2022-02-10, 16:37
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det jag menade var hennes ständiga ursäkter till allt.
Hennes fastställda diagnoser är det lite si och så med, eftersom hon flyttat runt och själv uppgett vad hon haft för diagnoser, olika journaler, osv. När hon ombeds lämna prover, byter hon mottagning mm
Det är inte konstigt att sjukvården och samhället brustit kring henne, hon har själv gjort det möjligt genom att flytta. Socialtjänsten och sjukvården är inte ett och samma, så chansen att börja om har hon skaffat sig om och om igen.
Det skulle vara intressant att se vad som framkommer i alla samlade journaler.
Min känsla är att Lydia utnyttjat det bristande systemet.
Hon nöjer sig inte med vad soc säger på ena stället, då byter hon till en annan. Återkommande och systematiskt.
yes ville mest klargöra att oavsett dyslexi så har anledningen att hon inte klarar av högskolan mest troligt med åtminstone 1 av hennes diagnoser

Jag gillar inte "skitsnacka" om folk jag inte känner därför jag i denna tråden enbart går efter vad som står i fup och journalerna, och egen erfarenhet av mig själv och mitt psyke så avstår från att dela med mig av mina teorier ang alla byten etc hehe.

Men diagnoser går väl inte att fejka oavsett om man inte tillåter sina journaler flytta med genom byte av vårdinrättningar eller? Jag skulle ju inte tex kunna flytta till en ny stad och säga hej jag har ADHD, ge mig Elvanse.? Såna diagnoser måste väl vara "offentliga" inom iallafall sjukvård alternativt att man måste ha med diagnosutredningen?
2022-02-10, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
yes ville mest klargöra att oavsett dyslexi så har anledningen att hon inte klarar av högskolan mest troligt med åtminstone 1 av hennes diagnoser

Jag gillar inte "skitsnacka" om folk jag inte känner därför jag i denna tråden enbart går efter vad som står i fup och journalerna, och egen erfarenhet av mig själv och mitt psyke så avstår från att dela med mig av mina teorier ang alla byten etc hehe.

Men diagnoser går väl inte att fejka oavsett om man inte tillåter sina journaler flytta med genom byte av vårdinrättningar eller? Jag skulle ju inte tex kunna flytta till en ny stad och säga hej jag har ADHD, ge mig Elvanse.? Såna diagnoser måste väl vara "offentliga" inom iallafall sjukvård alternativt att man måste ha med diagnosutredningen?
Nej och ja på din fråga. Då vi endast har en tårtbit av hennes journaler och vad som framkommercdär, är just att hon ombeds att ordna utredningen från Helsingborg, när hon ska lämna prover så byter hon eller ställer in besöken. Det finns ingen sammanhållen journalföring, tacka politikerna för det. Hade det fungerat, skulle mycket inte behövt hända och behandlande läkare hade fått en överblick. Det är ständigt nya läkare, alla som haft med vården att göra, vet att stafettläkarna sällan orkar gå igenom journalen, därför har Lydias sätt fungerat.
Du kan själv sätta dig och anteckna vilka mediciner och diagnoser samt år, som omnämns.
2022-02-10, 16:57
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Nej och ja på din fråga. Då vi endast har en tårtbit av hennes journaler och vad som framkommercdär, är just att hon ombeds att ordna utredningen från Helsingborg, när hon ska lämna prover så byter hon eller ställer in besöken. Det finns ingen sammanhållen journalföring, tacka politikerna för det. Hade det fungerat, skulle mycket inte behövt hända och behandlande läkare hade fått en överblick. Det är ständigt nya läkare, alla som haft med vården att göra, vet att stafettläkarna sällan orkar gå igenom journalen, därför har Lydias sätt fungerat.
Du kan själv sätta dig och anteckna vilka mediciner och diagnoser samt år, som omnämns.
ja det reagerade jag med på att hon inte visste var hon hade utredningen Dock vet jag med handen på hjärtat inte ens var min är just nu (tror i skåpet hehe) däremot tillåter jag alltid mina journaler flytta mellan vårdenheter.

Psykvården i landet är under all kritik. Med mer forskning,kunskap om NPF diagnoser skulle många fler få rätt behandling.

