2022-02-10, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Trombocyt, jag har försökt förklara några ggr nu för dig att det jag var intresserad av att få ta del av, - var ditt påstående om tiden. " Från några månader upp till ett år" skrev du att det kunde ta m.m.... jag undrade om du hade en länk ang det påståendet då jag aldrig hört talas om det.

Således handlar det inte om länkar ang Borderline. Jag kan själv leta upp sånt, tack.

Sök på "clinger phase borderline" finns mycket intressant där.
Allt från att du träffar dom och det är synd om dom då alla varit elaka,sen hur dom kopierar dig då dom tror du är riddaren på den vita springaren och du tror då samtidigt att du träffat din själsfrände.
Sen börjar the roller coaster,måste upplevas för att förstå hur det kan vara.
Jag har då aldrig varit med om nåt liknande.
2022-02-10, 02:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Nja, jag träffade Emil under våren 2020. Vi var båda upptagna om man säger så.
Men som sagt, jag reser mycket i mitt arbete och jag tycker jag är direkt olämplig att hjälpa någon som har ett beroende. Det vill ju till att man finns där dagligdags i så fall, anser jag varje fall.
Det är förunderligt hur du återigen uttalar dig om att inte hjälpa någon som har ett beroende.
Exakt vad var du ute efter i din påstådda relation? Du utnyttjade en människa för egen vinning. Fy fan.
2022-02-10, 02:28
Avslutad
Citat:
Ja men det är väl klart jag vet det, har aldrig sagt något annat heller. Som jag påtalat bara, jag har inte ansett mig vara rätt person att hjälpa honom eftersom jag reser så mycket i mitt arbete. Kan du inte läsa EmmeLee?
Tycker också att du får bestämma hur du ska ha det. Ena stunden ljuger Lydia om allt, nästa talar hon sanning när det passar dig/er.
Inget annat än patetiskt ju.
Som jag har sagt upprepande gånger. När jag stannade över natten, var Lydia inte där. Hon var väl hos klasskompisar, med barnen, i sin lägenhet fram till halva april då.
Vad är problemet EmmeLee? Emil ville uppenbarligen ha henne där ju. Annars hade han väl knappast hämtat hennes saker, packat upp hennes saker m.m.
Ge dig EmmeLee, du framstår bara ännu med avundsjuk ju.
Du fortsätter din smutskampanj, varför?
Det verkar som att du har lite svårt att förstå hur dumt det låter, läs igenom dina inlägg, (de som finns kvar) ser du inte att du gång på gång säger emot dig själv?
Har du inte förstått vad som redan blivit fastslaget i alla instanser?
2022-02-10, 02:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Fast om du nu varit nära E borde du vetat att han under den här tiden varit på behandlingshem.
Han gick starkt framåt tills Brölhäxan slog klor a i honom och ville dricka bubbel varje helg som han betalade ihop med hummer och annat.
Sen ville hon dricks ännu mer för att dämpa all den ångest över sitt risiga hemlösa liv.
Som att vifta med en godis framför ett barn och tro att den inte ska ta den.

Och du ängeln, Lida har under ED vittnat om
Att hon tillbringat varje helg hos E från Jan-maj. Maj och framåt heltid.
Så du är ju korkad på riktigt alltså .
Så mycket lögner
Att du orkar sitta här och hålla på
Här måste jag rätta dig, den åtalade, får ljuga hur mycket som helst, för att försöka komma undan. Det är åklagarens jobb att bevisa vad som är troligt bortom rimligt tvivel.

Vittnen däremot behöver avlägga en vittnesed:

”Jag N.N. lovar och försäkrar på heder och samvete att jag ska säga hela sanningen och intet förtiga, tillägga eller förändra”.

Att bryta mot detta, dvs. att ljuga eller undanhålla fakta, är att begå mened, vilket är ett brott.

De som inte behöver avlägga vittnesed är närstående, familj, make/maka.
2022-02-10, 08:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ta inte på dig någon som helst skuld för Es alkoholproblem, eller ens att du skulle ha kunnat hjälpt honom med det. Det finns en anledning till att det finns utbildat folk som jobbar med just det, anhöriga, fruar, flickvänner, syskon, föräldrar m.fl. kan inte hjälpa en beroendesjuk annat än med basic/praktiskta saker!

Det kanske var därför som L flippade den där kvällen, att E hade börjat dricka igen fast han högst troligt looovade att inte göra det.

Beroendesjukdom är inte alls lätt att "fixa", varken för utbildade i ämnet, ännu mindre för anhöriga/vänner!
Hur var det med att hitta på och skapa trådsanningar?
Emils familj gjorde allt i sin makt för att hjälpa.

Du hyllar en uppmärksamhetstörstande anonym skribent på flashback som uttryckligen beskriver att hen inte brydde sig om att hjälpa en människa i missbruk, då undrar jag vad syftet till de påstådda flyktiga besök under märkliga omständigheter hade för syfte?
Smuggelgods? Kriminell verksamhet hos intet ont anande person i beroendeställning?
Det är lite svårt att ta in att skribenten ljuger?
2022-02-10, 08:37
Medlem
Citat:
Ta inte på dig någon som helst skuld för Es alkoholproblem, eller ens att du skulle ha kunnat hjälpt honom med det. Det finns en anledning till att det finns utbildat folk som jobbar med just det, anhöriga, fruar, flickvänner, syskon, föräldrar m.fl. kan inte hjälpa en beroendesjuk annat än med basic/praktiskta saker!

