2022-02-10, 01:18
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrin
Tur att du inte hakade på, skulle blivit att skrubba fritösen istället. Nu är den på runt fyra spänn efter att ledningen bromsat raset med ett magiskt lock-up avtal. Well played!

Det var inget aktietips, det var gissningar kring vilket bolag som Ibra Kadabra ska börja pumpa härnäst. De som hakade på ett tips som inte getts borde läsa noggrannare.

Vänta bara tills Ibra kör igång då är 1000% tydligen det minsta man kan räkna med, men innan han börjar så lär nog resan mot det rätta värdet fortsätta=0
Citera
2022-02-10, 11:43
Medlem
Glossuss avatar
Norska Elkem levererar en riktigt smaskig Q4 rapport:
https://www.elkem.com/globalassets/corporate/documents/elkem-report-q4-2021.pdf
Efter rapporten drämmer SEB till med en riktkurs på 60 NOK (51)
Citera
2022-02-10, 12:11
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus

Ja, den var inte dum, trodde bara du sysslade med digitalt skräp, förvånade mig att se att du äger något som har ett reellt värde.

Heja Norge
Citera
2022-02-10, 12:24
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Ja, den var inte dum, trodde bara du sysslade med digitalt skräp, förvånade mig att se att du äger något som har ett reellt värde.

Heja Norge

Har en noggrant utvald mix i portföljen.
Trist att du inte tordes haka på förra veckans tips, då hade du gjort dig en hacka.
Citera
2022-02-10, 12:40
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Har en noggrant utvald mix i portföljen.
Trist att du inte tordes haka på förra veckans tips, då hade du gjort dig en hacka.

Det som räddade en slant var att jag inte hade något löst eftersom jag är helt anti mot krypto så skulle jag kortat. Men för all del skräpet gick upp så det var ett bra tips det kan jag inte ta ifrån dig. Hodla inte skräpet för länge bara, för eller senare kommer Tether-härvan dra med sig all krypto ner i källaren

Elkem känns bättre, den kan man nog sitta på ett år till utan oro
Citera
2022-02-10, 13:15
Medlem
Mips störtdök idag efter en inte så dålig rapport som det verkar. Jag fyller på. Tror den kommer tillbaka till runt 1200kr innan hösten
Citera
2022-02-10, 13:21
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:

Grattis till oss Elkemfans, irriterande att jag fick noja och klippte halva innehavet till 1,5% vinst. Elkem är dock fortfarande en helt OK post i portföljen. Innehavet nu upp 19%.

Ligger dock i lä mot t ex ZIM upp 53%, Chevron 29%, Exxon 31%, Golar LNG 29%, LUMI 26%, Freeport-McMoRan 21%, Cheniere Energy 22%, Copper Mountain Mining 40%, Mosaic 21%. Detta är värstingarna över 20% i portföljen, tipset blir fortsatt råvaror, energi och shipping!
Citera
2022-02-10, 13:25
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Grattis till oss Elkemfans, irriterande att jag fick noja och klippte halva innehavet till 1,5% vinst. Elkem är dock fortfarande en helt OK post i portföljen. Innehavet nu upp 19%.

Ligger dock i lä mot t ex ZIM upp 53%, Chevron 29%, Exxon 31%, Golar LNG 29%, LUMI 26%, Freeport-McMoRan 21%, Cheniere Energy 22%, Copper Mountain Mining 40%, Mosaic 21%. Detta är värstingarna över 20% i portföljen, tipset blir fortsatt råvaror, energi och shipping!

Du är stekhet nu.. Riktigt snyggt jobbat!
Citera
2022-02-10, 13:30
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Du är stekhet nu.. Riktigt snyggt jobbat!

Bugar och bockar. Har sett att det gått bra för dig också, och att du duckade senaste EVO-smällen, snyggt!
Citera
2022-02-10, 16:58
Medlem
rallykalles avatar
Savelend fortsätter tugga på uppåt, plus 20% i år.

https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/1236971
Citera
2022-02-10, 17:35
Medlem
bajssprutans avatar
Veckans aktietips är Bayer. Kemibolaget som köpte Monsanto som alla hatar. Blivit stämda på miljarder av folk som fått cancer av vårdslös användning av Roundup. Nerbombade till tusen och alla hatar dem.

Grejen är dock den att herbicider och pesticider blivit skitdyra eftersom kineserna ballat ur och diverse härj lett till produktionsstörningar.
Allt sånt tillverkas såklart i kina då det är svårt att göra miljövänligt.
Produktion av fenoxisyror producerar läbbiga biprodukter som måste benas bort innan det kan sprutas på majsfälten där bioetanolen till lantmännen (som ägs av samma kineser numera via köpet av Syngenta för ett antal år sen) odlas.

Plus all din mat. Om du tror att det är magi som gör att de fina fälten när du är ute och åker på "landet" är så renrasiga så får du nog tänka om. Hormoslyr försvann aldrig, det heter arianne s numera.
Varför min gräsmatta ser ut som en golfbana på en nazi-resort har du inte med att göra.

Sån skit görs helst i kina såklart. Nu har det ju blivit rätt dålig stämning med kina och jag tror att Bayer drar in bra med deg. De gör såklart annan kem också, och pesticider i form av neonikotinider, nikotin on steroids som utrotar insekter.

Varför skulle man vilja investera i ett så ondskefullt företag då ?
Alternativet är att en tredjedel av planetens befolkning svälter ihjäl. Är du så ond ? Köp Bayer.
Utan Roundup dör folk. How dare you!
Senast redigerad av bajssprutan 2022-02-10 kl. 18:08.
Citera
2022-02-10, 20:02
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d3lux
Mips störtdök idag efter en inte så dålig rapport som det verkar. Jag fyller på. Tror den kommer tillbaka till runt 1200kr innan hösten
Det skulle innebära p/e 120 på 2021 års vinst. Well...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in