Jag har haft svår bulimi (med upp till 10 kräkningar om dagen) i 30 år och INGEN läkare/psykolog/ätstörningsenhet har ens antytt att jag kanske har en NPF diagnos. Jag blev ett hopplöst fall som inte VILLE bli hjälpt.
Olika läkare hela tiden då inga läkare vill ha fast anställning i den staden jag bor i (de tjänar mer genom inhyrningsjouren)
Först när min "samtalare" på psyk tyckte jag skulle genomgå en autismutredning för att kunna utesluta det så utreddes jag och läkaren på NPF utredningen sa nästan direkt att jag var ett solklart fall av ADHD. Fick medelsvår ADHD diagnos + Autism 1 (aspergers) och sen dag 1 (1 år och 4 månader) med Elvanse har jag varit HELT fri från min 30-åriga bulimi som visade sig "bara" vara en "självmedicinering" mot obehandlad ADHD. (i USA medicineras redan bulimiker med Elvanse)
2022-02-10, 17:08
Avslutad
Citat:
ja det reagerade jag med på att hon inte visste var hon hade utredningen Dock vet jag med handen på hjärtat inte ens var min är just nu (tror i skåpet hehe) däremot tillåter jag alltid mina journaler flytta mellan vårdenheter.

Psykvården i landet är under all kritik. Med mer forskning,kunskap om NPF diagnoser skulle många fler få rätt behandling.

Jag har haft svår bulimi (med upp till 10 kräkningar om dagen) i 30 år och INGEN läkare/psykolog/ätstörningsenhet har ens antytt att jag kanske har en NPF diagnos. Jag blev ett hopplöst fall som inte VILLE bli hjälpt.
Olika läkare hela tiden då inga läkare vill ha fast anställning i den staden jag bor i (de tjänar mer genom inhyrningsjouren)
Först när min "samtalare" på psyk tyckte jag skulle genomgå en autismutredning för att kunna utesluta det så utreddes jag och läkaren på NPF utredningen sa nästan direkt att jag var ett solklart fall av ADHD. Fick medelsvår ADHD diagnos + Autism 1 (aspergers) och sen dag 1 (1 år och 4 månader) med Elvanse har jag varit HELT fri från min 30-åriga bulimi som visade sig "bara" vara en "självmedicinering" mot obehandlad ADHD. (i USA medicineras redan bulimiker med Elvanse)
Japp, jag beklagar din upplevelse, jag delar samma, dock ej bulimi, men totalt inkompetent läkarkår som inte bryr sig, de gör inhopp och skaffar meriter samt löneökning.
Det är förödande att inte ens psykiatrin kan ha samma fasta personal. Det handlar om de mest utsatta och stundtals farligaste (missförstå mig rätt) människorna som behöver en uppslutning av behandlare som känner sina patienter.
Med sin charm och manipulativa sätt har Lydia kunnat låta det fortgå, passar inte upplägget, byter hon mottagning.
2022-02-10, 17:09
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Men hon studerade på SLU I Uppsala sedan hösten 2020 ju, och hon hade läst upp betyg för att kunna komma in där.
Senaste jobbet som jag hörde var innan hon började plugga så jobbade hon med hemsidor på hennes ex Mufit företag.
Och hennes äldsta barn bodde med henne i lägenheten hon hade i Farsta vad jag vet.
Gold94, var får du din information ifrån?
Hösten 2020 ja, hon pluggade max 2 månader.
Och så hemsidor åt hennes EX.
Nu menade ju jag ett riktigt arbete som hon har skaffat helt SJÄLV, och det finns inga såna tyvärr.
Och vart jag får min information ifrån har du inte med att göra.
Det är rätt underhållande dock att läsa dina inlägg ..😅
Senast redigerad av Gold94 2022-02-10 kl. 17:11.
2022-02-10, 17:10
Avslutad
Citat:

Nej, det är inte sammanhållet. Det är inte ens samma journalsystem/datorsystem. Katastrof.
2022-02-10, 17:44
Medlem
Citat:
Ja men det är väl klart jag vet det, har aldrig sagt något annat heller. Som jag påtalat bara, jag har inte ansett mig vara rätt person att hjälpa honom eftersom jag reser så mycket i mitt arbete. Kan du inte läsa EmmeLee?
Tycker också att du får bestämma hur du ska ha det. Ena stunden ljuger Lydia om allt, nästa talar hon sanning när det passar dig/er.
Inget annat än patetiskt ju.
Som jag har sagt upprepande gånger. När jag stannade över natten, var Lydia inte där. Hon var väl hos klasskompisar, med barnen, i sin lägenhet fram till halva april då.
Vad är problemet EmmeLee? Emil ville uppenbarligen ha henne där ju. Annars hade han väl knappast hämtat hennes saker, packat upp hennes saker m.m.
Ge dig EmmeLee, du framstår bara ännu med avundsjuk ju.

Nej, du har inte en enda gång nämt att Emil varit på behandlingshem.

