Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
"Sedan den så kallade "sexuella revolutionen" så har sex gått från att vara heligt till att bli en handelsvara på en fri och öppen marknad. Sexet är närvarande dygnet runt, och tillgängligt för barn, i allt mer depraverade former.
Instagramförstörda tonårsflickor pressas att klä sig som strippor, och när en skola vill begränsa denna galenskap med regler så uppmanas de istället av samhället att klä sig "som de vill" i protest mot "ett förtryckande patriarkat".
Är det någon som är förvånad över att denna "frihet" kommer med ett pris?
Men ingen verkar vilja betala. För nu kastar pojkar och flickor paj på varandra om vem som ska betala notan.
"
Flickors "frihet" av att få lov klä sig som de vill, kommer tydligen med ett pris.....
säg mig, nu Flammarion hur ska man tolka vad detta "pris" består av, i detta inlägg från dig i en tråd som alltså avhandlar pojkars större benägenhet att lägga skulden för olika sorters sexrelaterade brott på offren, dvs flickor?
Ansvaret för, och så även skulden för sexbrott har lagts på kvinnors axlar betydligt mer än vad det lagts på mäns genom vår patriarkala historia.
Detta har alltså inte skett via någon "sexuell revolution" eller via kvinnors ökade frihet, utan detta har skett via större privilegier och mindre ansvar för män.
Försvarstalen/ bortförklaringarna/ de låtsade orsaksförklaringarna för att sexbrott sker.....
är ständigt detta malande om att offren gör fel....dvs kvinnor gör fel.
Och på den sidan ställer ställer du dig alltså med dina resonemang.
Vänligen stå för vad du själv sitte roch skriver och sluta ljug för dig själv.
(FB) ECPAT: Pojkar lägger större ansvar på offren för sexbrott
Du lyckades som sagt inte hitta något inlägg där jag menar att kläder orsakar våldtäkt.
Det existerar bara i ditt huvud.
Priset man får betala för gränslöshet är olika saker. En sak jag tog upp var instagramifieringen, hur unga flickor pressas till att vara sexiga 24/7. Jag anser att det är osunt och destruktivt.
Det var ju därför jag satte citationstecken på "som de vill". Kika på mitt citat igen så ser du att jag är 100% intellektuellt hederlig hela vägen. Jag ljuger inte till skillnad från dig. Du kanske kan lära dig något av det?
Ett annat exempel på "pris" är problematiken som artikeln handlar om. Den är ju en konsekvens av bristande gränssättning, och där skrev jag tidigare att pojkarna behövde just en sådan. Så det finns egentligen inget att säga mer än att du är en lögnare som vill smutskasta mig av någon anledning som jag egentligen inte bryr mig om. Jag tycker mest synd om dig eftersom du måste vara en väldigt olycklig människa full av frustration.
Det är fler saker när det kommer till priset av frihet, många fler, men det är definitivt inget av det du ljuger om eller tolkar in. Som att jag skulle skuldbelägga offer eller att kläder leder till våldtäkt.
Säger jag att det är självklart att flickor har ett ansvar för vad de gör, precis som pojkar har det, då är jag en våldtäktsman? Är det rätt uppfattat?