2022-01-27, 17:20
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Samt runt 12 månader.

Han var inte mer än 3-4 månader in förrän han proklamerade sin vinst över sitt beroende.

Som sagt jag hoppas att han håller ut men att vara offentlig med att ha blivit nykter samtidigt som man lever kvar i sin gamla identitet känns skakigt.

tja, jag är inte så säker på att han var beroende av knark. Varken av benso eller kokain. Han klagade ju över att det var trist att ta cola när han inte kunde kröka till. Och alkoholist verkar han ju inte vara och han verkar ju inte gilla att röka som alla andra så vet e fan om han riktigt har något riktigt beroende hängande över sig.

Däremot var det ju en destruktiv och ohälsosam livsstil som säkert kunnat utvecklat ett jobbigt kokain beroende. Så jag tror nog han kan klara det om han inte blir less och känner att han måste parta järnet. Då fortsätter galenskaperna då hans adhd blir helt fucked up.
Citera
2022-01-28, 18:06
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonioCassano
Såg också det, han skämmer ju ut sig själv och hans tjej har väl inget val ful och fet som hon är.

Utseende spelar ingen roll dock personlighet erfarenhet och kunskap gör vilket Alva inte har .
Det hade varit bra mycket bättre om Alex hade haft en jämnårig co-host eller gästbaserade vloggar utan Alva.hon bör jobba bakom kulisserna eller på ica samt Alex kommer uppgradera bruden inom ett år.Han har själv sagt det att babes bombar hans dm på insta.
Citera
2022-01-28, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
Utseende spelar ingen roll dock personlighet erfarenhet och kunskap gör vilket Alva inte har .
Det hade varit bra mycket bättre om Alex hade haft en jämnårig co-host eller gästbaserade vloggar utan Alva.hon bör jobba bakom kulisserna eller på ica samt Alex kommer uppgradera bruden inom ett år.Han har själv sagt det att babes bombar hans dm på insta.

Tror inte brudarna som "bombar" alex dm är varken snygga eller intelligenta. Kan tänka mig vad för typ av brudar 😩 powerking cigg canada goose, 14-20 år max, på glid.
Citera
2022-01-28, 22:28
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zsarp
Tror inte brudarna som "bombar" alex dm är varken snygga eller intelligenta. Kan tänka mig vad för typ av brudar 😩 powerking cigg canada goose, 14-20 år max, på glid.
Exakt, 100% ghettobitches som vill rida på hans fame tills dom har råd att släppa sin ep.
Citera
2022-01-29, 19:54
Medlem
Snubblade in på hans Youtube kanal av en slump, han verkar både sympatisk och kvicktänkt. Hoppas han håller sig drogfri och fortsätter den här vägen. Det är naturligtvis ett gigantiskt slöseri med resurser, mänskligt lidande och skapar en ohyggligt onödig kostnad på alla plan i samhället när sådana här killar springer runt och stökar och knarkar i stället för att hitta en plats där dom kan bidra och göra nytta.

Tidigare i livet verkade han ha haft lite ekonomiskt tänkande. En sådan här kille skulle kunna göra enorm nytta inom socialtjänsten eller politiken. Tyvärr måste han väl utbilda sig för att dom utbildade ska förstå det och kunna få en biljett in den vägen men lägger han undan dom här pengarna och tänker lite längre fram så är det ju möjligt och sen har han ett bra liv från 40 till 70.

Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Tala för dig själv, normala och friska personer har konsekvenstänk från dagisåldern.

Citat:
Okej men det ändrar inte det faktum att majoriteten av alla 12åringar har bättre konsekvenstänk än vad Ceesay hade när han var 25.

Citat:
Han har väl fortfarande hela sitt diagnospaket.
Han kommer ta många återfall. Troligtvis redan om några månader.
Han kommer ha nya domar innan han är 35.

Citat:
Det kommer han nog göra ska du se. Det är extremt liten chans att såna klarar sig någon längre tid. Hans personlighet är troligtvis extra sårbar.

Citat:
Jag har aldrig träffat honom men jag har ca 15 års erfarenhet av att genom ideellt arbete hjälpa människor med olika sociala problem att få ordning på sina liv. Jag har träffat hur många missbrukare som helst under dom här åren och sett hur det går upp och ner för dom.

Har samma inställning till och tro på dom du hjälper, som du visar här, tvivlar jag inte en sekund på att det går upp och ner för dom.
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-01-29 kl. 19:56.
Citera
2022-01-30, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny

Har samma inställning till och tro på dom du hjälper, som du visar här, tvivlar jag inte en sekund på att det går upp och ner för dom.

Vissa har tyvärr fel attityd och har fortfarande en fot kvar i sitt gamla liv, det syns alltid tydligt. Det handlar inte om att ha tro eller ej på dom, utan att se var i sitt missbruk de befinner sig. Det är tyvärr inte så enkelt som att alla faktiskt vill bli drogfria och mindre asociala även fast de försöker. Och den här Alexander verkar tyvärr vara en sån. Det syns tydligt på honom att han fortfarande har sitt gamla sätt att tänka. Han är fortfarande torsk under dopaminkickarna och har inte accepterat den tråkiga vardag som ett drogfritt och skötsamt liv mest troligt innebär.
Citera
2022-01-30, 12:04
Medlem
Citat:
Vissa har tyvärr fel attityd och har fortfarande en fot kvar i sitt gamla liv, det syns alltid tydligt. Det handlar inte om att ha tro eller ej på dom, utan att se var i sitt missbruk de befinner sig. Det är tyvärr inte så enkelt som att alla faktiskt vill bli drogfria och mindre asociala även fast de försöker. Och den här Alexander verkar tyvärr vara en sån. Det syns tydligt på honom att han fortfarande har sitt gamla sätt att tänka. Han är fortfarande torsk under dopaminkickarna och har inte accepterat den tråkiga vardag som ett drogfritt och skötsamt liv mest troligt innebär.

Jag tyckte bara det lät lite märkligt att du dömmer ut folk för att dom har fel attityd och svårt att överblicka konsekvenserna av sitt tänkande. Det är väl just att få ordning på dom bitarna dom här personerna behöver professionell hjälp med.
Citera
2022-01-30, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag tyckte bara det lät lite märkligt att du dömmer ut folk för att dom har fel attityd och svårt att överblicka konsekvenserna av sitt tänkande. Det är väl just att få ordning på dom bitarna dom här personerna behöver professionell hjälp med.

Ja och ja ser inga tecken på att Alex tar emot någon sån här professionell hjälp alls, han skulle absolut behöva gå i terapi t ex för att kunna bryta med sitt gamla beteende. Jag ser inga tecken på att han har gett sig in i någon sådan process, varken på egen hand eller med hjälp.

Jag ser inte så ljust på hans utveckling nu eftersom det finns så mycket som talar emot att han inte ska återfalla. Det är inte att döma någon utan det är att se verkligheten för vad den är.
Citera
2022-02-07, 22:26
Medlem
avsmakens avatar
Han nekar att han fortfarande trycker men det ser vi ju förfan på honom. Något är det. Hans kanal på YT är underhållande må jag säga förövrigt!
Citera
2022-02-08, 23:40
Medlem
Blev det ingenting av med hans rap-tävling. Blev stentyst efter semifinalen. Vad hände?
Citera
2022-02-10, 00:45
Medlem
Var det Ceesay eller hans bror som blev skjuten igår i Fisksätra???
Citera
2022-02-10, 01:02
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Var det Ceesay eller hans bror som blev skjuten igår i Fisksätra???
Alex är på grancan så det är inte han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in