Det kanske var därför som L flippade den där kvällen, att E hade börjat dricka igen fast han högst troligt looovade att inte göra det.

Beroendesjukdom är inte alls lätt att "fixa", varken för utbildade i ämnet, ännu mindre för anhöriga/vänner!

Precis, det krävs utbildad personal för sånt. Det är säkert en av orsakerna till varför hans mamma skrev att hon ej kunde hjälpa, ej hade verktygen.
Det är bara patetiskt av vissa att tro dom kan hjälpa en alkoholist så lätt.
2022-02-10, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är förunderligt hur du återigen uttalar dig om att inte hjälpa någon som har ett beroende.
Exakt vad var du ute efter i din påstådda relation? Du utnyttjade en människa för egen vinning. Fy fan.

Jag skrev att jag inte anser att jag kunde/kan hjälpa en person med ett beroende.
Du vet (Eller nej, du vet inte), man behöver finnas vid personens sida hela tiden då, vilket jag inte kunde.
2022-02-10, 08:43
Medlem
Citat:
Du fortsätter din smutskampanj, varför?
Det verkar som att du har lite svårt att förstå hur dumt det låter, läs igenom dina inlägg, (de som finns kvar) ser du inte att du gång på gång säger emot dig själv?
Har du inte förstått vad som redan blivit fastslaget i alla instanser?

Okej lilla Mumsbulle, plocka fram där jag talar emot mig själv. Se så, plocka fram det!
Du kommer hela tiden med anklagelser, men aldrig att du har kunnat bevisa det.
Återigen, du har uppenbarligen inte känt Emil så väl som du trodde, och det gör kanske lite ont hos dig. Men du behöver inte försöka ta ut det över alla andra för det.
2022-02-10, 10:06
Medlem
Citat:
Se, nu ljuger du igen Mumsbulle.
Du kan inte sluta med dina lögner, du är som en mytoman
Plocka fram infon!
Jag tror också du vill vara nån som du inte är.
Hur många gånger träffade du Emil!?
Varför tror du att han vill ha dig när han lät Lydia flytta in och presenterade henne för sin familj..
Du var inte ens delaktig i hans liv som du så gärna ville men inte han.
Jag tror ni träffades ett fåtal gånger och inte alls när Lydia flyttat in.
Jag tror du är närmare en stalker till Emil som försöker få uppmärksamhet här på Flashback.
Det är synd att Lydia inte fick den hjälp hon behöver för då hade detta inte behövt hända.
Tragiskt för alla.
Tragiskt att inte den svenska psykvården fungerar som den ska
2022-02-10, 11:08
Medlem
Mercedes avatar
Citat:

jag gillar egentligen inte att qutoa dig för du har redan bestämt dig för att det ÄR Emils beteende som gjorde att Lydia flippade och då är det svårt för dig att hitta andra orsaker men Lydia säger SJÄLV att hon försökt hålla sig undan att hamna i den här situationen HELA sitt liv, varför är det så svårt att föreställa sig att kanske Emil inte gjorde så mycket annat än att BAD HENNE GÅ?
Både Lydia OCH sjukvården har tagit upp MASSOR om hennes oro för att vara utan boende, varför kan det inte vara så "enkelt" att det ihop med alkohol+ diagnoser gjorde att situationen hon försökt hålla sig undan ändå hände?
Varför inte börja gräva i psyk/sjukvården istället för att vända Emils liv upp och ner för att hitta orsaken? Men psykisk ohälsa kanske inte ingår i ditt intresse av kriminalfall?

"När vi närmar oss polishuset säger Lydia att hon har sålt en hästgård och gått i personlig
konkurs. Hon säger att hon har försökt hålla sig undan att hamna i den här situationen under
hela livet men att hon nu sitter där hon sitter.
Lydia nämner flertalet gånger under färden att hon studerar på universitet och uppfattas vara
väldigt stolt över detta."
2022-02-10, 11:29
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Vad vill du framföra?
Vem försvarar jag?
Varför är du så aggressiv mot mig?
Det är ju Lovangelies och även et par "andra" användares taktik, nämligen att kasta fram osanningar om vad andra användare skrivit i tråden, och sedan rapportera och hoppas på att inlägg raderas. På det sättet så kanske någon hoppar på och tror på lögnerna. Infantilt och trist, fast inte lika trist som att sprida rykten om döda människor.
Och all denna möda kommer föra till att Högsta Domstolen, familjer, vänner och inte minst hela flashback, jätteviktiga flashback som man övervakar dygnet om, plötsligt vänder om och äntligen fattar att "visst förtjänade Emil att bli mördad, och den stackars Lida har absolut inget ansvar för vad som hände så ho måste frias direkt och få med sig en fet skadestånd". Jo, tjena.
2022-02-10, 11:37
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om jag förstår saken rätt så träffades LA och E under senvåren samt reser LA mycket i arbetet. Jag skulle säga att dom fortfarande var i början på en relation. Personligen skulle inte jag i det läget göra mig av med mitt arbete. För en förälskelse, nope.

Jag förstår inte riktigt varför E, givet grav alkoholism, inte var inlagd på ett behandlingshem för vård? Eller var han?
Vem är LA?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in