2022-02-11, 13:06
Medlem
Vid alla andra tillfällen ska man "se förbi" ursprung och leka blind.
Frågar man en kolsvart afrikan var han kommer ifrån, blir han förnärmad - "Vaddå, jag e ju svensk!!"
oj, superursäkta att jag såg att du var blåsvart och blev intresserad och nyfiken, my misstage

Men när man är förvirrad, pga föräldrarnas påtryckningar -för att dom själva vill upplevas som poppis och nutidstänkande moderna föräldrar- måste tillhörigheten nämnas i varje mening, annars blir detet omvänt KRÄNKT?
(Är det fel att använda detet i detta fall? "Det" beskriver ju en oidentiferbar skapelse, precis som Hen är tänkt att göra -vara oidentiferat

Only in Sweden

Får mig att tänka på denna bok, där bara titeln på sin tid var förskräcklig
https://www.adlibris.com/se/bok/pojken-som-kallades-det-9789174295252

-edit: ändrade tllhörighet till ursprung, så ingen självupplevd svenskaättling blir kränkt
Senast redigerad av Stina2017 2022-02-11 kl. 13:13.
Citera
2022-02-11, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Jag vägrar att kalla någon för en hen. Det är väl bara i politiskt korrekta förvirrade sinnen det finns mer än två kön.
Möjligtvis kan man kalla de värsta de värsta sexuella avarterna för Den, i brist på bättre pronomen.
Kan man ens tilltala dem med ett vänskapligt DU, med tanke på deras förvirrade personligheter?

På vilket sätt skulle användningen av "hen" motsäga att det finns två kön?? Om man vet om det är en kille så kan man säga "han", om man vet att det är en tjej, så funkar ju "hon". Om man inte vet så är ju "hen" alldeles utmärkt.

Ser ärligt talat inte alls varför "hen" inte skulle kunna användas då det bara finns två kön.
Citera
2022-02-11, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är ingen dom. Det är ett beslut av DO. Skolan kan välja att stå på sig och ta det till rätten, men det kommer de antagligen inte att göra.
Antar att skolan finansieras av oss skattebetalare och då anser jag det vara stöld att ge 150 000 kronor till en liten skit som tar illa upp om man inte kallar skiten för hen. STÖLD!!!

Granska vilka som sitter på DO. Vilket politiskt parti hör de till?

Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Man kan undra när det röstas fram en åsna som statsminister.
Du kan lita på att en åsna vet vad som är han och hon. Åsnor godkänner inte hen.
Senast redigerad av ViskSten 2022-02-11 kl. 13:14.
Citera
2022-02-11, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Okej, det måste jag ha missat. Då är ju det hela ännu märkligare. Man kan inte låta bli att undra varför vårdnadshavarna inte tillät läraren att använda elevens tilltalsnamn istället för hen.

Vilket är mest naturligt:

Är Lars här, skulle ha behövt tala med honom, kan ni peka vart han är

Är Lars här, skulle ha behövt tala med Lars, kan ni peka ut vart Lars är

Skulle säga att det är tämligen konstigt och onaturligt att hela tiden strunta i att använda pronomen om en person. Kan helt klart förstå den tanken.
Citera
2022-02-11, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Jämförelsen med riktiga brottsoffers skadestånd känns helt relevant, och får h-n 150 000 för det inträffade lär det bli ett jävla liv precis överallt. Hur har DO ens räknat fram detta helt sjuka skadestånd kan man undra.
Ungefär så här: "Hur högt kan vi sätta det för att skrämma skiten ur folk så att de börjar använda det språkbruk som vi skulle vilja ha makten att tvinga de jävlarna att använda, utan att det blir så högt att hon föredrar att driva ärendet till domstol där det är stor risk att den jävla subban vinner över oss?"
Citera
2022-02-11, 13:15
Medlem
dodcoviddods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Vid alla andra tillfällen ska man "se förbi" tillhörighet och leka blind.
Frågar man en kolsvart afrikan var han kommer ifrån, blir han förnärmad - "Vaddå, jag e ju svensk!!"
oj, superursäkta att jag såg att du var blåsvart och blev intresserad och nyfiken, my misstage

