2022-02-11, 10:42
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010

Svenska vänsterliberala personer med nordiskt blod i många generationer klarar det här alldeles utmärkt, helt utan yttre påverkan.

Javisst, dom har gjort sig till villiga verktyg för sionismens förtryck och maktutövning i nationer som istället borde fördriva alla typer av sionism och utländsk påverkan.
Citera
2022-02-11, 10:46
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Haha utveckla detta(inte att jag inte håller med dig, men kan du vidareutveckla? för fåren här inne dvs)

Befarar att det skulle bli ett långt inlägg med historiska tillbakablickar på hur sionismen och dess olika politiska verktyg successivt har tagit över alla aspekter av maktutövning i Sverige.

Flertalet har som du mycket riktigt identifierar noll koll.............
Citera
2022-02-11, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseKT
Det behöver inte vara neutralt, men det jag vill förklara är att hen inte fyller någon funktion.
Speciellt inte som tilltalsord, eftersom man inte tilltalar någon med "hon" eller "han" när man talar normal svenska. Man säger "du" när man tilltalar någon, och det är redan könsneutralt.

Jag överväger att anmäla DO till Språkpolisen och kräva att skadestånd på 150.000 för att de har kränkt min språkkänsla.
Citera
2022-02-11, 10:48
Medlem
antoneriks avatar
Det är tråkigt att nazister trollar sönder sådana här trådar genom att svamla om sionistiska krafter och judiskt inflytande. När Magdalena Andersson läser det så blir hon glad. Då får hon en bekräftelse på att den inslagna vägen är den rätta vägen och att DO har gjort rätt.

Om det är någon pojke eller flicka som läser det här så vill jag säga någonting helt seriöst nu.

Det går inte att byta kön. Vi har inte den kunskapen idag att göra det. Det vi kan göra är plastikoperationer i kombination med hormonbehandling och stark medicinering resten av livet för att få någon att känna sig som det andra könet. Men vad det egentligen handlar om är att du är homosexuell, och du måste acceptera det.

Det finns människor som har bytt kön, men som ändå inte blir lyckliga. Det finns vissa som till och med har tagit sitt liv efter det. Men genuspedagogerna känner inget ansvar för dessa individer, eller låtsas som att dom inte finns. Då är det någon annans problem.
Citera
2022-02-11, 10:49
Medlem
Diamondgrits avatar
150 000 för att bli sur över ett ord som ändå inte var riktat till personen i fråga (eftersom han är i tredje person så pratade ju läraren med någon annan om den sjuke). Hur fan är det rimligt?

Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Fullständigt sjukt att DO menar på att folk skall tilltalas med sitt pronomen.
Dags för DO att anställa medarbetare som kan svenska och inte bara inkvotera medarbetare pga av hudfärg och ickebinära kön.

https://www.do.se/om-do/pressrum/aktuellt/2022/2022-02-10-anvandandet-av-oonskat-pronomen-diskriminering-enligt-do
Ja det är ju som sagt inte ens tilltal det handlar om. Om det är en man så tilltalas ju inte denne med "han" utan med "du" eller sitt namn. Pronomen i tredje person används inte i tilltal utan bara när man talar med någon om någon annan.
Citera
2022-02-11, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Finns en sak jag inte fattar. Pronomen han/hon eller hen använder man i regel när en person inte är närvarande. Annars du. Om läraren inte vill använde tredje person pronomen av ideologiska skäl varför inte bara använda tilltalsnamnet i alla sammanhang. Märkligt.

Jag tror inte du fattar vad som har skett.
Läraren har kallat eleven för tilltalsnamnet samt "du".

Eleven vill enbart bli kallad "hen", även om de pratar face-to-face med varandra. Eleven vill alltså inte bli kallad för tilltalsnamn eller "du" eller han/hon. Enbart "hen".

Eleven är så jävla galen att man först identifierar sig som ickebinär och vill bli kallad hen. Men där tar det inte slut. Eleven vill ENDAST bli kallad hen. Allt annat kränker denna elev. Ja, även tilltalsnamnet är kränkande eftersom eleven anser du inte respekterar elevens könsneutralitet då. Vilket makes NO SENSE.
Citera
2022-02-11, 10:50
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det är tråkigt att nazister trollar sönder sådana här trådar genom att svamla om sionistiska krafter och judiskt inflytande. När Magdalena Andersson läser det så blir hon glad. Då får hon en bekräftelse på att den inslagna vägen är den rätta vägen och att DO har gjort rätt.

Om det är någon pojke eller flicka som läser det här så vill jag säga någonting helt seriöst nu.

Det går inte att byta kön. Vi har inte den kunskapen idag att göra det. Det vi kan göra är plastikoperationer i kombination med hormonbehandling och stark medicinering resten av livet för att få någon att känna sig som det andra könet. Men vad det egentligen handlar om är att du är homosexuell, och du måste acceptera det.

Det finns människor som har bytt kön, men som ändå inte blir lyckliga. Det finns vissa som till och med har tagit sitt liv efter det. Men genuspedagogerna känner inget ansvar för dessa individer, eller låtsas som att dom inte finns. Då är det någon annans problem.
Det är inte alla som byter kön och sen lever i heteronormativa förhållanden så där rök din teori.
Citera
2022-02-11, 10:52
Medlem
Diamondgrits avatar
felpost
Citera
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfirma

Eleven vill enbart bli kallad "hen", även om de pratar face-to-face med varandra. Eleven vill alltså inte bli kallad för tilltalsnamn eller "du" eller han/hon. Enbart "hen".

Eleven är så jävla galen att man först identifierar sig som ickebinär och vill bli kallad hen. Men där tar det inte slut. Eleven vill ENDAST bli kallad hen. Allt annat kränker denna elev. Ja, även tilltalsnamnet är kränkande eftersom eleven anser du inte respekterar elevens könsneutralitet då. Vilket makes NO SENSE.
Var framgår det?
Citera
Medlem
WIGGE666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik

Och en person som lider av könsdysfori, kommer aldrig att må bra av att leva i sitt biologiska kön, men många här inne verkar inte bry sig om dessa personer. Hade flashback fått bestämma hade det varit gaskammaren för alla LGBT-personer.
Citera
2022-02-11, 10:54
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfirma

Eleven är så jävla galen att man först identifierar sig som ickebinär och vill bli kallad hen. Men där tar det inte slut. Eleven vill ENDAST bli kallad hen.

Det stämmer inte. Läraren hävdar att barnet aldrig krävt något

"Det var en förälder som drev på ganska hårt. Jag förklarade för styrelsen att jag kunde kompromissa och säga barnets namn i stället för ett pronomen, men eftersom föräldern inte gick med på det så gick inte heller styrelsen med på det.... Barnet har självt aldrig talat om för mig att jag skulle kalla det för ”hen”.

Det är en galen aktivistisk förälder i kombination med en svag skola som drivit fram detta. Waldorfföräldrar är i allmänhet rubbade men den här verkar ha kommit med extra allt.
Citera
2022-02-11, 10:55
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WIGGE666
Och en person som lider av könsdysfori, kommer aldrig att må bra av att leva i sitt biologiska kön, men många här inne verkar inte bry sig om dessa personer. Hade flashback fått bestämma hade det varit gaskammaren för alla LGBT-personer.
Man kan inte vara något annat än sitt biologiska kön. Om man föds som man och sedan väljer att operera bort sina könsdelar och ersätta dem med ett hål så kommer man fortfarande att vara man, men nu utan balle. Om man föds som kvinna men väljer en motsvarande operation kommer man fortfarande att vara kvinna, men nu med en ytterst märklig korv fastsydd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in