2022-02-10, 21:41
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Det skulle innebära p/e 120 på 2021 års vinst. Well...

Glöm inte att den stått högt förut, många tycker att allt under det är rea då
Se på Aegirbio, 21000 som sitter och väntar på 400 kronor medan aktien stadigt droppar mot noll.

Ps. Inga jämförelser i övrigt, Mips är ett välskött företag, bara hiskeligt dyrt, fortfarande
Citera
2022-02-10, 21:43
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Veckans aktietips är Bayer. Kemibolaget som köpte Monsanto som alla hatar. Blivit stämda på miljarder av folk som fått cancer av vårdslös användning av Roundup. Nerbombade till tusen och alla hatar dem.

Grejen är dock den att herbicider och pesticider blivit skitdyra eftersom kineserna ballat ur och diverse härj lett till produktionsstörningar.
Allt sånt tillverkas såklart i kina då det är svårt att göra miljövänligt.
Produktion av fenoxisyror producerar läbbiga biprodukter som måste benas bort innan det kan sprutas på majsfälten där bioetanolen till lantmännen (som ägs av samma kineser numera via köpet av Syngenta för ett antal år sen) odlas.

Plus all din mat. Om du tror att det är magi som gör att de fina fälten när du är ute och åker på "landet" är så renrasiga så får du nog tänka om. Hormoslyr försvann aldrig, det heter arianne s numera.
Varför min gräsmatta ser ut som en golfbana på en nazi-resort har du inte med att göra.

Sån skit görs helst i kina såklart. Nu har det ju blivit rätt dålig stämning med kina och jag tror att Bayer drar in bra med deg. De gör såklart annan kem också, och pesticider i form av neonikotinider, nikotin on steroids som utrotar insekter.

Varför skulle man vilja investera i ett så ondskefullt företag då ?
Alternativet är att en tredjedel av planetens befolkning svälter ihjäl. Är du så ond ? Köp Bayer.
Utan Roundup dör folk. How dare you!

Bortsett från att jag tappat all respekt för Tyskland som nation och därför helst undviker företag därifrån, så uppfyller Bayer allt jag vill se i en aktie= vinst är det som räknas, Kanske ska göra ett undantag
Citera
2022-02-10, 22:02
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Glöm inte att den stått högt förut, många tycker att allt under det är rea då
Visserligen, men när övervärderade aktier väl börjat gå ner och återhämtningar misslyckas så brukar de rasa tills gummisnodden som heter fundamenta fångar upp dem.
Citera
2022-02-10, 22:46
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Veckans aktietips är Bayer. Kemibolaget som köpte Monsanto som alla hatar. Blivit stämda på miljarder av folk som fått cancer av vårdslös användning av Roundup. Nerbombade till tusen och alla hatar dem.

Grejen är dock den att herbicider och pesticider blivit skitdyra eftersom kineserna ballat ur och diverse härj lett till produktionsstörningar.
Produktion av fenoxisyror producerar läbbiga biprodukter som måste benas bort innan det kan sprutas på majsfälten där bioetanolen till lantmännen (som ägs av samma kineser numera via köpet av Syngenta för ett antal år sen) odlas.

Plus all din mat. Om du tror att det är magi som gör att de fina fälten när du är ute och åker på "landet" är så renrasiga så får du nog tänka om. Hormoslyr försvann aldrig, det heter arianne s numera.
Varför min gräsmatta ser ut som en golfbana på en nazi-resort har du inte med att göra.

Sån skit görs helst i kina såklart. Nu har det ju blivit rätt dålig stämning med kina och jag tror att Bayer drar in bra med deg. De gör såklart annan kem också, och pesticider i form av neonikotinider, nikotin on steroids som utrotar insekter.

Alternativet är att en tredjedel av planetens befolkning svälter ihjäl. Är du så ond ? Köp Bayer.

Jag har Bayer. Låt mig gissa att du blir lite Bayer baisse imorgon?
Citera
2022-02-11, 06:13
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Jag har Bayer. Låt mig gissa att du blir lite Bayer baisse imorgon?
Nädå, men du får räkna med lite flak från forumets fullblodsrasister.
Ditt innehav räddar i första hand bruna personer, vilka är de som drabbas av svält först.

