Citat:
Ursprungligen postat av
trombocyt
Det efterfrågades av någon i tråden.
Länkarna är relevanta för de visar på de mönster som är väldigt lika mellan olika personer med Borderline, särskilt när det gäller nära relationer. Jag och min syster har båda utretts för Borderline, jag ansågs inte uppfylla diagnoskraven men det gjorde min syster. Min syster har i princip samma diagnoser som Lydia Barth och har liknande historier i bagaget. Så, jo, mitt inlägg var av väsentligt mer intresse i tråden än din kommentar.
Jag tackar för länkarna.
Det är vad förvaret hävdade att Lydia är sjuk och borde få vård, men hon har efter rättspsykiatrisk utredning bedömts frisk nog för fängelse.
Jag kan absolut förstå sorgen hos de närstående, uppenbart är det generalknas sen tidig ålder, men det är sjukvården idag som inte fungerar.
Sjukvård och medicinering är ingenting som Lydias familj är förespråkare för, de sökte vård på vidarkliniken, för mamman, finns mycket att läsa om vid googling. Kliniken är numera stängd.
Att inte inse när det behövs riktig läkarvård och godkända mediciner, är tragiskt.
Med rätt hjälp och stöttning från sin familj och samhället, sjukvården, hade väldigt mycket av det Lydia genomgått behövt hända.
Återigen hamnar jag vid föräldraansvarsfrågan, det går inte att förbise vad den gjort i Lydias fall.
#Mumbojumbojärna- tack, men nej tack