Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-10, 07:29
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Två oskyldigt dömda barn, som nu blivit vuxna, anses inte värda någon kompensation för vad de utsatts för.

Vad väntar de ansvariga på?
självmord?
Fel har begåtts, stå för det.

Kevin kommer inte tillbaks.
Utredningen är ett katastrofalt misslyckande, pinsamt.
En mördare går fri

Vad hände med tjänstemannaansvaret?
Om vi bortser från de faktum att bröderna inte är dömda till något (vilket vore en omöjlighet för icke straffmyndiga), hur menar du att pappa Weines anteckningar från sina egna samtal med sönerna en dryg månad efter mordet blev till? Bröderna berättar där om att de dödat och flyttat Kevin (men tillsammans med ytterligare två pojkar, A & B), t.ex.:
” W: Vilken var det som dödade Kevin?
C: Det var jag och A, men det var inte meningen.
W: Vilka var det som bar bort Kevin?
C: Det var jag och A och Robin tittade på.
W: Vilkens idé var det, som säger att ni måste gömma Kevin?
C: A sa det.”

http://goranlambertz.se/bilaga-2-til...kningsnamnden/
Märklig sak att berätta för sin pappa om man är oskyldig. Tänker du dig att det bara var A och/eller B som mördade Kevin, eller är det en 5:e helt okönd GM?

Den dystra sanningen är att sannolikheten är noll för att bröderna inte var med när Kevin dog. Huruvida någon ytterligare var med kommer aldrig att kunna fastställas med säkerhet, men så är det ju med nästan alla mordfall.
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-02-10 kl. 07:36.
Citera
2022-02-10, 07:53
Medlem
Innehållet iett axplock av inläggen i denna tråd bevisar att många som häckar på Flashback 1) inte har något liv 2) är fullständigt bakom flötet 3) är känslosamma mähän 4) okritiskt sörplar i sig vilken dynga som helst bara den överensstämmer med deras egen vääärdegruund. Det borde inte vara så jävla svårt att komma fram till att dessa två "oskyldiga" små juveler måste ha varit djupt insyltade i det som hände offret. Att de nu försöker casha in bekräftar bara att de fortfarande är förhärdade typer som ingenting lärt av det de varit med om/orsakat andra.
Citera
2022-02-10, 08:04
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Om vi bortser från de faktum att bröderna inte är dömda till något (vilket vore en omöjlighet för icke straffmyndiga), hur menar du att pappa Weines anteckningar från sina egna samtal med sönerna en dryg månad efter mordet blev till? Bröderna berättar där om att de dödat och flyttat Kevin (men tillsammans med ytterligare två pojkar, A & B), t.ex.:
” W: Vilken var det som dödade Kevin?
C: Det var jag och A, men det var inte meningen.
W: Vilka var det som bar bort Kevin?
C: Det var jag och A och Robin tittade på.
W: Vilkens idé var det, som säger att ni måste gömma Kevin?
C: A sa det.”

Märklig sak att berätta för sin pappa om man är oskyldig. Tänker du dig att det bara var A och/eller B som mördade Kevin, eller är det en 5:e helt okönd GM?

Den dystra sanningen är att sannolikheten är noll för att bröderna inte var med när Kevin dog. Huruvida någon ytterligare var med kommer aldrig att kunna fastställas med säkerhet, men så är det ju med nästan alla mordfall.
Det oskyldiga lammet Lambääärtz är vad du har att komma med?
Citera
2022-02-10, 08:09
Citat:
Ursprungligen postat av sva990
Innehållet iett axplock av inläggen i denna tråd bevisar att många som häckar på Flashback 1) inte har något liv 2) är fullständigt bakom flötet 3) är känslosamma mähän 4) okritiskt sörplar i sig vilken dynga som helst bara den överensstämmer med deras egen vääärdegruund. Det borde inte vara så jävla svårt att komma fram till att dessa två "oskyldiga" små juveler måste ha varit djupt insyltade i det som hände offret. Att de nu försöker casha in bekräftar bara att de fortfarande är förhärdade typer som ingenting lärt av det de varit med om/orsakat andra.
Det verkar som om du missförstått skandalen och traumat som två bröder och deras familj utsatts för?
Är du en sån som har svårt att säga förlåt och är sur över din egna tillvaro i livet, att du måste insinuera att de gör detta för att casha in?!
Vad är ett förstört liv värt tycker du?
Citera
2022-02-10, 08:47
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Det oskyldiga lammet Lambääärtz är vad du har att komma med?
Skjut budbäraren du. Lambertz gör många saker, åtskilliga dåliga, men att förfalska delar av en FUP är inget jag sett. Det är alltså inte hans åsikter eller slutsatser det handlar om. Så jag utgår från att dessa utskrifter stämmer bokstav för bokstav. Men du kanske har en annan källa till utskrifter av förhör med bröderna och pappa Weines anteckningar?

