2022-02-09, 15:46
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Det går även att spekulera i om det istället var egna anteckningar han kontrollerade

"Utstämpling 23:20 (klockan gick en minut fel)"

Blir då 23:21, skulle vara en enkel förklaring.
Det här är som en auktion, 23.19, nej 23.20, nej 23.21, nej 23.23.
Citera
2022-02-09, 15:48
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Nej, SE som GM-leden.
Jag redigare mitt tidigare inlägg.

(FB) Skandiamannen
Citera
2022-02-09, 16:04
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det här är som en auktion, 23.19, nej 23.20, nej 23.21, nej 23.23.

Ja precis..
Som någon skrev tidigare tror jag.. Skulle det blivit ett till varv i HD så kanske vi hade hört 23:25.

Nej det finns ingen logik i att detta skulle varit medvetna lögner och framförallt har de ingen bäring i själva skuldfrågan. En GM kan också minnas fel.

En GM borde i detta fall ha kontrollerat uppgiften mer noggrant och framförallt INTE ha ljugit om detta, tänker jag.

Eller var det som jag skrev även i rollen som GM han kontrollerade sina slarviga anteckningar.

Eller drar hann till med en dubbellögn här(kontroll med RB och tiden) för att komma upp i rekordhöga 211 lögner.....
Citera
2022-02-09, 16:16
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleakHouse
De vittnen som sett GM passera på nära håll beskriver en GM som stämmer på SE i detalj.

Lögn. De varierar kraftigt. Visst om du cherrypickar keps från LJ och liten väska från YN... Men de två observationerna har ju ingenting gemensamt. Ingenting.
Citera
2022-02-09, 16:17
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Intressant också i förhöret du länkade till
Claes berättar att när de tog sig uppför trappan mordkvällen var det några som gick upp och sökte av alla prång. Claes som visste att det fanns en hiss tryckte ner den innan han åkte baklänges uppför rulltrappan, anledningen till det är att det går en gång bakåt precis när man kommer upp där man kan få någon i nacken om man inte vet om det. Allt detta gjorde att det tog någon minut innan alla var uppe och men Claes sökte vidare.
Hur långt tid efter att polismännen stuckit iväg startade SE sin påstådda jakt? Som jag förstått det var det mindre än 30 sekunder efter. Naturligtvis förstår jag också att den där språngmarschen aldrig ägt rum men ändå. Det här var väl något som KP också tog upp på pressträffen, det vill säga att SE utan problem borde hunnit ifatt dem.

En av SE:s osannolika påhitt men språngmarschen var nödvändig för förväxlingsscenariot och bortförklaringen av signalementet, det vill säga "den mörka rocken och den öronlappsförsedda kepsen".

SE säger inte att förväxlingen beror på språngmarschen. Varför ska du låsa dig? Även som GM kan språngmarschen ha ett annat syfte.
Citera
2022-02-09, 16:19
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
SE säger inte att förväxlingen beror på språngmarschen. Varför ska du låsa dig? Även som GM kan språngmarschen ha ett annat syfte.
Vilket syfte då menar du?
Citera
2022-02-09, 16:26
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Förnekarleden?

Edit: Det var överens om om att han stämplat ut 23.19 så den bör ha varit 23.20 när han var ute på gatan, det vill säga i lagom tid att stöta ihop med makarna Palme. Varför hålla på och vrida och vända på det här också?

För att PH uppger att den okorrigerade tiden är 23:19. Det ger stöd för att SE kan ha rätt om 23:20.
Citera
2022-02-09, 16:28
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Det går även att spekulera i om det istället var egna anteckningar han kontrollerade

Blir då 23:21, skulle vara en enkel förklaring.

Ja det måste nästan vara hans egna anteckningar han kollar. Det finns ju ingen fastslagen utstämplingstid, så han har ingen källa att kontrollera mer än egna anteckningar.
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-02-09 kl. 17:01.
Citera
2022-02-09, 16:29
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
För att PH uppger att den okorrigerade tiden är 23:19. Det ger stöd för att SE kan ha rätt om 23:20.
Ja och som MOPspanaren var inne på, 23.21, 23.22, etc. Vi kan nog godta alla SE:s utsagor, ju mer han ljuger, "minns fel" , "missuppfattar" detso oskyldigare är han.
Citera
2022-02-09, 16:29
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Vilket syfte då menar du?

Fråga Filter. De kan tugga åt dig. Man får fundera lite på vad en språngmarsch innebär.
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-02-09 kl. 16:32.
Citera
2022-02-09, 16:31
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ja och som MOPspanaren var inne på, 23.21, 23.22, etc. Vi kan nog godta alla SE:s utsagor, ju mer han ljuger, "minns fel" , "missuppfattar" detso oskyldigare är han.

Problemet för dig kvarstår. Den tid PH uppger är ett stöd för SE.
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-02-09 kl. 16:39.
Citera
2022-02-09, 16:50
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ja det måste nästan vara hans egna anteckningar han kollar. Det finns ju ingen fastslaget utstämplingstid, så han har ingen källa att kontrollera mer än egna anteckningar.

Tycker det är ett högst rimligt antagande. (Oavsett om han vore GM eller ej)

Lögnbeskyllningarna här, visar mer på något annat tycker jag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in