Men när man är förvirrad, pga föräldrarnas påtryckningar -för att dom själva vill upplevas som poppis och nutidstänkande moderna föräldrar- måste tillhörigheten nämnas i varje mening, annars blir detet omvänt KRÄNKT?
(Är det fel att använda detet i detta fall? "Det" beskriver ju en oidentiferbar skapelse, precis som Hen är tänkt att göra -vara oidentiferat

Only in Sweden

Får mig att tänka på denna bok, där bara titeln på sin tid var förskräcklig
https://www.adlibris.com/se/bok/pojken-som-kallades-det-9789174295252

Du är inte ensam i din kamp mot den mentala sjukdomen. Du kan börja se klippet från 13:37 (leet!). Hela woke fallerar på definitionen av vad en kvinna är, vilket de inte klarar av att definera.
Citera
2022-02-11, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Antar att skolan finansieras av oss skattebetalare och då anser jag det vara stöld att ge 150 000 kronor till en liten skit som tar illa upp om man inte kallar skiten för hen. STÖLD!!!

Granska vilka som sitter på DO. Vilket politiskt parti hör de till?

Du kan lita på att en åsna vet vad som är han och hon. Åsnor godkänner inte hen.

I Sverige skulle det vara extremt tveksamt att undersöka anställda personers politiska hemvist. Speciellt om det skulle vara svenska staten som gör det. Så vete fasen om det skulle vara så smart. Och samtidigt, vad spelar det för roll vilken åsikt tjänstemännen skulle ha??
Citera
2022-02-11, 13:16
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
På vilket sätt skulle användningen av "hen" motsäga att det finns två kön?? Om man vet om det är en kille så kan man säga "han", om man vet att det är en tjej, så funkar ju "hon". Om man inte vet så är ju "hen" alldeles utmärkt.

Ser ärligt talat inte alls varför "hen" inte skulle kunna användas då det bara finns två kön.
Finns ingen anledning att kalla någon för en hen utanför hönsgården. Det finns många personliga pronomen vi kan använda i stället.
För övrigt finns det tusentals kön enligt genusteorin. Jag tycker Den eller Det är en bra beskrivning på många av dem, eller för att bli mer precis Det Där.
Citera
2022-02-11, 13:18
Medlem
Forevermores avatar
Rent krasst. Om folk vill bli benämnda som hen. Fine. Men man kan inte kräva skadestånd om man inte blir det.

Det som är helt uppåt väggarna i det här fallet är att personen vill bli tilltalad som "hen". Det är inte normalt svenskt språkbruk att bli tilltalad så. Man säger personens namn eller "du" och där gäller "du" för alla olika verkliga eller påhittade identiteter. Så enkelt skulle det vara. Är man inte nöjd med sitt namn så går det utmärkt att byta till något annat, det gäller även för barn.
Citera
2022-02-11, 13:19
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Vilket är mest naturligt:

Är Lars här, skulle ha behövt tala med honom, kan ni peka vart han är

Är Lars här, skulle ha behövt tala med Lars, kan ni peka ut vart Lars är

Skulle säga att det är tämligen konstigt och onaturligt att hela tiden strunta i att använda pronomen om en person. Kan helt klart förstå den tanken.

Rent grammatiskt är det inget fel på den andra meningen i ditt exempel. Jag tycker inte den låter speciellt konstlad eller onaturlig. Med det sagt kan jag ändå hålla med om att det naturligtvis inte är optimalt att inte kunna använda ett pronomen om en särskild person.
Citera
2022-02-11, 13:19
Medlem
Citat:
Om man inte vet så är ju "hen" alldeles utmärkt.
Visst, men det var ju inte det som var anledningen till att det infördes. Och i det här fallet vet ju läraren vilket kön eleven har.
Citera
2022-02-11, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.do.se/om-do/pressrum/aktuellt/2022/2022-02-10-anvandandet-av-oonskat-pronomen-diskriminering-enligt-do

Vad anser ni om DOs beslut?

Snubben fick 150 000 i skadestånd för att man säger han/hon istället för hen medans jag fick 30 000 kr i skadestånd för att jag blev påkörd av en bil när det var 100% förarens fel, dålig syn och 82 år gammal som dessutom erkände att han egentligen inte borde ha körkort för sin dåliga syn. Detta landet är så infiltrerat av sionistiska horor som vill rövknulla svenska män. Grattis svenskar, detta är varför erat land förstörs av invandrig och feminism men sitt på Flashback & Facebook och gnäll. För det är så det blir förändring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in