2022-01-31, 01:36
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Självklart att jag förstår men det som är svårt att förstå är hur kunde flera hundra erfarna personer som letar DA och de har också fått ett hett tips av 2 joggare om både tidpunkt och område
och de missar skrevan?

Har du läst om andra fall där människor har försvunnit?
Om inte så finns det många fall här på FB som du kan läsa om. I några fall tog det lång tid innan kroppen hittades och man hade tidigare letat i just det område utan att då hitta kroppen.
En man försvann under vintern och hittades på sommaren iklädd vinterkläder, endast några km från hemmet. Även sökhund missade mannen.
Läs om Carola Hällberg i Skellefteå som försvann och hittades några månader senare inte så långt ifrån bilen som hittades i skogen direkt vid försvinnandet.
Det är inte alltid så lätt att hitta försvunna personer.
Om du tittar bland andra fall av försvinnanden här så ser du att det finns folk som aldrig hittas. 90 åriga dementa som irrar iväg och aldrig hittas. Borde inte vara så svåra att hitta kan man tycka.
Citera
2022-02-02, 15:38
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om inte så finns det många fall här på FB som du kan läsa om. I några fall tog det lång tid innan kroppen hittades och man hade tidigare letat i just det område utan att då hitta kroppen.
En man försvann under vintern och hittades på sommaren iklädd vinterkläder, endast några km från hemmet. Även sökhund missade mannen.
Läs om Carola Hällberg i Skellefteå som försvann och hittades några månader senare inte så långt ifrån bilen som hittades i skogen direkt vid försvinnandet.
Om du tittar bland andra fall av försvinnanden här så ser du att det finns folk som aldrig hittas. 90 åriga dementa som irrar iväg och aldrig hittas. Borde inte vara så svåra att hitta kan man tycka.
jag har liksom försökt att förklara detta för Anedin men det går liksom inte in i skallen verkar det som. Hänger upp sig att det är "konstigt" och "mystiskt". Fast flera av oss förklarat saker tusen gånger. Jag fattar inte hur man inte kan förstå...
Citera
2022-02-02, 16:07
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
jag har liksom försökt att förklara detta för Anedin men det går liksom inte in i skallen verkar det som. Hänger upp sig att det är "konstigt" och "mystiskt". Fast flera av oss förklarat saker tusen gånger. Jag fattar inte hur man inte kan förstå...

Det kanske är så att Anedin inte har följt andra fall av folk som har försvunnit?
Kanske fallet DA är det enda som är intressant? Då kan jag på sätt och vis förstå att det verkar konstigt "att man inte hittar den man letar efter."
Citera
2022-02-03, 11:40
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Det kanske är så att Anedin inte har följt andra fall av folk som har försvunnit?
Kanske fallet DA är det enda som är intressant? Då kan jag på sätt och vis förstå att det verkar konstigt "att man inte hittar den man letar efter."
Jo, så kan det vara. Men oavsett om man följer ett specifikt ämne eller inte. Så borde man väl läsa dom svar man får och inte fråga samma saker och påpeka samma saker gång efter gång? fast man har fått svar av flera olika oberoende personer. Sen är ju mycket i det här bara rent sunt förnuft.

Motargumenten är ju bara "känslor". Såå, ja... Oavsett vad så tycker inte jag att det handlar om att vara insatt eller inte. Kollar man post historiken i tråden kan det vara något utlägg. Någon (tex jag) svarar, A svarar på det.. Utan att argumentera i 60% av svaren hon fått. Sen kan det ta tre dagar så fortsätter A att älta dom frågor som hon fått svar på. Som mystiska och konstiga. Jag tycker att det är ett lite udda beteende ja.
Citera
2022-02-03, 20:05
Medlem
5549s avatar
Citat:
Jo, så kan det vara. Men oavsett om man följer ett specifikt ämne eller inte. Så borde man väl läsa dom svar man får och inte fråga samma saker och påpeka samma saker gång efter gång? fast man har fått svar av flera olika oberoende personer. Sen är ju mycket i det här bara rent sunt förnuft.

