Citat:
yes ville mest klargöra att oavsett dyslexi så har anledningen att hon inte klarar av högskolan mest troligt med åtminstone 1 av hennes diagnoser Det jag menade var hennes ständiga ursäkter till allt.
Hennes fastställda diagnoser är det lite si och så med, eftersom hon flyttat runt och själv uppgett vad hon haft för diagnoser, olika journaler, osv. När hon ombeds lämna prover, byter hon mottagning mm
Det är inte konstigt att sjukvården och samhället brustit kring henne, hon har själv gjort det möjligt genom att flytta. Socialtjänsten och sjukvården är inte ett och samma, så chansen att börja om har hon skaffat sig om och om igen.
Det skulle vara intressant att se vad som framkommer i alla samlade journaler.
Min känsla är att Lydia utnyttjat det bristande systemet.
Hon nöjer sig inte med vad soc säger på ena stället, då byter hon till en annan. Återkommande och systematiskt.
Hennes fastställda diagnoser är det lite si och så med, eftersom hon flyttat runt och själv uppgett vad hon haft för diagnoser, olika journaler, osv. När hon ombeds lämna prover, byter hon mottagning mm
Det är inte konstigt att sjukvården och samhället brustit kring henne, hon har själv gjort det möjligt genom att flytta. Socialtjänsten och sjukvården är inte ett och samma, så chansen att börja om har hon skaffat sig om och om igen.
Det skulle vara intressant att se vad som framkommer i alla samlade journaler.
Min känsla är att Lydia utnyttjat det bristande systemet.
Hon nöjer sig inte med vad soc säger på ena stället, då byter hon till en annan. Återkommande och systematiskt.

Jag gillar inte "skitsnacka" om folk jag inte känner därför jag i denna tråden enbart går efter vad som står i fup och journalerna, och egen erfarenhet av mig själv och mitt psyke så avstår från att dela med mig av mina teorier ang alla byten etc hehe.
Men diagnoser går väl inte att fejka oavsett om man inte tillåter sina journaler flytta med genom byte av vårdinrättningar eller? Jag skulle ju inte tex kunna flytta till en ny stad och säga hej jag har ADHD, ge mig Elvanse.? Såna diagnoser måste väl vara "offentliga" inom iallafall sjukvård alternativt att man måste ha med diagnosutredningen?