Har du något att invända i sakfrågan, dvs varför bröderna båda berättar för mamma och pappa om hur de är med och dödar Kevin och sedan bär bort och gömmer honom?

T.ex. hur det kommer sig att Robin berättar om ”pinnen” och Kevins hals inte bara i de förhören utan även för pappan:
”Den 18 november
(Weine)
Weine: Frågar om Robin vill titta på en teckning som pappa har fått av någon.
Robin: Ja det vill jag.
Weine: Jag visar teckningen som han hade gjort själv, det var teckningen han kallar verktyg. Jag frågar Robin: Är det en pinne eller ett verktyg?
Robin: Det är inte någon pinne. Det är den vi petade mot hals och mage med på Kevin. Sen tog jag den och kastade den långt ut i vattnet så ingen annat barn skulle dö.”

Konstigt sätt att uttrycka sig på om man inte är inblandad i Kevins död, eller hur tänker du?
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-02-10 kl. 09:01.
Citera
2022-02-10, 08:49
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Det verkar som om du missförstått skandalen och traumat som två bröder och deras familj utsatts för?
Är du en sån som har svårt att säga förlåt och är sur över din egna tillvaro i livet, att du måste insinuera att de gör detta för att casha in?!
Vad är ett förstört liv värt tycker du?
Mindre än ett utsläckt liv för en 4-åring?
Citera
2022-02-10, 09:40
Medlem
Beatriceaurores avatar
Skamligt att inte vilja ge bröderna skadestånd.
Skamligt!
Citera
2022-02-10, 09:49
Medlem
UT64s avatar
Jaha. Som i andra riktigt stora rättsfall i Sverige; Palme, Da Costa, Quick, har nu en mindre krets av haverister börjat göra sig hörda. Deras ärende i Kevinfallet är detsamma som alltid, de gillar inte att "fel" gärningsman friats och nu skall de ställa allt till rätta, bl.a. på Flashback.

Så vilka är det som driver på denna desinformation? Många välkända personer av beprövad oduglighet. Lambertz, Christianson, polis Rolf Sandberg och många andra. De kommer sannolikt till sin död att försvara sina galna teorier och smutskasta sanningssägarna. Och däri ingår också, ondskefullt nog, att hela tiden strö misstankar kring de oskyldigt dömda bröderna. De verkliga omständigheterna kring Kevins död kommer aldrig att komma fram, så fältet är fritt för dessa klåpare.
Citera
2022-02-10, 09:50
Medlem
cerns avatar
Skönt.. Bröderna ska inte ha ett skit! Dom var på fel plats vid fel tillfälle och fick skit för det thats it!
Ingenting mer än den saken.

Lägg ner Kevin-fallet nu för tusan. Kevin är död, RIP men livet går vidare.
Citera
2022-02-10, 10:03
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Är det samma som 13-åringen? Han heter M*rius G*msgrö om jag inte är helt ute och cyklar?
Nej det är en annan, MG var med i STV-dokumentären, han och hans polare blev nästan lika illa behandlade av Sandberg-utredningen som bröderna.

Här har vi den (ende) som blev hörd som misstänkt av den senaste utredningen, men förundersökningen las ner då den misstänkte var minderårig när brottet begicks.

https://www.expressen.se/gt/tonaring...-kevin-mordet/
Senast redigerad av MrBarnaby 2022-02-10 kl. 10:17.
Citera
2022-02-10, 10:16
Medlem
MEN en dömd våldtäktsman som orsakat helt nedblodade byxor får mer än 800 000 !!!!

Arma Sverige
Hur har det blivit så här ?
Citera
2022-02-10, 10:18
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
MEN en dömd våldtäktsman som orsakat helt nedblodade byxor får mer än 800 000 !!!!

Arma Sverige
Hur har det blivit så här ?
Ja det är otroligt, sunda förnuftet har inte mycket att säga till om här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in