Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Jag måste ha missuppfattat att du och vissa andra i tråden visste mer om Polacken eftersom ni beskrivit hans tidigare yrke som militär språkunskaper m. m och hur hans agerande och tänk var just den dagen då han gjorde
Nej det har jag inte gjort. Mer än att konstatera att han inte talar Svenska. Dock kan mitt minne svika mig där, jag har dock för mig att hans konversation med da´s psykopat namne var översatt.
Hans militära erfarenhet vet jag inget om mer än att det skall ha spekulerats om det i tråden.
Det enda jag sagt om det är väl att om man är van att bo i en krigszon så kanske man inte blir chockad av en kropp. Men det kan ju räcka med att komma från ett utsatt land för vara på det viset.
Citat:
Jag påstår inte att polacken är skyldig till något brott
Jag tycker bara att det känns märkligt att flera hundra proffsiga reräng sökare missar just den platsen oc med tanke på att dessutom 2 löpare enl uppgifter bevittnat att de sett DA bara en kort bit fr fyndplatsen
Och platsen är inte den naturligaste promenadplatsen i Tyresta naturreservat
Det ligger trots allt lite off där
Jag är mycket väl medveten om att vi har turism som besöker vår natur på olika platser
men vi vet inte ens om denna man är turist eller boende i Sverige
Hur som så hittade han ett lik i naturen (på en mycket undanskymd plats) och jag blev fundersam över var hans reaktion och handling runt detta
Med den logiken är alla fynd i skogar märkliga. Alla kroppar som hittas en lång tid efter stora sök hittas ju av slumpen. Att kroppen dessutom hittas på platser där man redan sökt är inget konstigt överhuvudtaget. Det är hör snarare till vanligheten att man hittas vid platser där man sökt. Orsaken till det är att man söker inte på platser på måfå. Man söker på observation och efter en psykologisk profil. Bland annat. En framgångsrik sökmetod. Men tyvärr så har vi inte tekniken att kunna hitta folk i och under saker. Och som sagts sju tusen gånger men du verkar inte förstå det, så jag försöker en sista gång. Platsen han hittades på/i var av den art att man måst kliva på honom för att hitta kroppen. Försök att förstå det. I det här fallet har man ju faktiskt varit rätt spot on.. Och det var väl snarare slumpen som gjorde att han inte hittades under söken.
Om du inte anklagar polacken för något, vad tjafsar du om då? Jag förstår inte.
Antingen har han hittat kroppen av slumpen och inte riktigt haft koll på hur man kontaktar myndigheter i Sverige.
Eller så är han inblandad och beter sig på det mest märkliga sätt om man mördat eller varit delaktig. Om du inte tror det sista förstår jag inte vad du håller på och tjatar om honom för?
Sen fattar jag inte varför du använder platsens otillgänglighet som argument till att det är konstigt att en vandrare hittar honom när du i samma mening stärker argumenten med att två löpare varit där. Uppenbarligen är det som sagt inte en ödeplats i mitten av ingenstans där inte en människa satt sin fot. Det finns spår av människor överallt där. Men ligger man i en skreva så krävs det lite slump och tur. Man lär ju mer eller mindre kliva över. När du skriver känns det ibland som du aldrig sett en skog/klippterräng. Än mindre deltagit vid sök i terräng. Som avslut kan jag säga att det finns fall där man sökt med hund och missat kroppen men hittat den på platsen där man sökt, mer eller mindre spot on och rakt upp och ner på mossan.
Och som ytterligare kuriosa kan jag berätta om sökpersonal som tror sig vara duktiga som ställer upp men blir så jävla chockade när dom ser döingen att dom går förbi för att hjärnan inte kan registrera vad den sett pga chock. Men som tur är kan det finnas personal i ledet som kanske är mer uppmärksam