2022-02-10, 12:10
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om jag förstår saken rätt så träffades LA och E under senvåren samt reser LA mycket i arbetet. Jag skulle säga att dom fortfarande var i början på en relation. Personligen skulle inte jag i det läget göra mig av med mitt arbete. För en förälskelse, nope.

Jag förstår inte riktigt varför E, givet grav alkoholism, inte var inlagd på ett behandlingshem för vård? Eller var han?
Jag håller med vissa skribenter att psykvården har fallerat totalt. Lida skulle ha behövt vara inlagd för både det ena och andra, plus att hon är en tickande bomb för människor i hennes närhet.
Emil erkände att han hade alkoholproblem och försökte ta tag i det.
Det var en milsvid skillnad mellan Lida och Emil, Emil hade jobbat hårt och köpte sitt eget hus, försörjde sina barn mm.
Lida påminner om en white trash kärring som springer runt och hoppas på att män ska försörja henne och stå för bostad.
Vad gjorde Lida egentligen för att hjälpa sig själv? Ingenting.
Istället skyller denna vuxna människa på att hon försökte hjälpa Emil, denna trasiga borderlinebruden kan inte hjälpa någon, bara förstöra.
Hon borde väl ha tänkt på sig själv och sina barn först och främst?

Det kunde hon inte för hon vet att hon har bränt alla broar och andras förtroende.
När Lida träffade Emil såg hon en möjlig kassako med egen villa, klappat och klart!
Emil var inte på samma våglängd och insåg att förhållandet inte skulle funka, han ville inte längre och nu är han död eftersom han grusade Lidas planer och för att Lida inte kunde acceptera ett nej, hon är ju en drottning det är synd om..😏
2022-02-10, 12:20
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag tror också du vill vara nån som du inte är.
Hur många gånger träffade du Emil!?
Varför tror du att han vill ha dig när han lät Lydia flytta in och presenterade henne för sin familj..
Du var inte ens delaktig i hans liv som du så gärna ville men inte han.
Jag tror ni träffades ett fåtal gånger och inte alls när Lydia flyttat in.
Jag tror du är närmare en stalker till Emil som försöker få uppmärksamhet här på Flashback.
Det är synd att Lydia inte fick den hjälp hon behöver för då hade detta inte behövt hända.
Tragiskt för alla.
Tragiskt att inte den svenska psykvården fungerar som den ska
+10 på den 👍
2022-02-10, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Det är ju Lovangelies och även et par "andra" användares taktik, nämligen att kasta fram osanningar om vad andra användare skrivit i tråden, och sedan rapportera och hoppas på att inlägg raderas. På det sättet så kanske någon hoppar på och tror på lögnerna. Infantilt och trist, fast inte lika trist som att sprida rykten om döda människor.
Och all denna möda kommer föra till att Högsta Domstolen, familjer, vänner och inte minst hela flashback, jätteviktiga flashback som man övervakar dygnet om, plötsligt vänder om och äntligen fattar att "visst förtjänade Emil att bli mördad, och den stackars Lida har absolut inget ansvar för vad som hände så ho måste frias direkt och få med sig en fet skadestånd". Jo, tjena.
Det verkar vara väldigt svårt att ta in att Högsta Domstolen har sett över fallet och inte beviljar prövning, sorgligt, att vuxna människor inte förstår eller kan ta till sig det svenska rättssystemet, det är lite skillnad mot de som tror på tomtar och troll, magiska ritualer för sin biodynamiska odling 🙄 högst märkligt. Där kan vi snacka trollkonster..
Det finns människor till allt, kanske dax att låsa denna tråd då det endast verkar som om några mindre begåvade inte kan låta bli med att så biodynamiskt antroposofiska lögner..
Med det sagt, så tillskriver jag inte mig själv eller några andra att de är mindre begåvade, de som vet, de vet..

Lydia kanske borde få en alldeles egen tråd som tar upp hennes framgångsrika liv som lett henne ända till fängelset?
Kanske hon kan skriva sin bok, återhämta sig, nu har hon all tid i världen att få bukt med sina sömnproblem, missbruksproblematik, psykisk ohälsa mm
2022-02-10, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Hej alla.

Har försökt komma in på denna sida länge nu, men inte lyckats förens nu.