Motargumenten är ju bara "känslor". Såå, ja... Oavsett vad så tycker inte jag att det handlar om att vara insatt eller inte. Kollar man post historiken i tråden kan det vara något utlägg. Någon (tex jag) svarar, A svarar på det.. Utan att argumentera i 60% av svaren hon fått. Sen kan det ta tre dagar så fortsätter A att älta dom frågor som hon fått svar på. Som mystiska och konstiga. Jag tycker att det är ett lite udda beteende ja.
Jo det är udda. Men det handlar väl främst om ett försök att konstant hålla liv i tråden och den här mystiken som har omgett fallet sedan dag ett. Eftersom att Deniz var militär och med turkisk påbrå så måste hans försvinnande ha med det att göra.
Citera
2022-02-08, 06:09
Medlem
Citat:

Jag följer många kriminalfall och läst många fuppar
Jag Är även engagerad i missing people
och är insatt i att många människor saknas och aldrig hittas eller hittas först efter många år
När det gäller DA så har polisen ön så länge inte löst fallet
Och om jag förstått rätt så är det inte nerlagt och har ändrat rikning
Vilket jag också hoppas på att det stämmer
Ni som så säkert tycker er veta e xakt hur det gått till och är så säkra på att det var självmord och tycker att vi andra är "mindre begåvade " pga av vi inte är lika säkra som er och inte har samma åsikt som er i det här fallet
Ni kanske ska aceptera att vi blir inte mer övertygade pga av eran åsikt
Senast redigerad av Anedin 2022-02-08 kl. 06:14.
Citera
2022-02-08, 07:51
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
och är insatt i att många människor saknas och aldrig hittas eller hittas först efter många år

Ni som så säkert tycker er veta e xakt hur det gått till och är så säkra på att det var självmord och tycker att vi andra är "mindre begåvade " pga av vi inte är lika säkra som er och inte har samma åsikt som er i det här fallet

Fetade:

Varför fortsätter du upprepa det här? Det stämmer uppenbarligen inte. Hur mycket du än hoppas på att DA blivit mördad så har han tyvärr tagit sitt liv.

Sen tror jag inte ett dugg på att du följt andra liknande fall eller läst FUPar m.m. - om du nu gjort det, så är det verkligen obegripligt att du tolkar DA's självmord så felaktigt.
Senast redigerad av Vaxad 2022-02-08 kl. 07:54.
Citera
2022-02-09, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Fetade:

Varför fortsätter du upprepa det här? Det stämmer uppenbarligen inte. Hur mycket du än hoppas på att DA blivit mördad så har han tyvärr tagit sitt liv.

Sen tror jag inte ett dugg på att du följt andra liknande fall eller läst FUPar m.m. - om du nu gjort det, så är det verkligen obegripligt att du tolkar DA's självmord så felaktigt.

Jag är inte lika säker på vad som har hän t DA. s
fall som du och vissa andra är

Och ni sitter inte heller på sanningen som ni försöker övertyga oss andra med
Om du var mer insatt i andra fall och inehållet i vissa fuppar så borde du veta att det inte alltid är det enkla svaret som är sanningen
Vad du tror och inte tror är inte så intressant
För det går mer ut på att peka finger till andras åsikter och påståenden om att du vet sanningen om fallet
Citera
2022-02-09, 03:46
Medlem
Citat:

Hon?
Citera
2022-02-09, 05:03
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

På vilket sätt har utredningen ändrat riktning?
Citera
2022-02-09, 16:52
Medlem
Citat:
På vilket sätt har utredningen ändrat riktning?

Det jag hört är att utredningens fokus har ändrat rikning..
Om jag uppfattat det rätt så jobbar polisen med andra infallsvinklar än tidigare
Vad detta innebär vet jag inte det är fortfarande sekretess
Citera
2022-02-10, 22:17
Medlem
Citat:
Det jag hört är att utredningens fokus har ändrat rikning..
Om jag uppfattat det rätt så jobbar polisen med andra infallsvinklar än tidigare
Vad detta innebär vet jag inte det är fortfarande sekretess

Har du direktkontakt med folk som kan lämna information ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in