mer än vad det lagts på mäns genom vår patriarkala historia.
Detta har alltså inte skett via någon "sexuell revolution" eller via kvinnors ökade frihet, utan detta har skett via större privilegier och mindre ansvar för män.

Försvarstalen/ bortförklaringarna/ de låtsade orsaksförklaringarna för att sexbrott sker.....
är ständigt detta malande om att offren gör fel....dvs kvinnor gör fel.

Och på den sidan ställer ställer du dig alltså med dina resonemang.

Vänligen stå för vad du själv sitte roch skriver och sluta ljug för dig själv.

(FB) ECPAT: Pojkar lägger större ansvar på offren för sexbrott

Du lyckades som sagt inte hitta något inlägg där jag menar att kläder orsakar våldtäkt.
Det existerar bara i ditt huvud.

Priset man får betala för gränslöshet är olika saker. En sak jag tog upp var instagramifieringen, hur unga flickor pressas till att vara sexiga 24/7. Jag anser att det är osunt och destruktivt.
Det var ju därför jag satte citationstecken på "som de vill". Kika på mitt citat igen så ser du att jag är 100% intellektuellt hederlig hela vägen. Jag ljuger inte till skillnad från dig. Du kanske kan lära dig något av det?
Ett annat exempel på "pris" är problematiken som artikeln handlar om. Den är ju en konsekvens av bristande gränssättning, och där skrev jag tidigare att pojkarna behövde just en sådan. Så det finns egentligen inget att säga mer än att du är en lögnare som vill smutskasta mig av någon anledning som jag egentligen inte bryr mig om. Jag tycker mest synd om dig eftersom du måste vara en väldigt olycklig människa full av frustration.
Det är fler saker när det kommer till priset av frihet, många fler, men det är definitivt inget av det du ljuger om eller tolkar in. Som att jag skulle skuldbelägga offer eller att kläder leder till våldtäkt.

Säger jag att det är självklart att flickor har ett ansvar för vad de gör, precis som pojkar har det, då är jag en våldtäktsman? Är det rätt uppfattat?
Citera
2022-02-11, 13:19
Medlem
Citat:
Vilka samhällen skammar tjejer för att de går i moderiktiga shorts?

Bitch är också en personlighet (men egentligen en hund).
Hora är ett yrke.

Men används för att beskriva oönskade egenskaper/beteenden.

Om en man går runt och frågar kvinnor om sex kommer omgivningens reaktioner förr eller senare bli rejält negativ.

Finns gott om kvinnor som klagar över män som bara vill ligga.

ja du take a guess....

Nej, bitch är ett nedvärderande uttryck för kvinnor som män av olika skäl inte gillar....hon är för arg, sexuell, självständig eller snackar för mycket ex.
narcissism är en personlighetstyp.

Jävla skillnad.

Beror helt på hur mannen i fråga "frågar om sex".
Citera
2022-02-11, 13:29
Medlem
Citat:
ja du take a guess....

Jag gissar på Sverige. Du har då fel. Det är ej skambelagt att som kvinna bära shorts i Sverige. Däremot shorts på män:

https://www.expressen.se/kvallsposten/thulin-sager-ifran-man-i-shorts-nej-tack/

Citat:
Nej, bitch är ett nedvärderande uttryck för kvinnor som män av olika skäl inte gillar....hon är för arg, sexuell, självständig eller snackar för mycket ex.
narcissism är en personlighetstyp.

Jävla skillnad.

Att lätt bli arg, vara pratsam, promiskuös, med mera, är exempel på personlighetsdrag.

Citat:
Beror helt på hur mannen i fråga "frågar om sex".

Man går runt och artigt frågar random okända kvinnor om sex kommer givetvis generera mycket mer negativ respons än om könen var omvända.
Citera
2022-02-11, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Du lyckades som sagt inte hitta något inlägg där jag menar att kläder orsakar våldtäkt.
Det existerar bara i ditt huvud.