Jag har verkligen svårt att greppa det fruktansvärda som har hänt min Emil.
Ja jag skriver så eftersom vi var tillsammans sedan maj 2020.
Jag fick verkligen en chock när jag såg bilden på Lydia, för till mig så Emil att hon var en kusin som mot slutet tillfälligt bodde hon honom.
Såg dom ute och äta med hans barn också, och det såg så okej ut. Alla var glada och barnen skrattade m.m.
Så ni kan säkert förstå att det var rena chocken för mig när det står att hon mördat honom och att hon inte var en kusin ens.
Har så här i efterhand förstått att jag inte var ensam om att vara Den han Älskade.

Citat:
Hej.

Ja, Emil och jag var tillsammans sedan maj 2020, varför är det så konstigt?
Anledningen till varför hans familj inte känner till oss kan ju bero på att han inte hade så bra kontakt med dom. Hans bror bjöd honom inte ens på bröllopet, vilket jag kan tycka är ganska talande.
Och som jag sagt tidigare, vi sågs ofta. Men återigen, vi ville inte skylta med det, och den anledningen behöver jag inte berätta för er.
Jag har varit hemma hos honom både i veckorna och på helger, dock ej träffat "kusinen" Lydia alla gånger. Oftast var hon hos sina barn, I Uppsala, hos klasskompisar m.m.
Och nej, jag såg aldrig att "han delade säng med kusinen" Tror ni inte jag hade reagerat då?
Ja jag vet att han hade andra tjejer som stalkade honom, det berättade han.
Jag bryr mig inte om vad ni tror här inne, men jag vet att vi älskade varandra och tänkte bygga en framtid tillsammans.
Jag kan bara inte fatta att det som har hänt, verkligen har hänt, är så ledsen.

Citat:
Hej.

Ja, vi började som kk till varandra. Och ja, hon levde då med en annan person, precis som även jag gjorde. Ser inget fel i det mer än att vi båda sårade de vi levde med då.
Ja, han är/var väldigt aktiv i området sex vilket jag också är, så återigen, vad är konstigt med det. Jag var dock aldrig med som aktiv i orgierna. Men fanns i huset.

Nä jag drar mig inte för att berätta om saker som hänt, varför skulle jag göra det. Vill ni att man ska ljuga istället? Vi levde så, om någon har problem med det, ja då är det dennes problem!
Är nu både arg och ledsen över hur ni här inne behandlar folk och även över hur ni behandlar Emil!

Citat:
Hej.

Ja det blir bara mer och mer uppenbart att det är få personer här inne som träffat eller ens känner Emil och Lydia.
Jo, jag har träffat dom båda, och för mig var Emil en underbar man som jag så här i efterhand inte var så ärlig mot mig, och säkert inte heller mot hans andra kvinnor.
Jo, Lydia är en väldigt vacker kvinna som enligt min mening håller väldigt hög klass. Hon var snäll och trevlig.
Och jo, jag vill på det bestämdaste påstå att hon fick Emil nykter under ca en månads tid. Varför han föll tillbaka i gamla vanor, vet jag inte riktigt. Kan kanske vara pressen.
Men att vissa här inne håller på att ge andra ökennamn och även kallar Lydia för Lida, är så himla lågt. Vad är ni, 5 år gamla eller?

Citat:
Okej lilla Mumsbulle, plocka fram där jag talar emot mig själv. Se så, plocka fram det!
Du kommer hela tiden med anklagelser, men aldrig att du har kunnat bevisa det.
Återigen, du har uppenbarligen inte känt Emil så väl som du trodde, och det gör kanske lite ont hos dig. Men du behöver inte försöka ta ut det över alla andra för det.
Läs igenom dessa inlägg, tillexempel.
2022-02-10, 13:02
Avslutad
Citat:
Jag kommer inte riktigt ihåg när han fick lämna Bellmans. Men den 14 april var det varje fall när vi satt i köket och han avslöjade deras företagshemligheter.

Citat:
Nu var det ju skillnad på olika besök.
När jag var där och lyssnade på det samtalet, så var jag bara över på en snabb kopp kaffe, då det var vid ca 11.30 tiden på en tisdag.

De gånger jag sov över, var Lydia aldrig där.
Är det så svårt att förstå? Här liksom skrivit det innan också.

Citat:
Vad är det för mystiskt med det?
Jag tog fel på veckodag, det var en måndag, den 18 januari om du nu vill veta.

Citat:
Nu får du allt sluta ljuga. Jag har visst berättat om när jag satt i köket när detta hände.
Du kan själv kolla mina inlägg från 21-11-25 kl: 16.30 och sen att jag fick upprepa mig igen vid 20.18

Så nu får du sluta ljuga så förbannat!

