2022-02-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Japp. Skulle inte du tycka det var lite svettigt om du hade befunnit dig där oskyldig?

Plus att han ville hjälpa till genom att ta bort det signalementet?

Jasså ville han ta bort ett signalement utan att själv sett GM ?

Tur inte att alla bara kan ta bort signalement på det sättet då ?

Skulle dom vittnen som sett mörk rock då ringa o ta bort blå täckjacka?

Skulle inte bli många signalement kvar då...

Fast märkligaste är väl att Engström ska ta bort ett signalement utan att själv sett GM o inte ens bekräftat att han pratat med Lisbeth....
Citera
2022-02-09, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Varför de skulle dyka upp är väl ointressant, mörk rock dyker ju uppenbarligen upp. Hade mördaren blå jacka så har ju folk sett siluetten och naturligt fått det till mörk rock.

Dagen efter. Mardrömmar, höra på morgonen att polisen inte har en susning om vem mördaren är, två olika signalement varav det ena stämmer på honom.

Men det är inte skitsamma att vittnen pekar ut mörk rock va ?

Inte direkt ointressant heller sen att Engström hade liknande kläder så till den grad att han nämner ordet förväxlad är märkligt väl ?
Citera
2022-02-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Om det är detta du tror, så förstår jag att du är förvirrad.
Du får läsa hans uppgifter på nytt.

(Det är ju först nu efter i förhören vi ser vad vittnena sa/uppfattade, något som SE så klart inte haft tillgång till)

Du nämnde själv att du trodde att Engström kände sig mer förväxlad på mordplatsen än när han vaknade ?

Jag undrar varför han skulle känna sig förväxlad redan på mordplatsen ?
Citera
2022-02-09, 22:54
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jasså ville han ta bort ett signalement utan att själv sett GM ?

Tur inte att alla bara kan ta bort signalement på det sättet då ?

Skulle dom vittnen som sett mörk rock då ringa o ta bort blå täckjacka?

Skulle inte bli många signalement kvar då...

Fast märkligaste är väl att Engström ska ta bort ett signalement utan att själv sett GM o inte ens bekräftat att han pratat med Lisbeth....

I det läget förlitade han sig antagligen på det som LP enligt honom hade sagt, blå täckjacka, och att det var rätt signalement. Eller så hörde han nåt i media och kopplade ihop det med sin iakttagelse av "silhuetten". Svårt att veta hur mycket han var med om, och hur mycket han överdrev.

För egen del tror jag att han var där efter skotten och såg HLR, LP, LJ, KJ, första polisbilen, Lena L och AB.
Citera
2022-02-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
I det läget förlitade han sig antagligen på det som LP enligt honom hade sagt, blå täckjacka, och att det var rätt signalement. Eller så hörde han nåt i media och kopplade ihop det med sin iakttagelse av "silhuetten". Svårt att veta hur mycket han var med om, och hur mycket han överdrev.

För egen del tror jag att han var där efter skotten och såg HLR, LP, LJ, KJ, första polisbilen, Lena L och AB.

Jag har gått genom vad folk sagt om Lisbeth o hennes tillstånd var inte alls bra o den chocken o hysteri hon befann sig i....

Skulle hon då plötsligt börjat prata signalement med Engström på GM ?

Frågade Engström verkligen Lisbeth rakt ut vilken typ av kläder GM hade eller vänder sig Lisbeth spontant till Engström o berättar detta ?
Citera
2022-02-09, 23:15
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Jag har gått genom vad folk sagt om Lisbeth o hennes tillstånd var inte alls bra o den chocken o hysteri hon befann sig i....

Frågade Engström verkligen Lisbeth rakt ut vilken typ av kläder GM hade eller vänder sig Lisbeth spontant till Engström o berättar detta ?

Om detta inte är självupplevt av SE så vet jag inte vad:

...Jag gick tillbaka till den livlöse mannen på trottoaren som nu "fått hjälp" av en person som sade sig just ha gått en undersköterskeutbildning och kunde hjärtmassage och som hon till min fasa också genomförde. Hade mannen inte varit död hade han definitivt inte klarat av hjärtmassagen med livet i behåll...

Jag tror att LP var kontaktbar innan AH satte igång med hjärtmassagen. Blod som rann ur näsa ,mun och skotthål i OP när AH började försöka pumpa liv i honom.

SE ställde 2 frågor till LP (innan hjärtmassagen började antar jag då).
Vilket håll sprang mannen åt ? LP pekade in i gränden.
Hur var han klädd? LP svarade blå täckjacka.
Senast redigerad av HAARP 2022-02-09 kl. 23:20.
Citera
2022-02-09, 23:46
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP

...Jag gick tillbaka till den livlöse mannen på trottoaren som nu "fått hjälp" av en person som sade sig just ha gått en undersköterskeutbildning och kunde hjärtmassage och som hon till min fasa också genomförde. Hade mannen inte varit död hade han definitivt inte klarat av hjärtmassagen med livet i behåll...

Jag tror att LP var kontaktbar innan AH satte igång med hjärtmassagen. Blod som rann ur näsa ,mun och skotthål i OP när AH började försöka pumpa liv i honom.

Enligt egna utsagor kom SE efter AH och då låg OP på rygg med slutna ögon och blod rann ur näsa och mun.
Citera
2022-02-10, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP

Nej andra vittnesmål beskriver inte alls Lisbeth som direkt kontaktbar vid det tillfället o inte att hon börjat prata om signalement i något vanligt samtal...

Hages väninna försökte hålla i Lisbeth o hade henne under bevakning ...

Du menar alltså att Lisbeth lugnade ner sig en kort stund o började svara på Engströms frågor när hennes man håller på att dö ?
Citera
2022-02-10, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Problemet för dig kvarstår. Den tid PH uppger är ett stöd för SE.

Problemet för din del är att PH anger 23:19 som utstämplingstid. Han nämner inte tiden 23:20.
Citera
2022-02-10, 05:22
Medlem
Hallå

Sitter och sammanställer ritningar för Skandiahuset 1986. Märker ut viktiga platser osv.

Men var hade Se sitt kontor?
Citera
2022-02-10, 07:44
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

SE var dock vid kroppen minst en halv eller en minut före de flesta andra, och tre-fyra minuter före GS. For inte LP runt och sa saker till flera? SE kan ha snappat upp något av det, eller hört när någon annan pratade med LP.

Han tycks dock ha missat den stora nyheten när ambulansen kom, att offret var OP, vilket talar för att han faktiskt var in i gränden en stund ...
Citera
2022-02-10, 07:46
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Du nämnde själv att du trodde att Engström kände sig mer förväxlad på mordplatsen än när han vaknade ?

Jag undrar varför han skulle känna sig förväxlad redan på mordplatsen ?

Som sagt du kan läsa vad jag skrivit tidigare. Tror inte vi kommer längre här då du inte verkar förstå.
  • Om Lisbeth nu till honom sagt att GM hade mörkblå täckjacka
  • Om han nu företog en språngmarsch in i gränden
  • Och om han därefter hör ett vittne ange att den flyende mannen hade mörk rock.(kanske herrhatt)
  • Då är det enligt mig inte alls svårt att förstå att SE kan uppfatta just det som att "uppgiften kunde handla om honom själv"

(FB) Skandiamannen

Det här med "vaknar på morgonen och känner sig förväxlad" är det du som börjar påstå här och ovan lista har du redan fått tidigare som svar på varför det inte alls skulle vara konstigt.
(FB) Skandiamannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in