Citat:
Ursprungligen postat av
KnackehaxanMia
Okej- ja, kan ju va det som menas med att "vara värst o elakast" o att Skugge saknar den sorts journalistiken som arbetssätt.
Googlade nu på det du skrev; "Ingen vill ligga med en vacker tavla" men hittade bara en artikel bakom betalvägg;
https://www.dn.se/kultur/greta-thurfjell-det-ar-skillnad-pa-skonhet-och-atra-fa-vill-ligga-med-en-oljemalning/ är det den du menar?
Har du läst, vad skriver hon, Greta? menar hon att Lena Endre är som en vacker tavla o att det skulle göra att ingen vill ligga med henne? Hahah

- Lena Endre är ju snyggaste kvinnan i Sverige! kvinnlig, varm, sensuell o vacker som ingen annan.
Skulle inte förvåna mig om Skugge m fl av dessa damer skulle va aningen avundsjuk på Endre, just för att hon är så varm o närvarande med ett starkt fördelaktigt utseende dessutom. Vet du om Linda Skugge skrivit ngt om Endre under sin karriär?
Schulman har jag aldrig läst så vet inget om det- du menar han, Alex va?
hahaha stod det
få vill ligga med en oljemålning? Det betyder ju att en del vill faktiskt det.
Mindes tydligen fel på rubriken, då finns risken att jag minns fel på det med Endre också men som jag minns det var det Lena Endre och Helen Mirren som skulle föreställa vackra kvinnor som ingen vill ligga med. För att det är skillnad mellan åtrå och skönhet. Vad vet hon om det, tänkte jag. Men också, för jag har jobbat i kultursektorn och samtidigt varit något av en hipster/wannabe/hangaround, det kan jag villigt erkänna, har hängt på många poesiuppläsningar och releasekalas och liknande evenemang och känner en del folk i kulturbranschen, lyckades aldrig bli publicerad trots enastående begåvning osv och la det där på hyllan. Klippte mig och skaffade ett hederligt jobb istället. Men jag har hört hur snacket går. Bland annat har jag hört Björn Wiman klaga på att det inte går att ha hemmafru längre. Det här tror nog ingen på eftersom han är helylle miljökämpe som är emot antisemitism. Och då måste det ju vara en modern och modig och radikal snubbe.
Men iinnan jag tappar tråden: jag tänkte att en tjugoårig tjej skulle troligtvis aldrig komma på att säga att ingen vill ligga med Lena Endre om hon inte hört sånt där skitprat av Wiman och hans manliga hängarounds. Men det var bara spekulationer och f.ö kanske jag mindes fel eftersom jag trodde rubriken var INGEN vill ligga med en vacker tavla. Fast i stället gav den utrymme för att en del vill ligga med en oljemålning.
Det här var innan artikeln låstes och tänker inte betala för att låsa upp den men någon annan postare kanske kan kolla upp det. Jag blev ganska så förbannad på den förnumstiga och föraktfulla artikeln men med förbehåll, det är inte passande att bli arg på tjugoåringar.
Skugge kan nog ha skrivit om Endre någon gång med tanke på hur många krönikor hon skrivit men det är inget jag lagt på minnet.
Ja Alex Schulman, som började sin karriär med att vara svinelak. Har svårt för honom men han är visst mäkta populär.