Citat:
Okej lilla Mumsbulle, plocka fram där jag talar emot mig själv. Se så, plocka fram det!
Du kommer hela tiden med anklagelser, men aldrig att du har kunnat bevisa det.
Återigen, du har uppenbarligen inte känt Emil så väl som du trodde, och det gör kanske lite ont hos dig. Men du behöver inte försöka ta ut det över alla andra för det.
Det som gör ont är att du fortsätter din sjuka agenda.
Hur var det nu med det omtalade samtalet i köket?
Det verkar som om du inte är säker på någonting, varken tid, veckodag eller ens vilken månad?!
2022-02-10, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag tror också du vill vara nån som du inte är.
Hur många gånger träffade du Emil!?
Varför tror du att han vill ha dig när han lät Lydia flytta in och presenterade henne för sin familj..
Du var inte ens delaktig i hans liv som du så gärna ville men inte han.
Jag tror ni träffades ett fåtal gånger och inte alls när Lydia flyttat in.
Jag tror du är närmare en stalker till Emil som försöker få uppmärksamhet här på Flashback.
Det är synd att Lydia inte fick den hjälp hon behöver för då hade detta inte behövt hända.
Tragiskt för alla.
Tragiskt att inte den svenska psykvården fungerar som den ska

Jag är precis den jag vill vara, och är mycket nöjd med det.
Och eftersom du inte kände någon av dom så vet du heller inget om varken mig, Emil eller Lydia.
Och du, du kan ju alltid skriva till Lydia och fråga om hon har träffat mig hos Emil eller ej.
2022-02-10, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det som gör ont är att du fortsätter din sjuka agenda.
Hur var det nu med det omtalade samtalet i köket?
Det verkar som om du inte är säker på någonting, varken tid, veckodag eller ens vilken månad?!

Tack för att du plockat fram en del av det jag skrivet. Det bekräftar ju bara att det jag säger är sant.
Var finns de motstridiga uppgifterna? Ja om du tar bort datumen som jag tog fel på, som jag bad om ursäkt för?

Allt stämmer ju, när ska du förstå det? Det har kanske inte slagit dig att han avslöjat fler saker vid olika tillfällen? Du kan ju alltid försöka höra med juristen på Skanska hur mycket info hon fick, och hur många gånger hon fick det.
Så sluta ljug så förbannat, alla förstår vad du är ute efter.
2022-02-10, 13:30
Medlem
Citat:
Det är ju Lovangelies och även et par "andra" användares taktik, nämligen att kasta fram osanningar om vad andra användare skrivit i tråden, och sedan rapportera och hoppas på att inlägg raderas. På det sättet så kanske någon hoppar på och tror på lögnerna. Infantilt och trist, fast inte lika trist som att sprida rykten om döda människor.
Och all denna möda kommer föra till att Högsta Domstolen, familjer, vänner och inte minst hela flashback, jätteviktiga flashback som man övervakar dygnet om, plötsligt vänder om och äntligen fattar att "visst förtjänade Emil att bli mördad, och den stackars Lida har absolut inget ansvar för vad som hände så ho måste frias direkt och få med sig en fet skadestånd". Jo, tjena.

Det är ju fruktansvärt, kan du plocka fram där någon skriver att Emil förtjänade att bli mördad? För det är ju fruktansvärt sagt!
2022-02-10, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Jag håller med vissa skribenter att psykvården har fallerat totalt. Lida skulle ha behövt vara inlagd för både det ena och andra, plus att hon är en tickande bomb för människor i hennes närhet.
Emil erkände att han hade alkoholproblem och försökte ta tag i det.
Det var en milsvid skillnad mellan Lida och Emil, Emil hade jobbat hårt och köpte sitt eget hus, försörjde sina barn mm.
Lida påminner om en white trash kärring som springer runt och hoppas på att män ska försörja henne och stå för bostad.
Vad gjorde Lida egentligen för att hjälpa sig själv? Ingenting.
Istället skyller denna vuxna människa på att hon försökte hjälpa Emil, denna trasiga borderlinebruden kan inte hjälpa någon, bara förstöra.
Hon borde väl ha tänkt på sig själv och sina barn först och främst?

