2022-02-11, 05:17
Medlem
Med politiska domar som den här, lever vi farligt. Snart dags att dra till skogs, som någon så tidigare i tråden! Med vapen !
Citera
2022-02-11, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
150 000 i skadestånd. Det är mer än vad de flesta brottsoffer får.

Sverige är infiltrerat.

Riktigt ruttet.

Är detta sant?

Att sjadeståndet för detta ligger på denna nivå?

Vi går mot USAs ruttna vardag.
Max 3000kr skall detta vara värt.

Hur många kommer inte vilja få 150000kr ?

Våltäktsoffer borde få 50 miljoner för att likställa brottens natur.

HBTQ rörelsen har infiltrerat vår myndigheter och tappat sans och reson. Detta spär bara på problemet att välja denna typ av åtgärder.

Föds någon till Hen eller kan man själv välja att vilja bli kallad hen.

Jag kommer då från och med idag vilja bli kallad Hen till någon pucko går på bluffen och jag kan stämma personen och få 150000 kr.
Citera
2022-02-11, 06:24
Medlem
SkuttCobains avatar
Så bli kallad sitt namn, Du eller Ni dög inte åt pojkflickan? "KALLA MIG HEN FÖR I HELVETET"!

Att ungarna går runt och kallar varandra svennehora är tydligen inte kränkande?

Ska be mina ungar att kräva bli kallade hen av lärarna, man kanske får napp.
Citera
2022-02-11, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Ok

Då kallar vi dig för Hönan därefter. Gaska kul att Hen betyder Höna på engelska.
https://www.shutterstock.com/sv/search/hen+egg
Samma tanke här!
Varför skall man kalla människor för hönor?

Jag kallar dessa psykiskt sjuka förvirrade människor som lossas att de inte tillhör ett kön för : DET
Senast redigerad av Onebiker 2022-02-11 kl. 06:27.
Citera
2022-02-11, 06:27
Medlem
nowlickits avatar
Vad är det som hindrar läraren från att använda "hen" i talspråk?
Citera
2022-02-11, 06:31
Medlem
Särskilda regler gäller för skolan, eftersom skolan är obligatorisk, och det är barn det handlar om.

Ni som får krupp och utslag av ordet "hen", det är väl skönt för er att ni inte är lärare. På nästan alla andra arbetsplatser borde det vara riskfritt att vägra säga hen.

Själv tycker jag att det var en smula löjligt av läraren att envisas med att inte säga hen. Ifall läraren tyckte att det var så fruktansvärt att ta ordet hen i sin mun, så tycker jag att hon(?) kunde ha gått till rektorn och sagt att det var för svårt för henne att säga hen, och att hon inte klarade av att undervisa den här klassen om hon måste säga hen till en av eleverna. Hon borde också ha talat med eleven själv och elevens föräldrar, så att de åtminstone förstod hur hon kände det.

Men framför allt tycker jag att läraren kunde ha sagt hen till den här eleven. Hur svårt kan det vara?
Citera
2022-02-11, 06:32
Medlem
Har lite svårt att greppa hur ”problemet” ska ha utspelat sig rent praktiskt? Menas det att individen inte vill bli tilltalad med namn, utan med ”Hen”. Jag trodde ”Hen” användes istället för han eller hon. Och då ser jag inte många tillfällen då det skulle bli ”problematiskt” för läraren.

I övrigt är det naturligtvis helt absurt att sådant som biologi och verklighet ska trumfas av någons psykiska problem, och t.om kriminaliseras.
Citera
2022-02-11, 06:33
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.do.se/om-do/pressrum/aktuellt/2022/2022-02-10-anvandandet-av-oonskat-pronomen-diskriminering-enligt-do

Vad anser ni om DOs beslut?

DO är helt bortom tok. Dit söker man sig väl som tjänsteman om man är aktivist och regnbågsmänniska.

För övrigt tilltalar man väl ingen med hen utan säger, Du eller Namnet. Hen är väl vad man använder om någon?? Jag gör det för enkelhetens skull när jag menar han eller hon, men inte som en benämning på ett kön eller som det verkar som ett namn.

Var kan man jämföra "hey mannen" eller "hej tjejen" "hej lilla gumman" Ska det då vara "hej lilla henen" Mina protester gäller det enorma skadeståndet, påståendet om kränkning och fördärvandet av Svenskt språkbruk.

Avskaffa DO nu!
Citera
2022-02-11, 06:36
Medlem
Gubbens avatar
Hade jag varit läraren hade jag uppmanat de andra eleverna att mobba henen. Barn kan vara riktigt elaka.
Citera
2022-02-11, 06:38
Medlem
Finns en sak jag inte fattar. Pronomen han/hon eller hen använder man i regel när en person inte är närvarande. Annars du. Om läraren inte vill använde tredje person pronomen av ideologiska skäl varför inte bara använda tilltalsnamnet i alla sammanhang. Märkligt.
Citera
2022-02-11, 06:45
Bannlyst
Snälla! Bygg nya Mental sjukhus! Dessa femfemmor som tro sej var av icke binära kön behöver få hjälp, det finns lobotomering och andra bra terapi modeller emot dom här sinnessjukdomarna.
Citera
2022-02-11, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
Två vita män frias för kevin mordet 0kr i skadestånd
En invandrarvåldtäktsman får 800 000kr
En psyksjuk unge med får 150 000kr och får lärare avskedad.

sVERIGE är ett sjukt land, detta får mig att inte acceptera bögar flator eller allt vad dessa psykiskt sjuka kallar sig.

Detta är en epedemi i hela den ”rika” världen, ingenting unikt för Sverige.

Föreställ er att kräva att en lärare inte bara ska lära sig allas namn, utan även vad var och en inbillar sig att ha för identitet. Är det sådant vi vill att lärare ska lägga sin energi på? Fullständigt orimligt och absurt. Men det är ju vad man säger här. Svårt att gå tillbaka sedan, när det inte längre rör sig om någon enstaka elev. Men det kanske ingen har tänkt på? Viktigast att vara PK, och att ingen blir kränkt just för stunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in