2022-02-09, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag har länkat många gånger.

Saken är att du är ute efter att förskjuta fokus från Lydias avrättande av Emil, som om han förtjänat det.
Du har kommit med "din sanning" som inte stämmer överhuvudtaget. Du har läst i tråden, ljugit och allierat dig med de som är förfärade över hur deras Lydia kunde gå så långt som att döda en annan människa. Du har beskrivit en massa märkliga saker, som har varit i syfte att lägga skulden på offret.
Du har förespråkat ett lägre straff, vållande, osv
Ditt upprepande av "min sanning, jag berättar vad jag vet"
Ingen vill höra mer av ditt nonsens.
Skriv en bok, det var några som hävdade att Lydia gjort det, kanske ni kan skriva en tillsammans?

Nu ljuger du igen Mumsbulle.
Du har anklagat mig för en massa, när jag har bett om länkar så här du aldrig kunnat plocka fram något där jag sagt det du säger.
Vad du tycks tro är inget jag bryr mig om. Faktum är ju att du inte känt Emil så bra som du hela tiden har påstått. Det kanske svider, men du behöver inte ta ut det på mig för det.
Jag allierar mig inte med någon, jag kan väl för tusan inte stå till svars om några andra personer tycker likadant som jag...
Sluta trolla!
2022-02-09, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, du lämnade ett antal länkar tidigare också, men jag har lite svårt att se dess relevans för aktuellt fall och särskilt med din syster. Med reservation att din information om din syster är mer än sparsam.
Det efterfrågades av någon i tråden.
Länkarna är relevanta för de visar på de mönster som är väldigt lika mellan olika personer med Borderline, särskilt när det gäller nära relationer. Jag och min syster har båda utretts för Borderline, jag ansågs inte uppfylla diagnoskraven men det gjorde min syster. Min syster har i princip samma diagnoser som Lydia Barth och har liknande historier i bagaget. Så, jo, mitt inlägg var av väsentligt mer intresse i tråden än din kommentar.
2022-02-09, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Länkarna är relevanta för de visar på de mönster som är väldigt lika mellan olika personer med Borderline, särskilt när det gäller nära relationer. Jag och min syster har båda utretts för Borderline, jag ansågs inte uppfylla diagnoskraven men det gjorde min syster. Min syster har i princip samma diagnoser som Lydia Barth och har liknande historier i bagaget. Så, jo, mitt inlägg var av väsentligt mer intresse i tråden än din kommentar.
Jag tackar för länkarna.
Det är vad förvaret hävdade att Lydia är sjuk och borde få vård, men hon har efter rättspsykiatrisk utredning bedömts frisk nog för fängelse.
Jag kan absolut förstå sorgen hos de närstående, uppenbart är det generalknas sen tidig ålder, men det är sjukvården idag som inte fungerar.
Sjukvård och medicinering är ingenting som Lydias familj är förespråkare för, de sökte vård på vidarkliniken, för mamman, finns mycket att läsa om vid googling. Kliniken är numera stängd.
Att inte inse när det behövs riktig läkarvård och godkända mediciner, är tragiskt.
Med rätt hjälp och stöttning från sin familj och samhället, sjukvården, hade väldigt mycket av det Lydia genomgått behövt hända.
Återigen hamnar jag vid föräldraansvarsfrågan, det går inte att förbise vad den gjort i Lydias fall.
#Mumbojumbojärna- tack, men nej tack
2022-02-09, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Trombocyt, jag har försökt förklara några ggr nu för dig att det jag var intresserad av att få ta del av, - var ditt påstående om tiden. " Från några månader upp till ett år" skrev du att det kunde ta m.m.... jag undrade om du hade en länk ang det påståendet då jag aldrig hört talas om det.

Således handlar det inte om länkar ang Borderline. Jag kan själv leta upp sånt, tack.
Jag som började få upp hoppet för dig. Du viftar bort att jag levt tillsammans med en person med Borderline under större delen av mitt liv. Jag har alltså förstahandsinformation vad det gäller att leva med (minst) en person med personlighetsstörning. Jag har själv blivit utredd för samma diagnos. Jag har gått i gruppterapi och enskild terapi för personer med anhörig som har personlighetsstörning. Osv. Om du hade visat minsta intresse för länkarna så hade du märkt ett mönster i de berättelser som förekom där. De flesta berättar nämligen samma sak. De har träffat en person som de tror är deras soulmate. Allt är fantastiskt och de känner sig så uppvaktade och älskade! Sen att det går lite fort och att det finns några frågetecken, vad gör det när det är den rätta? Den här fasen brukar kallas Love bombing på engelska och du måste ha en enorm självdisciplin för att inte falla för den kärlekstsunami du utsätts för. Har du tur kanske den fortsätter i något år men oftast händer något som ändrar din soulmates beteende mot dig mycket tidigare.
Du har gjort något fel och är nu i våldet på den person som du trodde var din bästa vän.
Så, du kan ju föreställa dig den förvirring som uppstår när du blir beskylld för saker du inte har gjort eller att småsaker plötsligt skapar enorma problem i relationen till den du älskar och du trodde älskade dig.
2022-02-09, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt

Vi gör olika bedömningar helt enkelt. Det är OK.
2022-02-09, 17:29
Medlem
Citat:
Det var det vidrigaste du skrivit tror jag, med tanke på dina lögner om att han var din kärlek och att ni skulle flytta och bygga en framtid tillsammans, att du trott du var den enda men förstått att så inte var fallet... jag tycker du ska hoppa in i moppebilen och åka hem.

