Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Så att jag och min fru inte följer samtyckeslagen är detsamma som att vi utsätter varandra för övergrepp i din värld? Jag tycker ärligt talat synd om dig som inte har fått uppleva en stabil relation med alla de fröjder som en sådan för med sig. I en sådan relation så vet man vad den andre vill utan att uttryckligen fråga. Nu förstår jag att du kommer att ifrågasätta hur jag kan veta vad min fru vill och vice versa, men det beror som sagt på att du troligtvis aldrig har upplevt något sådant.
Samma sak när det gäller min dotter. Bara för att du inte har upplevt förtroende för vuxna människor under din uppväxt så innebär det inte att andra har det så. Att jag gör så gott jag kan för att uppfostra mina barn till starka och självständiga människor är något helt annat än att se dem som ägodelar. Om jag hade velat det senare så hade jag snarare försökt trycka ner dem genom att försöka övertyga dem om att de är maktlösa och oförmögna att utforma sina egna liv.
Du säger dig vara mjuk, men samtidigt så skriver du att du är beredd att döda människor vars åsikter du inte delar. Vidare så haglar det könsord, svordomar, och personangrepp när du skriver. Inte helt balanserat om du frågar mig. Snyggt förresten att du avslutar ditt inlägg med ett "jag är inte rasist, men...". Själv brukar jag skriva "jag är rasist, och..." när jag uttrycker rasistiska åsikter.
Jag har aldrig någonsin påstått att jag skulle döda för vad andra har för åsikter. Du hittar på något sjukligt faktiskt. Jag har i kontexten av att jag kan döda en man som skadar mig, sagt att jag är kapabel till att döda. Vilket jag avstått från eftersom jag är civiliserad och balanserad nog för att inte någonstans passa in på vad du säger.
Jag har dessutom aldrig någonsin skrivit
Jag är inte rasist men...
Jag har de åsikter jag har gällande sexism från andra kulturer och exakt som du själv noterat, har jag personliga erfarenheter. Både av svenska män och invandrare. Det är inte rasism eftersom jag inte är tvingad att tycka om förtryck från någon grupp. Och om ni kallar mig rasist så
bryr jag mig inte alls eftersom jag står upp för mina åsikter men människor kallar mig oftare för öppnare än andra och mer erfaren kring människor som inte är lika mig.
Du är bara en pajas som använder grova ord för att du vet att de är fel. Likt en skitunge som prövar på att
vara lite upprorisk och rebellisk mot mamma och pappa. Med mig är det väl som de säger
Du kan ta människan ur slummen, men aldrig slummen ur människan. När det kommer till dig blir det väl istället
Du kan ta rasisten ur rasismen, men aldrig rasismen ur rasisten. Skillnaderna mellan dig och mig är betydande mina
skäl är fullt legitima efter de upplevelser jag haft. Sedan kan du kalla mig rasist. Hela världen kan göra det. Jag bryr mig inte. Min fight berör män med icke önskvärda beteenden. Den har aldrig någonsin handlat om något annat och där blir även du mig icke önskvärd. För dig kan jag absolut inte känna respekt.
Du uppfostrar inte styrka. Du uppfostrar kloner efter vilka du kräver att dina barn ska bli. Min mamma "gav" mig två sånger i tonåren gällande individer likt dig som säger så mycket om mig. För hon klarade sannolikt av att uppfostra en mycket starkare, självständig unge än vad du någonsin hade klarat av.
"Den här!" sa hon till mig "Kan du spela för dem som tror att de vet något om vem du är!"
https://m.youtube.com/watch?v=gApV9slooPo
Och den andra låten som hon sa beskrev mig bättre än något annat.
https://m.youtube.com/watch?v=Bmzimxfqgfw
Jag tvivlar över att du kan dedikera liknande till dina barn eller att många andra skulle hålla med.
Människor likt dig är mina väderkvarnar. Jag har i många år tidigare varit trött på alla antirasistiska unga kvinnor (i den meningen av att min egen historia aldrig fick utrymme någonstans) men uppskattar dem mer och mer i en värld av de dina bredvid vita, medelålders medelklasskvinnor. Ni tillför så otroligt... lite