Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Det oskyldiga lammet Lambääärtz är vad du har att komma med?
Skjut budbäraren du. Lambertz gör många saker, åtskilliga dåliga, men att förfalska delar av en FUP är inget jag sett. Det är alltså inte hans åsikter eller slutsatser det handlar om. Så jag utgår från att dessa utskrifter stämmer bokstav för bokstav. Men du kanske har en annan källa till utskrifter av förhör med bröderna och pappa Weines anteckningar?
Har du något att invända i sakfrågan, dvs varför bröderna båda berättar för mamma och pappa om hur de är med och dödar Kevin och sedan bär bort och gömmer honom?
T.ex. hur det kommer sig att Robin berättar om ”pinnen” och Kevins hals inte bara i de förhören utan även för pappan:
”Den 18 november
(Weine)
Weine: Frågar om Robin vill titta på en teckning som pappa har fått av någon.
Robin: Ja det vill jag.
Weine: Jag visar teckningen som han hade gjort själv, det var teckningen han kallar verktyg. Jag frågar Robin: Är det en pinne eller ett verktyg?
Robin: Det är inte någon pinne. Det är den vi petade mot hals och mage med på Kevin. Sen tog jag den och kastade den långt ut i vattnet så ingen annat barn skulle dö.”
http://goranlambertz.se/bilaga-2-til...kningsnamnden/
Konstigt sätt att uttrycka sig på om man inte är inblandad i Kevins död, eller hur tänker du?