Om jag förstår saken rätt så träffades LA och E under senvåren samt reser LA mycket i arbetet. Jag skulle säga att dom fortfarande var i början på en relation. Personligen skulle inte jag i det läget göra mig av med mitt arbete. För en förälskelse, nope.

Jag förstår inte riktigt varför E, givet grav alkoholism, inte var inlagd på ett behandlingshem för vård? Eller var han?
2022-02-09, 17:31
Avslutad
Citat:
Om jag förstår saken rätt så träffades LA och E under senvåren samt reser LA mycket i arbetet. Jag skulle säga att dom fortfarande var i början på en relation. Personligen skulle inte jag i det läget göra mig av med mitt arbete. För en förälskelse, nope.

Jag förstår inte riktigt varför E, givet grav alkoholism, inte var inlagd på ett behandlingshem för vård? Eller var han?
Tror du blandat ihop lite, förstår inte vad du menar. Ängeln påstår att de haft ett förhållande sen maj 2020, dvs över ett år innan Lydia avrättade E.
Återigen så ska man väl inte behöva bli dödad för vad?
2022-02-09, 18:55
Medlem
Citat:
Tror du blandat ihop lite, förstår inte vad du menar. Ängeln påstår att de haft ett förhållande sen maj 2020, dvs över ett år innan Lydia avrättade E.
Återigen så ska man väl inte behöva bli dödad för vad?

Absolut skall den som dödar en annan person dömas till straff. Som Lydia redan är.
Ja. Det där irriterande Varför? Lydias brottsregister är Blankt.
2022-02-09, 20:40
Medlem
Citat:

Nja, jag träffade Emil under våren 2020. Vi var båda upptagna om man säger så.
Men som sagt, jag reser mycket i mitt arbete och jag tycker jag är direkt olämplig att hjälpa någon som har ett beroende. Det vill ju till att man finns där dagligdags i så fall, anser jag varje fall.
2022-02-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Men som sagt, jag reser mycket i mitt arbete och jag tycker jag är direkt olämplig att hjälpa någon som har ett beroende. Det vill ju till att man finns där dagligdags i så fall, anser jag varje fall.

Fast om du nu varit nära E borde du vetat att han under den här tiden varit på behandlingshem.
Han gick starkt framåt tills Brölhäxan slog klor a i honom och ville dricka bubbel varje helg som han betalade ihop med hummer och annat.
Sen ville hon dricks ännu mer för att dämpa all den ångest över sitt risiga hemlösa liv.
Som att vifta med en godis framför ett barn och tro att den inte ska ta den.

Och du ängeln, Lida har under ED vittnat om
Att hon tillbringat varje helg hos E från Jan-maj. Maj och framåt heltid.
Så du är ju korkad på riktigt alltså .
Så mycket lögner
Att du orkar sitta här och hålla på
2022-02-09, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Fast om du nu varit nära E borde du vetat att han under den här tiden varit på behandlingshem.
Han gick starkt framåt tills Brölhäxan slog klor a i honom och ville dricka bubbel varje helg som han betalade ihop med hummer och annat.
Sen ville hon dricks ännu mer för att dämpa all den ångest över sitt risiga hemlösa liv.
Som att vifta med en godis framför ett barn och tro att den inte ska ta den.

Och du ängeln, Lida har under ED vittnat om
Att hon tillbringat varje helg hos E från Jan-maj. Maj och framåt heltid.
Så du är ju korkad på riktigt alltså .
Så mycket lögner
Att du orkar sitta här och hålla på

Ja men det är väl klart jag vet det, har aldrig sagt något annat heller. Som jag påtalat bara, jag har inte ansett mig vara rätt person att hjälpa honom eftersom jag reser så mycket i mitt arbete. Kan du inte läsa EmmeLee?
Tycker också att du får bestämma hur du ska ha det. Ena stunden ljuger Lydia om allt, nästa talar hon sanning när det passar dig/er.
Inget annat än patetiskt ju.
Som jag har sagt upprepande gånger. När jag stannade över natten, var Lydia inte där. Hon var väl hos klasskompisar, med barnen, i sin lägenhet fram till halva april då.
Vad är problemet EmmeLee? Emil ville uppenbarligen ha henne där ju. Annars hade han väl knappast hämtat hennes saker, packat upp hennes saker m.m.
Ge dig EmmeLee, du framstår bara ännu med avundsjuk ju.
2022-02-10, 00:07
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie

Ta inte på dig någon som helst skuld för Es alkoholproblem, eller ens att du skulle ha kunnat hjälpt honom med det. Det finns en anledning till att det finns utbildat folk som jobbar med just det, anhöriga, fruar, flickvänner, syskon, föräldrar m.fl. kan inte hjälpa en beroendesjuk annat än med basic/praktiskta saker!

Det kanske var därför som L flippade den där kvällen, att E hade börjat dricka igen fast han högst troligt looovade att inte göra det.

Beroendesjukdom är inte alls lätt att "fixa", varken för utbildade i ämnet, ännu mindre för anhöriga/vänner!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in