Priset man får betala för gränslöshet är olika saker. En sak jag tog upp var instagramifieringen, hur unga flickor pressas till att vara sexiga 24/7. Jag anser att det är osunt och destruktivt.
Det var ju därför jag satte citationstecken på "som de vill". Kika på mitt citat igen så ser du att jag är 100% intellektuellt hederlig hela vägen. Jag ljuger inte till skillnad från dig. Du kanske kan lära dig något av det?
Ett annat exempel på "pris" är problematiken som artikeln handlar om. Den är ju en konsekvens av bristande gränssättning, och där skrev jag tidigare att pojkarna behövde just en sådan. Så det finns egentligen inget att säga mer än att du är en lögnare som vill smutskasta mig av någon anledning som jag egentligen inte bryr mig om. Jag tycker mest synd om dig eftersom du måste vara en väldigt olycklig människa full av frustration.
Det är fler saker när det kommer till priset av frihet, många fler, men det är definitivt inget av det du ljuger om eller tolkar in. Som att jag skulle skuldbelägga offer eller att kläder leder till våldtäkt.

Säger jag att det är självklart att flickor har ett ansvar för vad de gör, precis som pojkar har det, då är jag en våldtäktsman? Är det rätt uppfattat?

jag hittade direkt ett inlägg du beskriver just klädsel, och jag citerade detta, och länkade ursprunget.
Alla kan själva konstatera hur du resonerar i saken där, så sorry det går alltså inte snacka sig förbi.

Att vara tjej/ kvinna och gå i kläder eller äga en sexualitet som man utövar via att delta i det sexuella spelet som gäller för sin generation/ tid, eller ligga med killar ex. är inte något "gränslöst" utan högst normalt beteende.

Lär dig fatta detta tack. För just där ditt problem ligger.

Människor är alltid sexiga för varandra. kvinnor såväl som män. Är heller inget "gränslöst" utan bara så det är.

och citera tack det inlägg, riktat mot mig, där du skriver att pojkarna behöver lära sig gränser....för har jag inte alls läst från dig.
Citera
2022-02-11, 13:33
Medlem
Citat:
Jag gissar på Sverige. Du har då fel. Det är ej skambelagt att som kvinna bära shorts i Sverige. Däremot shorts på män:

https://www.expressen.se/kvallsposten/thulin-sager-ifran-man-i-shorts-nej-tack/

Att lätt bli arg, vara pratsam, promiskuös, med mera, är exempel på personlighetsdrag.

Man går runt och artigt frågar random okända kvinnor om sex kommer givetvis generera mycket mer negativ respons än om könen var omvända.

Nej, det är exempel på att vara människa och ta sin plats.
Människor blir arga, pratar och har sex.

När vissa inte gillar att vissa grupper av människor får rätt att bete sig som människor. ex ha sex.......så uppstår nedvärderande uttryck....ex. bitch.
Citera
2022-02-11, 13:37
Medlem
Citat:
Nej, det är exempel på att vara människa och ta sin plats.
Människor blir arga, pratar och har sex.

När kvinnor visar upp sin kropp, vill ligga, med mera, så är det att vara människa och ta sin plats.

När män gör samma sak är det narcissism.

Citat:
När vissa inte gillar att vissa grupper av människor får rätt att bete sig som människor. ex ha sex.......så uppstår nedvärderande uttryck....ex. bitch.

Precis som kvinnor som väljer bort lättklädda män, då de utstrålar promiskuitet.
Citera
2022-02-11, 14:23
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
När kvinnor visar upp sin kropp, vill ligga, med mera, så är det att vara människa och ta sin plats.

När män gör samma sak är det narcissism.

Precis som kvinnor som väljer bort lättklädda män, då de utstrålar promiskuitet.
Du det där har jag aldrig hört nån tjej tycka. Det som kan ses som tvivelaktigt är snarare killar som poserar vid nån racerbil på Tinder och liknande. Tjejer dreglar också över lättklädda män. Och på gymmen med dessa grå sweatpants som inte lämnar något åt fantasin…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in