2022-02-10, 18:05
Medlem
Snoppdoggydogs avatar
150000??? Det var inte lite pengar han fick. Sverige 2022!
Citera
2022-02-10, 18:19
Medlem
Hade han kunnat säga "Hen med två prickar" alltså "Hän"? lite norrländskt.
Citera
2022-02-10, 18:26
Medlem
DO:s beslut är som taget direkt ur 1984. Krig är fred, frihet är slaveri, kvinnor är män, män är kvinnor och några är tydligen varken kvinnor eller män utan en "hen". En nyfödd bebis kan se skillnaden mellan en man och kvinna, men i dagens samhälle kan vi tydligen inte det längre.

Betyder detta beslut av DO att det är fritt fram att kräva vilka pronomen man vill av andra? Varför ska vi gå mentalsjuka människor till mötes?

Hade det varit etiskt att elda på och bekräfta schizofrena människors vanföreställningar? Svaret är nej. Så varför är det okej att göra det i det här fallet?
Citera
2022-02-10, 18:45
Medlem
Märks att inkvoterade kärringar har börjat ta över styret och rättsväsendet i Sverige.

Inkompetenta känslostyrda galningar.

Sry, var bara tvungen att få ur mig det.
Citera
2022-02-10, 18:46
Medlem
Nu har amerikansk identitetspolitik tagit fäste i Sverige, på riktigt. Sverige blir mer galet för varje år. Vem är denna elev? Hoppas namnet på denna person blir offentligt och att personen vågar stå för vad som skett. Om någon öppnar en officiell GoFundMe till läraren så bidrar jag på direkten. Detta är bland det galnaste jag har läst.

När jag gick i gymnasiet så glömde lärarna namnen på oss alla, eftersom varje lärare har över 300 elever. Har du mattelektion, då har du matteläraren. Har du svenskalektion, då har du svenskläraren. Hur i helvete ska man komma ihåg allas pronomen? Och även om det nu är så att han medvetet kallat eleven för fel pronomen så är det absolut ingenting som en normal människa kan kränkas för. Och sen så finns det biologiskt sett endast två kön - allt annat är hittepå-trams från USA.

Hoppas läraren vänder på det hela och anmäler eleven till DO för att inte ha kallat läraren för giraff, som han identifierar som
Citera
2022-02-10, 18:47
Avstängd
OstgotaHuss avatar
Yttrandefrihet? Eller vadå är det verkligen lag nu att man måste säga en sak, säger man annat riskerar man att bli lagförd?
Citera
2022-02-10, 18:48
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Ebba Åkerlunds föräldrar fick inte ens hälften av den summan.
Citera
2022-02-10, 18:50
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstgotaHus
Yttrandefrihet? Eller vadå är det verkligen lag nu att man måste säga en sak, säger man annat riskerar man att bli lagförd?
Jag vägrar att kalla någon för en hen. Det är väl bara i politiskt korrekta förvirrade sinnen det finns mer än två kön.
Möjligtvis kan man kalla de värsta de värsta sexuella avarterna för Den, i brist på bättre pronomen.
Kan man ens tilltala dem med ett vänskapligt DU, med tanke på deras förvirrade personligheter?
Senast redigerad av Rimbert 2022-02-10 kl. 19:02.
Citera
2022-02-10, 18:52
Avstängd
OstgotaHuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Ebba Åkerlunds föräldrar fick inte ens hälften av den summan.
Ebba råkade dock ut för en förvirrad galning, vem vet vilket trauma han bar med sig? Läraren i detta fall var åtminstone privilegierad.
Citera
2022-02-10, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Det stinker av sionistisk påverkan av svenskt rättsväsende.

DO skall nog stängas omgående då den inte främjar några grundläggande svenska intressen.

Svenska vänsterliberala personer med nordiskt blod i många generationer klarar det här alldeles utmärkt, helt utan yttre påverkan.
Citera
2022-02-10, 18:56
Medlem
Turist i tidens avatar
På min tid tilltalades man med förnamnet eller "du". Inte med "han" eller "hon". Det verkar som gammelsvenska kombinerat med nyspråk att tilltala en elev med "hen".
"Vill hen hämta smygvinkeln?"
Citera
2022-02-10, 18:56
Medlem
Lite nyfiken på en sak, varför inte tilltala han med namn?

Detta problem är inte ens ett problem, eller gick läraren runt och kallade han för pojken hela tiden?
Känns som det finns mycket att kolla upp här innan vi unisont börjar Flashbackhata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in