2022-01-22, 00:00
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Han kommer torska på knarket igen. Hade han haft ett vanligt hederligt jobb på ett äldreboende eller något så hade chansen varit större, Men nu när han håller på med youtube så är det för uppenbart att han fortfarande är torsk på kickar och snabba och enkla cash. Och han har fortfarande en fot inne i det kriminella livet eftersom hans youtubekanal handlar om sånt. Han är för nära frestelserna och möjligheterna och kommer snart att trilla dit.
Man skulle kunna tro att du blivit rövkörd av Alex på kåken med tanke på hur mycket skit du snackar.
Citera
2022-01-22, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Man skulle kunna tro att du blivit rövkörd av Alex på kåken med tanke på hur mycket skit du snackar.

Jag har aldrig träffat honom men jag har ca 15 års erfarenhet av att genom ideellt arbete hjälpa människor med olika sociala problem att få ordning på sina liv. Jag har träffat hur många missbrukare som helst under dom här åren och sett hur det går upp och ner för dom.
Citera
2022-01-22, 02:46
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Jo så är det ju. Men de som klarar det har:

1.) Flickvän
2.) Hållit sig nyktra, slutat drogat
3.) Lagt all sin energi i ett hederligt jobb de trivs med

Check på alla tre. Håller han sig nykter och fortsätter kanalisera all sin adhd på något hederligt som sin youtube kanal och sin musik kommer han fixa det.

MEN...trillar han dit på knarket igen så år det ju kört och galenskaperna är igång igen. Du hörde väl senaste youtube där han berättade om sin enda och misslyckade värdetransport-rån...inget kriminellt supergeni direkt...
Alla människor kan göra misstag. Skulle han få ett återfall så är det så.
Citera
2022-01-22, 11:20
Medlem
Dennos avatar
Jag tycker det är kul att kolla deras videos då och då. Och all heder till Alex som ändå verkar ha styrt upp livet för tillfället i alla fall. Men något jag reagerar på är att ett misslyckande bara är en käftsmäll bort. För han verkar fortfarande sitta fast om någon dissar mig eller min brud så smäller det. Rätt småaktigt kan jag tycka att inte bara kunna skaka på axlarna och gå därifrån. En tunn linje att gå på som kan förstöra allt på en sekund.

Känns också som han spelar allan ballan mycket av tiden. Lite tråkigt men ibland skiner en mjukare sida fram som inte behöver brösta sig mot allt och alla. Den skulle jag vilja se mer av. Får väl se vad framtiden bjuder på.
Citera
2022-01-26, 17:46
Medlem
sonofnatures avatar
Han viftade som han sköt med pistol häromdagen när freestyle tävling

E det detta ni gillar ? Helvete vilken luffare han e .
Han e drogfri å inte längre kriminello , då ska man inte sitta å veva med händerna å forma pistol

Nä ingen bra förebild för normala människor

Han ser helt stissig ut oxå , hur fan orkar hans tjej sitta ens brevid
Citera
2022-01-27, 12:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Han viftade som han sköt med pistol häromdagen när freestyle tävling

E det detta ni gillar ? Helvete vilken luffare han e .
Han e drogfri å inte längre kriminello , då ska man inte sitta å veva med händerna å forma pistol

Nä ingen bra förebild för normala människor

Han ser helt stissig ut oxå , hur fan orkar hans tjej sitta ens brevid
Såg också det, han skämmer ju ut sig själv och hans tjej har väl inget val ful och fet som hon är.
Citera
2022-01-27, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Jo så är det ju. Men de som klarar det har:

1.) Flickvän
2.) Hållit sig nyktra, slutat drogat
3.) Lagt all sin energi i ett hederligt jobb de trivs med

Check på alla tre. Håller han sig nykter och fortsätter kanalisera all sin adhd på något hederligt som sin youtube kanal och sin musik kommer han fixa det.

MEN...trillar han dit på knarket igen så år det ju kört och galenskaperna är igång igen. Du hörde väl senaste youtube där han berättade om sin enda och misslyckade värdetransport-rån...inget kriminellt supergeni direkt...

Du missar den kanske viktigaste punkten som handlar om identitet.

En person som fortfarande identifierar sig med drogerna/kriminaliteten kommer att få svårt att hålla sig ren. Ställer mig tveksam till att han lämnat sin identitet bakom sig.
Att som AC proklamera att man "besegrat sina demoner" efter att ha varit drogfri ett par månader är riktigt farligt. Högmod går före fall.

Jag hade inte velat vara i positionen att proklamera min nyfunna nykterhet inför hela världen, känns som ett recept för misslyckande.

Hoppas på motsatsen dock.
Senast redigerad av bouncingwiththat44 2022-01-27 kl. 16:27.
Citera
2022-01-27, 16:28
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Du missar den kanske viktigaste punkten som handlar om identitet.

En person som fortfarande identifierar sig med drogerna/kriminaliteten kommer att få svårt att hålla sig ren. Ställer mig tveksam till att han lämnat sin identitet bakom sig.
Att som AC proklamera att man "besegrat sina demoner" efter att ha varit drogfri ett par månader är riktigt farligt. Högmod går före fall.

Jag hade inte velat vara i positionen att proklamera min nyfunna nykterhet inför hela världen, känns som ett recept för misslyckande.

Hoppas på motsatsen dock.
Han har varit drogfri I 8 månader.

Har du någon gång varit det?
Citera
2022-01-27, 16:30
Medlem
Citat:
Han har varit drogfri I 8 månader.

Har du någon gång varit det?

Skulle din kommentar på något sätt motsätta sig något av det jag skrev?
Citera
2022-01-27, 16:56
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Skulle din kommentar på något sätt motsätta sig något av det jag skrev?
Det är en jäkla skillnad på att vara nykter i två månader kontra 8. Återfall sker ofta efter 3 & 6 månader.
Citera
2022-01-27, 17:01
Medlem
Citat:
Det är en jäkla skillnad på att vara nykter i två månader kontra 8. Återfall sker ofta efter 3 & 6 månader.

Samt runt 12 månader.

Han var inte mer än 3-4 månader in förrän han proklamerade sin vinst över sitt beroende.

Som sagt jag hoppas att han håller ut men att vara offentlig med att ha blivit nykter samtidigt som man lever kvar i sin gamla identitet känns skakigt.
Citera
2022-01-27, 17:09
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Samt runt 12 månader.

Han var inte mer än 3-4 månader in förrän han proklamerade sin vinst över sitt beroende.

Som sagt jag hoppas att han håller ut men att vara offentlig med att ha blivit nykter samtidigt som man lever kvar i sin gamla identitet känns skakigt.
Hoppas också han lyckas hålla sig på banan, att vara kriminell är ett skitliv, han verkar dessutom inte ha varit särskilt bra på det med tanke på hans adhd och grova missbruksproblem.

Såg den där videon om när han berättade om det misslyckade värdetransportrånet, lät som en sekvens ur torpederna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in