Det kunde hon inte för hon vet att hon har bränt alla broar och andras förtroende.
När Lida träffade Emil såg hon en möjlig kassako med egen villa, klappat och klart!
Emil var inte på samma våglängd och insåg att förhållandet inte skulle funka, han ville inte längre och nu är han död eftersom han grusade Lidas planer och för att Lida inte kunde acceptera ett nej, hon är ju en drottning det är synd om..😏

Es alkoholmissbruk var sedan år känt inom hans familj, den kom inte med Lydia.

Lydia hade tänkt att förändra sin livssituation till det bättre för sig och sina barn via studier på SLU. Därför hade hon ägnat år att läsa upp gymnasiebehörigheten. Hon hade ordnad för tillfälligt boende för sina äldsta barn och förankrat det hos Soc samt sökte nytt boende för sig själv och barnen.

Sin lägenhet i Farsta hade hon kvar till april så boendet hos E varade drygt 2.5 månad. För Es del innebar inte en inneboende någon fördyring - kostnaden för huset var densamma oavsett. E blev troligen förälskad i L vid årsskiftet och han ville gärna ha sällskap i villan. Jag tolkade hans bror som att E hade svårt för ensamhet rent generellt.
2022-02-10, 13:58
Avslutad
Citat:

Lydia hade tänkt att förändra sin livssituation till det bättre för sig och sina barn via studier på SLU. Därför hade hon ägnat år att läsa upp gymnasiebehörigheten. Hon hade ordnad för tillfälligt boende för sina äldsta barn och förankrat det hos Soc samt sökte nytt boende för sig själv och barnen.

Sin lägenhet i Farsta hade hon kvar till april så boendet hos E varade drygt 2.5 månad. För Es del innebar inte en inneboende någon fördyring - kostnaden för huset var densamma oavsett. E blev troligen förälskad i L vid årsskiftet och han ville gärna ha sällskap i villan. Jag tolkade hans bror som att E hade svårt för ensamhet rent generellt.
Du har inte många rätt, varför provar du inte att gå igenom de offentliga dokument och ljudfiler som finns tillgängliga?
Det behövdes inte mer för att alla instanser skulle komma fram till det slutgiltiga straffet 18 år för mord.
Hur kan du feltolka broderns inlägg? Läs dem igen, snälla du. Du kan även läsa Es exsambos inlägg.
2022-02-10, 14:57
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:

Citat:
Det är ju fruktansvärt, kan du plocka fram där någon skriver att Emil förtjänade att bli mördad? För det är ju fruktansvärt sagt!

Det fruktansvärda här är nog att du totalt saknar läsförståelse, eventuellt återigen försöker laga falska trådsanningar.
2022-02-10, 14:58
Medlem
Mercedes avatar
Citat:

1 månad innan mordet:

21-05-07 (s12) "påbörjade studera till Landskapsingenjör i Uppsala HT 2020 men har ej klarat av studierna pga dyslexi.
Riskerar nu att ej få CSN. Pat blir tårögd när hon berättar att hennes liv är förstört och att hon har förstört det för barnen."

(s 24) "K*vin presenterar deras akuta boendelösningar i form av vandrarhem, men varnar patienten att där bor många som har missbruksproblematik. Patienten är tydlig med att hon har missbruksproblematik men att hon självständigt har svårt att söka bostad på grund av hennes betalningsanmärkningar."

Lydia blir då hänvisad till enheten för ekonomiskt bistånd, istället för vuxenenheten (socialpsykiatrin)

(s 25) S*fia (enhetschef för ekonomiskt bistånd) är tydlig med att det ekonomiskt bistånd kan bevilja i form av boende är just vandrarhem, men efter inkomna uppgifter att patienten har egna inkomster så ser S*fia inget hinder för patienten att själv leta efter ett vandrarhem/hotellrum och bekosta det självständigt. Sofia är tydlig med att de arbetar inte som bostadsförmedlare utan den akuta lösningen de har är härbärgen, något som patienten redan har tackat nej till i och med att hon anser att hon inte tillhör den målgruppen.

Du ser någon som håller på att förändra sin livssituation till det bättre.

Jag ser någon som är desperat efter ett boende och då hon inte klarar av studierna så riskerar hon att bli av med CSN och kan ej söka lägenhet på egen hand iom betalningsanmärkningar.

Jag ser också någon så desperat så när hon inser att Emils hem inte kommer bli hennes hem så:

E: Åk härifrån bara
L: På riktigt?
E: yes
L: Okej bra (skottljud)
E: ah fan

hur som, tragiskt för alla inblandade och hoppas hon nu får den behandling som funkar bäst på hennes problematik OCH att hon orkar/kan ta till sig den i framtiden

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in