Snubblade in på hans Youtube kanal av en slump, han verkar både sympatisk och kvicktänkt. Hoppas han håller sig drogfri och fortsätter den här vägen. Det är naturligtvis ett gigantiskt slöseri med resurser, mänskligt lidande och skapar en ohyggligt onödig kostnad på alla plan i samhället när sådana här killar springer runt och stökar och knarkar i stället för att hitta en plats där dom kan bidra och göra nytta.
Tidigare i livet verkade han ha haft lite ekonomiskt tänkande. En sådan här kille skulle kunna göra enorm nytta inom socialtjänsten eller politiken. Tyvärr måste han väl utbilda sig för att dom utbildade ska förstå det och kunna få en biljett in den vägen men lägger han undan dom här pengarna och tänker lite längre fram så är det ju möjligt och sen har han ett bra liv från 40 till 70.
Citat:
Ursprungligen postat av
8978wxu642
Tala för dig själv, normala och friska personer har konsekvenstänk från dagisåldern.
Citat:
Ursprungligen postat av
8978wxu642
Okej men det ändrar inte det faktum att majoriteten av alla 12åringar har bättre konsekvenstänk än vad Ceesay hade när han var 25.
Citat:
Ursprungligen postat av
8978wxu642
Han har väl fortfarande hela sitt diagnospaket.
Han kommer ta många återfall. Troligtvis redan om några månader.
Han kommer ha nya domar innan han är 35.
Citat:
Ursprungligen postat av
8978wxu642
Det kommer han nog göra ska du se. Det är extremt liten chans att såna klarar sig någon längre tid. Hans personlighet är troligtvis extra sårbar.
Citat:
Ursprungligen postat av
8978wxu642
Jag har aldrig träffat honom men jag har ca 15 års erfarenhet av att genom ideellt arbete hjälpa människor med olika sociala problem att få ordning på sina liv. Jag har träffat hur många missbrukare som helst under dom här åren och sett hur det går upp och ner för dom.
Har samma inställning till och tro på dom du hjälper, som du visar här, tvivlar jag inte en sekund på att det går upp och ner för dom.