Egentligen är det ren filantropi och ESG som fan att äga Bayer, bara att ingen fattar det.
Citera
2022-02-11, 09:01
Medlem
Citat:
Nädå, men du får räkna med lite flak från forumets fullblodsrasister.
Ditt innehav räddar i första hand bruna personer, vilka är de som drabbas av svält först.

Egentligen är det ren filantropi och ESG som fan att äga Bayer, bara att ingen fattar det.
Jag kan bara hålla med! Ett effektivt och modernt jordbruk är en förutsättning för en växande världspopulation. Har spanat på Bayer och har en del annat DAX värt redan i portföljen. Basf verkar som en annan liten godbit i det Tyska segmentet.
Citera
2022-02-11, 22:03
Medlem
Glossuss avatar
Citat:

köpte 189 st på ditt tips. Hade flyt och köpte nära dagslägsta, 53:80. Sen gick de så bra så jag köpte 185 till. Ligger plus, än så länge.. Öppnar väl nedåt på måndag nu när S&P stängde på -1,9% Hmmm.
Citera
2022-02-12, 00:54
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
köpte 189 st på ditt tips. Hade flyt och köpte nära dagslägsta, 53:80. Sen gick de så bra så jag köpte 185 till. Ligger plus, än så länge.. Öppnar väl nedåt på måndag nu när S&P stängde på -1,9% Hmmm.

var inte så säker på det, nödvändiga/eftertraktade gick bra over there. Min portfölj steg dryga 2% . I den finns mest metaller av olika slag + olja, kol och uran, mina uran gick dock inget vidare. Min poäng är att sånt som behövs eller som alla vill ha gick bra, precis vad Bayer saluför alltså. Övrigt t ex digitala lösningar, digitala ntf eller bara digital skit som ingen behövt någonsin gick säkert dåligt. Ukrainarna på gränsen mot Ryssland tänker knappast, fuck att jag inte köpte den digitala målningen av den glada apan så jag kunde lånat lite mer krypto med den som säkerhet :end rant beer downed
Citera
2022-02-12, 07:58
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
var inte så säker på det, nödvändiga/eftertraktade gick bra over there. Min portfölj steg dryga 2% . I den finns mest metaller av olika slag + olja, kol och uran, mina uran gick dock inget vidare. Min poäng är att sånt som behövs eller som alla vill ha gick bra, precis vad Bayer saluför alltså. Övrigt t ex digitala lösningar, digitala ntf eller bara digital skit som ingen behövt någonsin gick säkert dåligt. Ukrainarna på gränsen mot Ryssland tänker knappast, fuck att jag inte köpte den digitala målningen av den glada apan så jag kunde lånat lite mer krypto med den som säkerhet :end rant beer downed
Yep. På nödvändigtlistan här noteras yara +3,9%. K + S +2.41% samt Mosaic +2.4% Alla är gödning och relaterad måsteha-industri.
Bayerposten borde vara en tillgång på Måndag. Fast visst, tyskarna är skotträdda som fan på DAXen så inget är hugget i sten.

Uranet följer risk-on assets som buttcorn och nasdaq. Någon sa att long bitcoin är short vix, och det stämmer på ett vis.
Och genom att hålla guld är man short hela cirkusen. Draken är vaken.
Senast redigerad av bajssprutan 2022-02-12 kl. 08:58.
Citera
2022-02-15, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slevinlucky
SOS Ltd, kineniskt företag som minar kryprovalutor.
Citat:
Ursprungligen postat av slevinlucky
Uppe på över 7 dollar i skrivande stund. Låg på 5,30 när jag skrev min första post.
Citat:
Ursprungligen postat av wallemf
Låter lite för läckert för att inte hoppa på 😂

Nere nu på 0,65....

Kineserna förbjöd mining och dom gick åt helvete.
Citera
2022-02-15, 17:16
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Nere nu på 0,65....

Kineserna förbjöd mining och dom gick åt helvete.

Varför vill alla äga något som inte behövs eller efterfrågas? Bortse från att BTC har ett tillskrivet värde, är det någon som vill ha, behöver eller använder skiten(exklusive kriminella)?
Citera
2022-02-15, 20:45
Medlem
Citat:
Varför vill alla äga något som inte behövs eller efterfrågas? Bortse från att BTC har ett tillskrivet värde, är det någon som vill ha, behöver eller använder skiten(exklusive kriminella)?
Exakt snart måste fler än du och jag inse detta. 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in