Och jo Lida har ljugit om mycket . Men inte att hon var där varje helg. Det har grannar intygat med.
Det är du som ljuger och hela tiden ändrar din berättelse .
2022-02-10, 18:50
Medlem
Märker att det är svårt för folk som aldrig varit utsatta för en person med personlighetsstörning att förstå hur det är. Kanske var det så här för hennes ex? Galtsurkas berättelse:
Citat:
Jag var tillsammans med en tjej som jag själv har diagnostiserat med borderline. Så fort det var någonting som inte var riktigt som det skulle så blev människan oerhört labil och det vände oftast på en millisekund. Bara man nämnde en annan kvinnas namn så blev det raseriutbrott och man hade varit otrogen och ditten och datten och kvinnan ifråga var en äcklig hora även fast människan knappt visste vem det var man pratade om. Småsaker kunde lätt vridas till något som liknande jordens undergång. När personen ifråga blev arg så var det inte något i stil med "fan vad dum i huvudet du är" utan det skulle kastas saker i golvet, det skulle rivas sönder fotografier och det skulle sägas oerhört elaka saker, verkligen trycka på en svagaste punkter.

Att försöka argumentera var helt lönlöst, särskilt när personen var i detta tillstånd, och även om man själv kunde ha rätt i en sak så slutade det alltid med att man själv hade gjort 10 ggr så mycket fel ändå. Passade det inte så kunde man dra åt helvete och när man väl drog åt helvete så kom gråten fram och då ångrade sig hon så hemskt mycket, extrem manipulation på alla nivåer. Man bränner broar från alla håll men i slutändan så är det ju alltid alla andras fel att man inte längre umgås eller har kontakt längre, detta påpekar man gärna för nya människor man träffar för att hamna i så gott ljus som möjligt och inte hoppas att någon ska se vilken omöjlig människa man är att leva med. Det är fel på familj, det är fel på gamla vänner, det är fel på arbetsgivare och det är fel på alla ens ex.
Återigen manipulation.

Och så fort man dumpat den ena killen så verkar man magiskt ha en ny bakom ett hörn, som om man hade en kölapp eller något. Jag antar att det har någonting med att man inte klarar av att stå ut med sig själv bara? Typ en form utav jag-duger-så-länge-någon-annan-kan-få-mig-att-tro-det.

Om man skulle ut på krogen så fick man höra gliringar om man skulle vara otrogen eller ej, medans personen själv inte tålde alkohol för fem öre och kunde sitta i knät på främlingar och ha det "skoj" för att sedan flippa ur på bokstavligen vem som helst som "kränkt" henne under kvällen, spelade ingen roll om det var en 120kg's anabola-snubbe eller en liten tjej. Skillnaden var bara att man förväntades "rädda" henne från förstnämnda situationen, som om att det var ens eget fel.

Rena lögner om andra människor, som man tyvärr har gått på också. Med talesättet "Är det för bra för att vara sant" så inser man såhär i efterhand hur mycket elaka saker som en person kan vräka ur sig.
2022-02-10, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Hösten 2020 ja, hon pluggade max 2 månader.
Och så hemsidor åt hennes EX.
Nu menade ju jag ett riktigt arbete som hon har skaffat helt SJÄLV, och det finns inga såna tyvärr.
Och vart jag får min information ifrån har du inte med att göra.
Det är rätt underhållande dock att läsa dina inlägg ..😅

Hon läste hela terminen vad jag förstod, och sen vårterminen också. Så jag tror du har blivit lite lurad i infon.
Okej, så alla de personer som arbetar tillsammans med sina män/fruar, har inget riktigt jobb?
2022-02-10, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Nej, du har inte en enda gång nämt att Emil varit på behandlingshem.

Och jo Lida har ljugit om mycket . Men inte att hon var där varje helg. Det har grannar intygat med.
Det är du som ljuger och hela tiden ändrar din berättelse .

Varför skylla jag nämna det?
Jaha, ja det är då samma grannar som vittnat att dom knappt såg Lydia
Lägg ner dina lögner EmmeLee, det lyser igenom som värsta strålkastaren
2022-02-10, 19:05
Medlem
Citat:
Hon läste hela terminen vad jag förstod, och sen vårterminen också. Så jag tror du har blivit lite lurad i infon.
Okej, så alla de personer som arbetar tillsammans med sina män/fruar, har inget riktigt jobb?
Om du inte känner Lydia.,hur kan du veta allt detta om henne?
Varför försvarar du Lydia hela tiden? Det börjar bli ganska genomskinligt
2022-02-10, 19:37
Medlem
Citat:
Japp, jag beklagar din upplevelse, jag delar samma, dock ej bulimi, men totalt inkompetent läkarkår som inte bryr sig, de gör inhopp och skaffar meriter samt löneökning.
Det är förödande att inte ens psykiatrin kan ha samma fasta personal. Det handlar om de mest utsatta och stundtals farligaste (missförstå mig rätt) människorna som behöver en uppslutning av behandlare som känner sina patienter.
Med sin charm och manipulativa sätt har Lydia kunnat låta det fortgå, passar inte upplägget, byter hon mottagning.

Menar du att hon skulle haft kvar behandlingsenheten i Stockholm fastän hon var bosatt i Skåne?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in