2022-02-09, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Planen var att svänga in på E45 från E18 vid Grums och fortsätta norrut i Sverige. Detta enligt hans granne och vän i senaste Efterlyst. Men han fortsatte istället på E18 hela vägen till Stockholmstrakten då.

Det blir ju en enorm omväg. Som om det inte är tillräckligt långt med de 190 planerade milen från hans hemort till platsen i Nordnorge, dessutom i mörka och snöiga november. Ingen lämplig tur för en gamling.

Jag sålde en fastighet på Muskö år 2014 och har hyfsad koll på geografin. Ön är lite av "världens ände" och knappast en lämplig plats att dumpa en bil och/eller en kropp på då man måste tillbaka via samma långa tunnel igen, om man åker bil.
Citera
2022-02-09, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamelen112
En annan skum grej man läser i Aftonbladet som även finns på bild är ju att en tall sågats ner precis bakom bilen?? Han Mats som intervjuas verkar ju tro det hänt i samband med att bilen kom dit? Känns konstigt allting. Man vill veta varför han körde mot Stockholm från första början, galen omväg som skrivet innan

Stubben ser inte ut att ha något fällskär, ej heller brytmån, utan det ser ut som att stubben är kapad en gång till, efter själva fällningen. Mycket märkligt...
Citera
2022-02-09, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Hade inte bilen glidit? och fastnat eller kört ner där den står på bilderna är det kanske inte helt omöjligt att köra ner i vattnet och det är kanske ca 70 meter till vattnet.

Ja, tänker att syftet med att köra ut till just Muskö var den att GM (som varit där tidigare på jobb) visste att det fanns ”lämpliga” stup att knuffa bilen utför, stup som man kan köra till med en hyfsat terränggående bil.
Men i stället körde GM fast. Tog bort bakre plåten och lämnade platsen.

Och sågade ned ett träd?🤔
Citera
2022-02-09, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Det p g a stubben som lämnats kvar den är dessutom jämnt sågad så som en professionell eller nån med tillräcklig erfarenhet av motorsåg hade sågat

Stubben saknar både fällskär och brytmån vad jag kan se. Så det ser ut som att den är kapad en gång till efter fällningen av trädet för att få en så låg stubbe som möjligt.
Citera
2022-02-09, 19:14
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Appropå det fällde trädet: https://www.youtube.com/watch?v=DKM-AIaq7iU Tattarteknik för att få upp fastkörda bilar.
Citera
2022-02-09, 19:23
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Är det inte så att du som utländsk medborgare behöver tillstånd för att besöka Muskö iom militärbasen?
Har för mig det varit så tidigare iaf, tror dock inte att dom haft nån direkt kontroll tidigare om det efterföljs. Men då det nu åter börjat bli oroligt i Europa kan det ju tänkas att MUST gått in och bett af ta bort artikeln till dom hunnit gå igenom mobiler och datorer och försökt reda ut vad han egentligen gjort där ute. Jag får en känsla av att MUST inte kände till denna händelse innan den publicerades i Efterlyst. Hade dom känt till bilen och ville att det skulle tystas ner borde dom rimligen kontaktat polisen innan den hamnade i Efterlyst.

Tror det ligger ett antal år bakåt.
(FB) Försvunnen norrman, bil hittad i Muskö
Citera
2022-02-09, 19:45
Medlem
Norge:
Finns nyheten kvar i norsk media om Terjes försvinnande?
Citera
2022-02-09, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Stubben saknar både fällskär och brytmån vad jag kan se. Så det ser ut som att den är kapad en gång till efter fällningen av trädet för att få en så låg stubbe som möjligt.

Verkar korrekt som du säger, ja, tänker mig dock att den är fälld med både fällskär och brytmån efteråt korrigerad med att kapa till den vilket nog ändå kan sägas vara någon med grundkurs i motorsåg, och lite till?
Citera
2022-02-09, 19:53
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdenSarimner
Norge:
Hittar inget på https://www.nrk.no/
Citera
2022-02-09, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Verkar korrekt som du säger, ja, tänker mig dock att den är fälld med både fällskär och brytmån efteråt korrigerad med att kapa till den vilket nog ändå kan sägas vara någon med grundkurs i motorsåg, och lite till?

Ja det är så jag tänker också, korrigerad i efterhand. Den stora frågan är dock: Varför?

Inte bara fälla trädet, utan dessutom korrigera stubben.
Citera
2022-02-09, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdenSarimner
Norge:

Jada. Sakene ligger bl.a på Dagbladet fremdeles.

https://www.dagbladet.no/nyheter/hadde-stor-sum-pa-konto/75337165
Citera
2022-02-09, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loff1
Jada. Sakene ligger bl.a på Dagbladet fremdeles.

https://www.dagbladet.no/nyheter/hadde-stor-sum-pa-konto/75337165
Konstigt, när jag googlar på Terje så får jag inga träffar på norska nyheter så jag får väl fixa en norsk VPN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in